واردات خودرو در دولت رییسی (371)؛

صنعت ماشین: شرکت کوشا خودرو به عنوان نماینده واردات خودروهای کیا کره جنوبی به کشورمان تا به الان چندین محصول از جمله اپتیما(K۵) تیپ ۲۰۰۰ سی سی ، سلتوس و سونت را به بازار عرضه کرده است.

به گزارش صنعت ماشین،

 شرکت کوشا خودرو به عنوان نماینده واردات خودروهای کیا کره جنوبی به کشورمان تا به الان چندین محصول از جمله اپتیما(K۵) تیپ ۲۰۰۰ سی سی ، سلتوس و سونت را به بازار عرضه کرده است.

کیا K5 پرآپشن توسط کوشا خودرو وارد کشور می شود

این شرکت در ادامه قصد عرضه اسپورتیج ، Ceed ، پگاس ، سراتو و تیپ جدید K5 را به بازار دارد. حال قصد آن داریم تا با تیپ جدید K5 آشنا شویم.

تاریخچه اپتیما
کیا K5 یا همان اپتیما، سدان سایز متوسط است که تا به الان در 5 نسل به تولید رسیده است.

در ایران ما اپتیما را با نسل دوم فیس لیفت که با کد MG شناخته می شود، میشناسیم. این خودرو با مدل های 2009 و 2010 و با موتور 6 سیلندر 2700 سی سی (البته برخی مدل های 4 سیلندر 2400 سی سی که به صورت محدود وارد شد) پا به بازار پر رقیب آن سال های ایران گذاشت. در سال 2011 اپتیما یه تغییر بزرگی کرد که همگام شد با طراحی چلونجره های پوزه ببری (tiger nose grill). این خط طراحی در بقیه محصولات این برند از جمله سراتو، سورنتو، اسپورتیج و … ادامه دار بود. اپتیما TF در آن روزها با چهره دلربایش دل تمامی جوانان را برد و توانست بازار پر رونقی برای خود کسب کند. در ادامه فیس لیفت این خودرو در سال 2014 نیز، با اضافه شدن چند آپشن و بهبود طراحی عقب همچنان انتخاب اول خریداران بود. سال 2015 و معرفی اتاق JF و آن طراحی سیال و جذاب و امکانات سطح بالا باعث شد میراث اسم اپتیما در ایران ادامه دار باشد. همچنین نسخه GT LINE که در طراحی سپرها و رینگ ها تغییراتی تجربه کرده بود، به عنوان یک انتخاب ایده آل برای خانواده وحتی برخی جوانان به شمار می رفت. اما کار به جایی رسید که کیا اپتیما در سال 2019 با اتاق DL3 طراحی اسپرت خود را تکمیل تر کرد و کیا در سراسر جهان آن را با نام K5 معرفی کرد. نمونه وارداتی شرکت کوشا خودرو نیز همین مدل است که از پلت فرم مشترکی با کیا سورنتو، اسپورتیج، هیوندای سانتافه و سوناتا با نام Hyundai-Kia N3 بهره می برد.

آشنایی با تیپ جدید K5
مدل های فعلی K5 دارای یک موتور 4 سیلندر 2000 سی سی MPI هستند که دارای 150 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور است. جعبه دنده 6 سرعته AT آن نیز نیرو را به چرخ های جلو انتقال می دهد.

اما تیپ جدید که کوشا خودرو خیلی زود تصمیم به عرضه آن گرفته است دارای یک موتور 4 سیلندر 1500 سی سی توربوشارژر GDI هستند که دارای 170 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور است. جعبه دنده نیز از 6 دنده AT به 7 سرعته DCT از نوع تر، ارتقا یافته است. در ضمن نوع دسته دنده به کار رفته در مدل جدید، از نوع دوار است که سبب زیبایی و مدرن تر شدن کنسول میانی می شود. سطح تجهیزات به کار رفته در نمونه 1500 سی سی توربو به نسبت تیپ 2000 سی سی کامل تر شده است. 2 عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو) – سیستم مدیریت پایداری خودرو – سیستم کنترل پایداری – سیستم کمکی حرکت در سربالایی – سیستم TPMS – اتولایت – آینه های تاشو برقی – رینگ 17 اینچی آلومینیومی – ترمزپارک پدالی – سنسور پارک جلو و عقب – دوربین دنده عقب – صفحه نمایش 8 اینچی با قابلیت اندرویداتو و اپل کارپلی – کروزکنترل – انتخاب حالت های رانندگی – تهویه مطبوع دستی تجهیزات تیپ 2000 سی سی K5 هستند.

در تیپ جدید سطح تجهیزات اضافه تر شده و علاوه بر امکانات نام برده این موارد اضافه شده اند:
6 عدد کیسه هوا (جلو – جانبی – پرده ای) – سیستم مدیریت پایداری خودرو – سیستم کنترل پایداری – سیستم کمکی حرکت در سربالایی – ترمز اضطراری اتوماتیک AEB – سیستم جلوگیری از برخورد با عابرپیاده، خودرو و موتورسیکلت – سیستم حفظ خودرو بین خطوط + هشدار خروج از خط – سیستم جلوگیری از انحراف خودرو نسبت به خطوط – کنترل نوربالا اتوماتیک – سیستم هشدار سطح توجه راننده هنگام رانندگی – سیستم TPMS – سانروف و پانارومیک – چراغ های جلو FULL LED – رینگ 18 اینچی آلومینیومی- دوربین 360 درجه – ورود بدون کلید و استارت دکمه ای – سیستم صوتی 12.3 اینچی – دوربین دنده عقب – سنسور عقب و جلو – تریم داخلی چرمی – صندلی های برقی – شارژر وایرلس – سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک – پورت USB تایپ C – ترمز پارک برقی تجهیزات ایمنی و رفاهی اضافه شده به تیپ 1500 سی سی توربوشارژر هستند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje