چهارمین نسل کوچک‌ترین محصول ب‌ام‌و با حفظ پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی عقبی اما با تغییرات بزرگ در داخل و بیرون معرفی شده است. طراحی بیرونی این خودرو تکاملی است و بلافاصله به‌عنوان یک سری 1 قابل‌تشخیص خواهد بود هرچند که چراغ‌های جلو تیزتر و باریک‌تر شده‌اند و جلوپنجره با خطوط عمودی و مورب درهم‌آمیخته طراحی عجیبی دارد. در عقب نیز به نظر می‌رسد چراغ‌ها از کراس‌اوور X2 گرفته شده‌اند. در قسمت جانبی، هرچند اکثر ب‌ام‌وهای جدید از دستگیرهای در مخفی استفاده می‌کنند اما در این خودرو دستگیره‌های معمولی حفظ شده است و اندازه رینگ‌ها هم از 17 اینچ شروع شده و به 19 اینچ در مدل پرچم‌دار M135 می‌رسد.

سری 1 جدید در داخل فاصله زیادی از نسل قبلی گرفته است. در اینجا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 9 ب‌ام‌و را با نمایشگر دوگانه می‌بینیم که از یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و یک نمایشگر لمسی 10.7 اینچی تشکیل شده است. ب‌ام‌و همچنین اکثر دکمه‌های فیزیکی را حذف کرده و حتی از کنترلر دوار iDrive هم خبری نیست. شیفتر بزرگ گیربکس نیز حالا با انتخاب‌گر کوچکی جایگزین شده است. تمام نسخه‌های سری 1 جدید فقط با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه ارائه می‌شوند و برای اولین بار گیربکس دستی حذف شده است.

قوی‌ترین مدل نسل جدید سری 1 یعنی M135 از آخرین نسخه پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ B48 ب‌ام‌و استفاده می‌کند که در کشورهای اروپایی به دلیل قوانین آلایندگی 296 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در دیگر بازارها 312 اسب بخار قدرت خواهد داشت. در هردو نسخه گشتاور اما ۴۰۰ نیوتن متر است. به لطف این نیرو، M135 ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. تنها موتور بنزینی دیگری که برای نسل جدید سری 1 ارائه می‌شود یک نمونه 1.5 لیتری سه سیلندر با 168 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور است.

علاوه بر این، دو مدل دیزلی هم با نام‌های 118d و 120d وجود دارد که هردو از یک پیشرانه 2 لیتری توربو استفاده می‌کنند اما این موتور در نسخه اول ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور و در مدل دوم ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مثل نسل قبلی اما هنوز هم خبری از نسخه پلاگین‌هیبریدی برای سری 1 جدید نخواهد بود. به‌زودی تولید این خودرو در آلمان آغاز می‌شود و چند ماه دیگر راهی بازار اروپا خواهد شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje