Wp Header Logo 609.png

نسل بعدی کانتیننتال GT در خرداد ماه به عنوان یک کوپه رونمایی می‌شود و احتمالاً به زودی مدل کانورتیبل آن نیز عرضه خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، بنتلی اخیراً با نسخه Edition 8 که آخرین مدل تماماً V8 کانتیننتال GT بود، با این خودرو وداع کرد. تنها یک هفته بعد، این برند لوکس بریتانیایی پیش‌نمایشی از مدل جدید خود را ارائه می‌دهد. هرچند از لحاظ ظاهری شبیه به نسخه‌ی فیس‌لیفت خودرویی است که در ابتدا در سال ۲۰۱۷ عرضه شد.

با صرف‌نظر از ظاهر، این شرکت تصاویر اولیه و مشخصات فنی کانتیننتال “جدید” را فاش کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، نسل بعدی کانتیننتال از سیستم “هیبرید عملکرد فوق العاده” بنتلی که مبتنی بر موتور V8 است، استفاده می‌کند.

موتور احتراقی و موتور الکتریکی با هم برای خروجی ترکیبی ۷۷۱ اسب بخار قدرت و گشتاور عظیم ۱۰۰۶ نیوتن متر کار می‌کنند.

این اعداد خروجی حتی از موتور W12 نصب‌شده در باتور نیز بالاتر است که “تنها” می‌تواند ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۴ نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد.

بسته باتری که مشخصات آن ذکر نشده است، برای پیمایش ۸۰ کیلومتر (طبق استاندارد WLTP) انرژی کافی خواهد داشت، بنابراین در تست EPA کمی کمتر خواهد بود.

قدرتمندترین خودروی تولیدی بنتلی تا به حال، فرمان‌پذیری چهار چرخ، سیستم انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها با توزیع گشتاور و همچنین سیستم تعلیق دو-سوپاپ، دیفرانسیل لغزش محدود و تکنولوژی ضد واژگونی برقی ۴۸ ولتی را دریافت می‌کند.

این ارتقاءها، کانتیننتال GT جدید را به “توانمندترین خودروی جاده‌ای بنتلی در طول ۱۰۵ سال تاریخ این شرکت” تبدیل خواهد کرد.

بنتلی کانتیننتال GT جدید با 771 اسب بخار قدرت
نمای عقب بنتلی کانتیننتال GT جدید با ۷۷۱ اسب بخار قدرت

هنوز اعداد عملکرد خودرو فاش نشده است، اما ممکن است حتی از کانتیننتال GT Speed قدیمی نیز سریع‌تر باشد.

کوپه‌ی قدیمی با موتور W12 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز داشت و می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

در رابطه با نیروگاه ۶.۰ لیتری دو توربوشارژ، تولید آن با آخرین نمونه‌های بنتلی Batur فوق‌العاده انحصاری به پایان می‌رسد.

اگر در آینده مدل جدید کانتیننتال GT Speed عرضه شود، دیگر دارای دوازده سیلندر نخواهد بود.

اگرچه وزن خودرو مشخص نشده است، منطق به ما می‌گوید که با افزوده شدن قطعات هیبریدی، سنگین‌تر از مدل قدیمی V8 است.

نسل قبلی وزنی معادل حدود ۲۱۷۷ کیلوگرم داشت، بنابراین اگر از مرز ۲۲۶۸ کیلوگرم مانند W12 قدیمی عبور کند، نباید خیلی تعجب کنید.

با این حال، این نباید نگرانی بزرگی باشد، زیرا کانتیننتال GT بیشتر یک خودروی لوکس و مسافرتی مجلل است تا یک خودروی اسپرت چابک برای دور زدن در پیست.