Wp Header Logo 830.png

کمپانی کیا با معرفی کامل جدیدترین محصول خود، کیا EV3، توجه همگان را به خود جلب کرده است. این خودرو یک خودروی شاسی بلند برقی کوچک شهری (کامپکت) است که با ترکیب طراحی جسورانه، تکنولوژی‌های نوآورانه و امکانات پیشگامانه، استانداردهای جدیدی را در بخش خودروهای برقی کامپکت شهری تعریف می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، کیا EV3 با الهام از تکنولوژی‌های پیشرفته و ارزش‌های مشتری‌محور کیا که در خودروی بزرگ‌تر  یعنی EV9، به کار رفته است، هویت خاص خود را پیدا کرده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فراگیر را به بخش خودروهای برقی کامپکت شهری وارد می‌کند.

EV3 با فراتر رفتن قابل ملاحظه از انتظارات مشتریان، باعث افزایش جذابیت و ارتقای دیدگاه نسبت به خودروهای برقی شاسی بلند خواهد شد.

هانگ سونگ سانگ، مدیرعامل کیا می‌گوید: با ارائه طراحی پیشگامانه، پیشرانه الکتریکی پیشرو در صنعت و راه‌حل‌های کاربردی و نوآورانه برای سبک زندگی، EV3 قصد دارد تجربه‌ی فوق‌العاده‌ی خودروهای برقی شاسی بلند کیا را به مخاطبان گسترده‌تری ارائه دهد. با برد حرکتی WLTP تا ۶۰۰ کیلومتر و قابلیت شارژ سریع، EV3 به نگرانی‌های رایج در مورد خودروهای برقی رسیدگی می‌کند. این خودرو به کسانی که در مورد روی آوردن به حمل و نقل برقی تردید داشته‌اند اطمینان خاطر می‌دهد و پیشرو پذیرش گسترده‌ی خودروهای برقی خواهد بود.

طراحی بیرونی: بیانی جسورانه و پیشرو

فلسفه‌ی طراحی «تقابل‌های متحد» کیا، که از تنش خلاقانه‌ی ایجاد شده توسط ارزش‌های متضاد طبیعت و مدرنیته برای رسیدن به یک کل هماهنگ بهره می‌برد، در شکل‌گیری طراحی پیشرو، پویا و چشمگیر کیا EV3 نقش اساسی داشته است.

تأثیر این فلسفه حس و حال احساسی EV3 را ارتقا می‌دهد و به طور یکپارچه زیبایی‌شناسی پویا را با کارایی حساب‌شده ترکیب می‌کند.

«کریم حبیب»، معاون اجرایی و رئیس بخش طراحی جهانی کیا، اظهار داشت: EV3 کاملاً فلسفه‌ی طراحی ما را مجسم می‌کند. ترکیبی از طراحی سرگرم‌کننده همراه با کارایی حساب‌شده. فضای بیرونی الهام‌بخش، با وجود ابعاد جمع‌و‌جور، کابین داخلی بازی را در بر می‌گیرد که بر آرامش و تجدید قوا در هر سفر تأکید دارد. زیبایی‌شناسی آینده‌نگر آن با انتخاب رنگ‌های جسورانه تقویت می‌شود؛ در داخل، کابین جادار و استفاده از مواد ارگانیک جدید، حس جوانی و سرزندگی را القا می‌کند.»

EV3 حضوری بسیار قاطع دارد. در قسمت جلو، چراغ‌های جلوی عمودی که در انتهای ناحیه‌ی جلویی با سطح صاف قرار گرفته‌اند به ایجاد ظاهری پهن و کاملاً با‌اعتماد به نفس کمک می‌کنند.

حس حجم فراوان با گرافیک‌های متمایز و ظاهری عضلانی که با کل بدنه هماهنگ است، ترکیب می‌شود.

تفسیر جدید و قدرتمند از طراحی نمادین «چهره ببر» کیا، شامل آخرین مفهوم نورپردازی اختصاصی کمپانی کیا با عنوان «نقشه‌ی ستاره‌ای» است.

کیا EV3
نمای عقب کیا EV3

چراغ‌های روشنایی روز (DRL) که به صورت عمودی چیده شده‌اند، با تأکید بیشتر بر طراحی «چهره ببر»، شخصیتی بسیار با‌اعتماد به نفس را به نمایش می‌گذارند.

از نمای جانبی، EV3 هاله‌ای از استحکام استثنایی را همراه با تصویری قدرتمند از چابکی و پویایی نشان می‌دهد.

خط سقف کشیده، شیب‌دار و براق به طور یکپارچه به یک در عقب به سبک هاچ‌بک ( hatchback) انتقال می‌یابد و بیشتر نشان‌دهنده‌ی طراحی بدنه‌ی بسیار فنی است.

نمای پویا و کابین حجیم، فضای داخلی جاداری را ارائه می‌دهد، در حالی که حجم‌های در هم آمیخته و گرافیک‌های منحصر به فرد، ماهیت نوآورانه‌ی آن را بیشتر برجسته می‌کند.

نمای عقب، زبان طراحی پیشرفته‌ی EV3 و موقعیت هدفمند آن را تکمیل می‌کند.

خط تریم مشکی ضخیم که بر اتصال بین طراحی ستون C محکم و خط سقف پویا تأکید می‌کند، حس استحکام خودرو را بیشتر تقویت می‌نماید.

طراحی داخلی: زیبایی‌شناسی الهام‌گرفته از طبیعت

طراحی داخلی EV3 کابینی جادار را ارائه می‌دهد که به طور کاملاً راحت پنج نفر را در خود جای می‌دهد.

کیا کابینی بسیار کاربردی و کارآمد ایجاد کرده است که فضایی دلنشین و شبیه به یک فضای زندگی را القا می‌کند و طوری طراحی شده است که سرنشینان در هر سفر و زمانی که خودرو در حال شارژ است از آن لذت ببرند.

یک کنسول مرکزی شیک شامل یک میز کشویی و فضای ذخیره‌سازی است. ناحیه‌ی پایین می‌تواند نوشیدنی، میان وعده و حتی کوله پشتی‌های کوچک را در خود جای دهد، در حالی که لوازم الکترونیکی شخصی مانند لپ‌تاپ و تبلت – می‌توانند زمانی که خودرو ثابت است روی میز قرار بگیرند.

همراه با نورپردازی محیطی قابل تنظیم چندگانه و صندلی‌های بسیار راحت که حالت استراحت تاشو را نیز شامل می‌شوند، میز کشویی به سرنشینان امکان می‌دهد زمانی که پارک شده‌اند، حداکثر آرامش را تجربه کنند.

با صندوق عقب ۲۵ لیتری و فضای بار ۴۶۰ لیتری در عقب، EV3 بزرگترین فضای بار را در کلاس خود ارائه می‌دهد.

تخته‌ی بار دو طبقه‌ی قابل تنظیم بیش از ۱۴۰ میلی‌متر انعطاف‌پذیری ارتفاع بار را فراهم می‌کند و آن را برای فعالیت‌هایی مانند سفرهای کمپینگ خانوادگی عملی می‌کند.

کیا EV3
کیا EV3

یک نمایشگر پهن تقریباً ۳۰ اینچی شامل یک خوشه ۱۲.۳ اینچی، یک پنل تهویه مطبوع ۵ اینچی و یک نمایشگر AVN 12.3 اینچی دیگر  شامل عملکرد لمسی یکپارچه برای کنترل عملکرد تهویه مطبوع و ارائه گرافیک واضح و اطلاعات بصری به راننده است.

این صفحه نمایش همچنین تا مرکز داشبورد امتداد دارد و به سرنشین صندلی جلو دسترسی به ویژگی‌های سرگرمی و ناوبری را می‌دهد.

بسیاری از عملکردهای EV3، از جمله حالت رانندگی، کروز کنترل، سرگرمی و ناوبری، با یک لمس ساده‌ی دکمه‌های روی فرمان قابل دسترسی و کنترل هستند.

یک ردیف دکمه‌های یکپارچه در زیر صفحه‌ی مرکزی به طور بصری عملکردهای مختلفی مانند نقشه‌برداری، رسانه و پیکربندی سیستم خودرو را کنترل می‌کند.

مشتریان طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، مواد و روکش‌های داخلی را دارند که از عناصر هوا، زمین و آب الهام گرفته شده‌اند.

کیا EV3
کیا EV3

گزینه‌ها شامل خاکستری ظریف، خاکستری گرم، آبی و مشکی اونیکس (Onyx Black) است که به طور انحصاری در تریم «GT-line» (خط GT) موجود است.

همانطور که در مورد هر کیا جدیدی صدق می‌کند، EV3 شامل موارد مختلفی است که برای تسریع پایداری در مقیاس بزرگ، پایدار هستند.

پارچه‌ی بازیافتی برای داشبورد و روکش‌های درب به کار رفته است تا فضایی صمیمی و شبیه به خانه ایجاد کند.

پلی اتیلن ترفتالات (PET) که یکی از پلاستیک‌های به راحتی قابل بازیافت در جهان است، در بسیاری از قسمت‌های داخلی، از جمله صندلی‌ها، روکش سقف، دستگیره‌های درب، تزئینات، کفپوش و تخته‌ی بار استفاده می‌شود.

پیشرانه الکتریکی: برد نمونه و شارژ فوق سریع

EV3 دارای ابعاد ۴۳۰۰ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض، ۱۵۶۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۶۸۰ میلی‌متر فاصله‌ی بین دو محور است.

این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی دیفرانسیل جلو پیشرفته بر اساس پلتفرم جهانی الکتریکی مدولار (E-GMP) استفاده می‌کند و از فناوری باتری نسل چهارم کیا بهره می‌برد.

مدل استاندارد EV3 به طور انحصاری با یک باتری ۵۸.۳ کیلووات ساعت ارائه می‌شود، در حالی که نسخه EV3 Long Range (برد بلند) به یک باتری ۸۱.۴ کیلووات ساعت مجهز شده است.

هر دو مدل از یک موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلووات/۲۸۳ نیوتن متر استفاده می‌کنند که بهترین زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را ۷.۵ ثانیه فراهم می‌کند. حداکثر سرعت EV3 برابر با ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.

کیا EV3 برای پاسخگویی به نیازهای مشتریانی طراحی و مهندسی شده است که به دنبال خودرویی هستند که با ارزش‌های پایداری آن‌ها مطابقت داشته باشد، اما نمی‌خواهند از نیازهای عملی روزمره خود چشم‌پوشی کنند.

این خودرو یکی از بهترین فضاهای زندگی و بار را در کلاس خود ارائه می‌دهد، در حالی که معماری انعطاف‌پذیر E-GMP ما بهترین برد رانندگی AER (مصرف انرژی) در کلاس را ارائه می‌دهد.

کیا EV3
نمای جانبی کیا EV3

با EV3، کیا بخش خودروهای برقی شاسی بلند را بازتعریف کرده است تا یک مدل کامپکت جامع با تجهیز به فناوری و ویژگی‌های نوآورانه ایجاد کند.

همانطور که در مورد شاسی بلند بزرگ‌تر EV9 صدق می‌کند، مهندسان کیا برای دستیابی به حداکثر کارایی در EV3 از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

این خودرو دارای آیرودینامیک بدنه‌ی ارتقا یافته است که شامل یک زیرپوششی سه‌بعدی کامل برای ارائه ضریب درگ (مقاومت هوا) چشمگیر ۰.۲۶۳Cd است.

فناوری پیشرفته‌ی واحد مدیریت باتری (BMU) و واحد نظارت سلولی (CMU) تضمین می‌کند که سیستم‌های باتری ولتاژ بالا ۵۸.۳ کیلووات ساعت و ۸۱.۴ کیلووات ساعت تا حد امکان از انرژی به طور کارآمد استفاده می‌کنند.

EV3 Long Range برد تخمینی تا ۶۰۰ کیلومتر (WLTP) را ارائه می‌دهد.

این انعطاف‌پذیری چشمگیر به کسانی که اولین قدم خود را در دنیای حمل و نقل برقی برمی‌دارند، اطمینان کاملی می‌دهد تا بتوانند با خیال راحت به سفرهای طولانی بپردازند.

زمانی که باتری EV3 در نهایت نیاز به شارژ مجدد دارد، سرنشینان می‌توانند در آرامش فضای داخلی شبیه به یک فضای زندگی استراحت کنند، زیرا سیستم مدیریت شارژ وسیله نقلیه پیشرفته‌ی کیا به باتری امکان می‌دهد تا در عرض ۳۱ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.

فناوری و ایمنی خودروهای برقی بزرگ در بخش کامپکت

کیا EV3 را به مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی، رانندگی، راحتی و شارژ فوق پیشرفته مجهز کرده است که معمولاً برای بخش شاسی بلند برقی بزرگ رزرو شده‌اند.

این امر پکیج مالکیت ارتقا یافته‌ای را ایجاد می‌کند که به طور قابل‌توجهی از آنچه در حال حاضر در بخش شاسی بلند کامپکت موجود است فراتر می‌رود و تجربه‌ی رانندگی دگرگون‌کننده و برتر را در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی (ICE) ارائه می‌دهد.

فناوری سیستم‌های پیشرفته‌ی کمک راننده (ADAS) این خودرو شامل کنترل بردار گشتاور دینامیکی الکتریکی (eDTVC) برای اطمینان از انتقال روان و پایدار نیروی EV3 به جاده است.

سیستم‌های کمکی مانند جلوگیری از برخورد پیش رو، حفظ مسیر، کمک رانندگی در بزرگراه و جلوگیری از برخورد معکوس هنگام پارک، در هر سفر، صرف نظر از طول یا کوتاهی آن، پشتیبانی و اطمینان خاطر اضافی را برای رانندگان فراهم می‌کنند.

کیا EV3
رینگ کیا EV3

سیستم پارک هوشمند از راه دور کیا به مالکان این امکان را می‌دهد که EV3 را با اطمینان و ایمنی به داخل و خارج از فضاهای تنگ هدایت کنند، بدون اینکه راننده مجبور باشد در داخل خودرو بنشیند.

نمایشگر سربالا (HUD) 12 اینچی که ارزش بیشتری را به بخش شاسی بلند برقی کامپکت اضافه می‌کند، اطلاعات را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد تا حواس راننده را به حداقل برساند.

EV3 اولین مدلی است که از فناوری ترمز احیا کننده نسل ۳.۰ i-Pedal کیا بهره می‌برد که به راننده اجازه می‌دهد سطح ترمز احیا کننده را مطابق با ترجیح خود تنظیم کند و رانندگی با یک پدال را امکان‌پذیر می‌کند. این امر حداکثر کارایی انرژی را به دست می‌دهد و به طور قابل‌توجهی خستگی را در رانندگی‌های طولانی کاهش می‌دهد و به خودرو امکان می‌دهد با یک بار شارژ مسافت بیشتری را طی کند و سفر را جذاب‌تر، لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر می‌کند.

با EV3، کیا اولین خودروساز است که شارژ وسیله نقلیه به شبکه (V2L) را به بخش شاسی بلند برقی کامپکت ارائه می‌دهد و به سرنشینان آزادی و انعطاف‌پذیری را می‌دهد تا دستگاه‌های خارجی مانند لپ‌تاپ، یخچال‌های کوچک، دستگاه‌های قهوه یا سشوار را روشن کنند.

کلید دیجیتال ۲.۰ کیا به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند خود، بدون نیاز به حمل کلیدهای فیزیکی، EV3 را قفل و روشن کنند. آنها همچنین می‌توانند کلید دیجیتال EV3 را به راحتی با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند.

ارائه سطوح جدیدی از فناوری نوآورانه و اتصال دیجیتال

برای تکمیل تجربه‌ی دگرگون‌کننده‌ای که فضای داخلی شبیه به یک فضای زندگی ارائه می‌دهد، کیا EV3 را به مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌های اتصال و سرگرمی مجهز کرده است.

اکثر این ویژگی‌ها طوری طراحی شده‌اند که از آنها در حالی که خودرو در حال حرکت است به طور ایمن لذت ببرید، در حالی که برخی دیگر فقط زمانی که خودرو ثابت است و حالت پارک انتخاب شده است قابل تجربه هستند.

کیا از طریق پلتفرم محتوای خودرو (ACP) LG با پشتیبانی از webOS، محتوای مختلفی را از طریق سرویس استریمینگ پریمیوم خود ارائه می‌دهد.

کیا همچنین بازی‌های آرکید را ارائه می‌دهد که به سرنشینان امکان می‌دهد از بازی در خودرو لذت ببرند. تجربه‌ی فراگیر با کیفیت صدای سیستم صوتی Harman Kardon EV3 که تجربه‌ای شبیه به سینمای خانگی ارائه می‌دهد، بیشتر ارتقا می‌یابد.

«چانگ سونگ ریو»، معاون ارشد این برند ظهار داشت: خودروها دیگر فقط وسیله‌ای برای حمل و نقل نیستند، بلکه امتدادی از “فضای زندگی” ما هستند. EV3 با نوآوری‌های متعدد مشتری‌محور، تجربه‌ی مصرف محتوای فراگیر را با خدمات استریمینگ پریمیوم و سیستم صوتی پیشرو در کلاس خود به مشتریان ما ارائه می‌دهد. امکان شخصی‌سازی داشبورد و سیستم سرگرمی EV3 به صورت دیجیتال از طریق فروشگاه Kia Connect به همان شکلی که یک گوشی هوشمند را شخصی‌سازی می‌کنید، در کنار معرفی دستیار هوش مصنوعی کیا، نمونه‌هایی از نحوه پاسخگویی EV3 به نیازهای در حال تحول مشتریان است.

EV3 به سرنشینان امکان می‌دهد داشبورد و سیستم اطلاعات و سرگرمی خود را با تم‌های نمایشگر الهام‌گرفته از تیم‌های NBA شخصی‌سازی کنند.

این تم‌ها رنگ‌ها، گرافیک‌ها و انیمیشن‌های تیم‌ها را به نمایش می‌گذارند و به راحتی از طریق فروشگاه دیجیتال Kia Connect قابل دسترسی هستند.

کیا در آینده قصد دارد تا انتخاب تم‌های نمایشگر را گسترش دهد و گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری را ارائه دهد.

کیا EV3
کیا EV3

EV3 اولین مدل خودروی برقی است که از فناوری دستیار هوش مصنوعی کیا بهره می‌برد که به تازگی در سدان کامپکت کیا K4 معرفی شده است.

این فناوری راه‌های جدید و نوآورانه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهد تا به طور مستقیم و بصری با ویژگی‌های خودرو تعامل داشته باشند و آنها را کنترل کنند و در طول زمان خود در خودرو، راحتی را افزایش و بهره‌وری را بهینه کنند.

این دستیار انسانی همیشه از کاربران در حالی که دنیا را کاوش می‌کنند، پشتیبانی و الهام‌بخش آنها خواهد بود. کیا به زودی استقرار این ویژگی‌ها را در سایر مدل‌های برقی، با شروع EV3، آغاز خواهد کرد.

با ادغام هوش مصنوعی مولد، دستیار صوتی کیا اکنون از هر زمان دیگری توانمندتر است.

هوش مصنوعی مولد زمینه‌های پیچیده را از طریق درک زبان طبیعی درک می‌کند و به آن امکان می‌دهد مکالمه‌ای طبیعی با کاربران داشته باشد.

دستیار هوش مصنوعی می‌تواند در برنامه‌ریزی سفر پشتیبانی کند و در عین حال به مشتریان راهنمایی کند تا از مزایای بهینه‌ی عملکردهای خودرو، از جمله سرگرمی و جستجوی اطلاعات، لذت ببرند.

در ابتدا قرار است در کره جنوبی به طور انبوه تولید شود، کیا قصد دارد دامنه و خدمات دستیار هوش مصنوعی را در اروپا گسترش دهد.

EV3 برای اولین بار در کره جنوبی و سپس در نیمه دوم سال در اروپا عرضه خواهد شد.

کیا برنامه‌هایی برای گسترش بیشتر فروش EV3 به سایر مناطق دارد و انتظار می‌رود پس از ورود به بازار اروپا، عرضه آن به سایر مناطق نیز آغاز شود.

جدول مشخصات

گالری تصاویر

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje