سازمان‌های دولتی به دلایل مختلفی انواع خودروها را در مزایده به فروش می‌گذارند. برای کسب سود بیشتر می‌توانید شانس خود را در این مزایده‌ها امتحان کنید. تنوع خودرو در مزایده بسیار زیاد است و می‌توانید با کمی تحقیق خودروی مناسب خود را برای خرید انتخاب کنید.

همه افرادی که دارای گواهینامه و کارت ملی هستند می‌توانند به سایت مرجع مراجعه و آگهی مزایده خودرو را دریافت کنند.

واریز مبلغ سپرده

در سایت ثبت نام مزایده ایران خودرو، آگهی‌های بسیاری را مشاهده خواهید کرد. مبلغ سپرده برای مزایده خودروهای دولتی حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است. این مبلغ را باید واریز کرده و رسید بانکی را ارسال کنید. واریز این سپرده به این معنا است که شما به صورت واقعی در مزایده حضور پیدا خواهید کرد و تضمینی برای انعقاد قرارداد و پرداخت مبلغ کل خودرو است.

درج قیمت پیشنهادی

برای برنده شدن باید فرمول قیمت‌گذاری را بدانید. رسیدن به قیمت بالاتر از قیمت پایه و کمتر از قیمت بازار کار بسیار سختی خواهد بود. علاوه بر این برخی از فاکتورها از جمله نوع خودرو، سال ساخت، مشکلات فنی یا ایرادات بدنه می‌توانند در قیمت‌گذاری موثر واقع شوند.

اگر می‌خواهید در مزایده خودروهای دولتی برنده شوید، چند نکته را رعایت کنید. به هنگام درج پیشنهاد قیمت هرگونه ابهام منجر به رد پیشنهاد می‌شود. سعی کنید در درج قیمت پیشنهادی آن را واضح و بدون هیچگونه خط خوردگی وارد کنید. به تاریخ دریافت پیشنهادات دقت داشته باشید، حتی یک روز پس از این تاریخ هرگونه ارسال پیشنهاد رد خواهد شد و ترتیب اثر داده نمی‌شود.

پرداخت هزینه‌ها

با توجه به شرایط سازمان دولتی که مزایده گزار است، هزینه کارشناسی، هزینه انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و هزینه نقل و انتقال، بر عهده خریدار خواهد بود. اگر این شروط مزایده گزار را نمی‌پذیرید بهتر است در این مزایده شرکت نکنید. علاوه بر این اگر خودرو دارای آسیب است و نیاز به تعمیرات دارد، هزینه تعمیرات را نیز باید فرد برنده پرداخت کند. جریمه‌ها و بیمه خودرو نیز توسط برنده برنده پرداخت می‌شود.

ارسال پاکت‌ها

با توجه به اطلاعات سایت ثبت نام مزایده ایران خودرو، سه پاکت الف، ب، ج را باید مزایده‌گر تکمیل و ارسال کند. در پاکت الف مزایده‌گر باید برگه واریز سپرده را قرار دهد، همچنین برگه‌ای که شروط مزایده گزار درج شده است را باید امضا کرده و در پاکت الف قرار دهد. در پاکت ب، فرم قیمت پیشنهادی را باید به صورت کامل تکمیل کرده و بدون هیچگونه قلم خوردگی، همراه با مهر و امضا در پاکت ب قرار دهد.

سپس هر دو پاکت الف و ب را باید در یک پاکت دیگر که پاکت ج نام دارد، قرار دهد. بر روی پاکت با درج موضوع مزایده، نام و شماره تماس آن را برای مزایده گزار ارسال کند.

اعلام برنده

اگر جزو افراد خوش شانس باشید و برنده مزایده خودروهای دولتی شوید، تنها یک هفته فرصت دارید تا برای انعقاد قرارداد و واریز مبلغ اقدام کنید. هرگونه ‌عدم حضور به معنای انصراف از مزایده است، همچنین اگر به هنگام معامله مبلغ تعیین شده به صورت کامل پرداخت نشود نیز معامله انجام نمی‌شود. در این شرایط سپرده اولیه مزایده‌گر به نفع سازمان دولتی ضبط خواهد شد و طبق قوانین و مقررات با برنده دوم وارد مذاکره شده و او را به عنوان فرد برنده اعلام می‌کنند. دقت داشته باشید اگر فرد دوم نیز به عنوان برنده اعلام شود و از انجام معامله خودداری کند، سپرده او نیز ضبط خواهد شد. در این شرایط مزایده باید مجدداً برگزار شود.

شرکت در چند مزایده

اگر دستگاه‌های دولتی خودروهای زیادی را برای فروش در مزایده معرفی کرده‌اند و شما قصد دارید در چندین مزایده خودروی دولتی شرکت کنید، هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها نکته‌ای که باید رعایت شود این است که برای شرکت در هر مزایده، باید به صورت جداگانه مراحل ثبت نام و ارسال قیمت پیشنهادی را انجام دهید. مدارک هر یک از مزایده‌ها را نیز باید به صورت جداگانه تکمیل و ارسال کنید.

آگهی مزایده خودرو دولتی در سایت‌های مهم منتشر می‌شوند. ارتباط گستران هزاره به عنوان یک سایت مهم و مرجع، در لیست مزایده‌های خود، آگهی مزایده خودروهای دولتی را نیز قرار داده است. برای مشاهده لیست آگهی مزایده سایپا بر روی لینک کلیک کنید.

انتقال خودرو به غیر

در صورتی می‌توانید خودروی برنده شده را به فرد دیگری انتقال دهید که ابتدا سند مالکیت به نام شما ثبت شود. شما به عنوان برنده مزایده معرفی می‌شوید، اسناد مالکیت به نام شما تغییر پیدا می‌کند. اینک می‌توانید جهت واگذاری خودرو به فرد دیگر اقدام کنید. در غیر این صورت امکان انتقال به اشخاص دیگر وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

با افزایش بی‌رویه قیمت خودرو، خرید خودرو در مزایده می‌تواند یک راهکار مفید باشد. در مزایده، خودروها با قیمت بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسند، اما به دلیل اینکه متقاضی برای شرکت در مزایده بسیار زیاد است، رقابت سخت‌تر خواهد شد و امکان برنده شدن کاهش پیدا می‌کند. اما با تمرکز بر قیمت‌گذاری می‌توانید شانس برنده شدن خود را بیشتر کنید.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje