صنعت ماشین: موتور V-۱۲ جدید فراری به این زودی‌ها نمونه توربوشارژر نخواهد داشت. رئیس توسعه محصول این شرکت گفت: توربوشارژ کردن موتور در ذهن من نیست؛ فراری وقتی مجبور باشد موتور را کوچک و در عین حال توان خروجی را حفظ کند، از توربو شارژر استفاده خواهد کرد.

به گزارش صنعت ماشین،

 موتور V-۱۲ جدید فراری به این زودی‌ها نمونه توربوشارژر نخواهد داشت. رئیس توسعه محصول این شرکت گفت: توربوشارژ کردن موتور در ذهن من نیست؛ فراری وقتی مجبور باشد موتور را کوچک و در عین حال توان خروجی را حفظ کند، از توربو شارژر استفاده خواهد کرد.

فراری موتور V-۱۲ تنفس طبیعی ۱۲سیلندری را جانشین GT ۸۱۲ کرد، موتوری که کوچک نشد و با ۶.۵لیتر حجم هم‌اکنون ۸۳۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. فراری پول زیادی را خرج کرد تا تضمین کند این موتور با مقررات آلایندگی Euro۶e مطابقت خواهد داشت بدون اینکه عملکرد آن به خطر بیفتد. موتور ۱۲سیلندری جدید می‌تواند در ۲.۹ثانیه به سرعت ۶۲مایل در ساعت و در ۷.۹ثانیه به سرعت ۱۲۴ برسد، درحالی‌که در راه رسیدن به حداکثر سرعت ۲۱۱ مایل در ساعت است.

فراری برای هویت خود با مشکلات جدی مواجه است. خودروسازان مجبور شده‌اند موتورها را برای کاهش آلایندگی کاهش دهند و فراری در حال حاضر از انجام این کار با V-۱۲ اجتناب کرده است. با‌این‌حال، دولت‌ها در سراسر جهان ضرب‌‌الاجل‌های سختگیرانه‌‌ای را وضع می‌کنند که فروش خودروهای احتراقی را ممنوع می‌کند. 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje