یک "سوسیس" که توسط Eethos_Atx در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است
Eethos_Atx در InstagramEthos_atx نوع غذایی که اینستاگرام برای آن ساخته شده است را به اشتراک می گذارد. غذاهای بسیار خلاقانه (فکر کنید کروسان های دایناسور شکل، دسته های همبرگر و غیره) بیش از 74000 دنبال کننده آن تقریباً کوچک به نظر می رسند.
Ethos تقریباً شبیه مقصد بعدی غذاخوریهای بزرگ در آستین است. رزرو؟ فقط با یک کلیک کالا؟ البته، آنها آن را پوشش داده اند.
اما یک مشکل کوچک وجود دارد: Ethos_atx واقعی نیست. نه غذا، نه سرآشپز، نه حتی رستوران. هر پست، از خلاقیت های براق آشپزی تا سرآشپزهای خندان آن، کار هوش مصنوعی است.
با این حال، یک سال پس از راهاندازی، به نظر میرسد که آنها بیشتر پست میکنند – و مشتریان بیشتری را جذب میکنند – بیش از همیشه. جوزپه فوسیلی، "مدیر کل Ethos"، حتی ادعا می کند که "24/7" در وب سایت آنها در دسترس است.
بدون هیچ «هدفی» ملموسی در ذهن، این فریب بازیگوشی سؤال جالبی را مطرح میکند: چه اتفاقی میافتد وقتی یک رستوران کاملاً در محتوای دیجیتال رشد میکند و هیچ چیز «واقعی» ارائه نمیدهد؟ و شاید مهمتر از آن، آیا این نوع … به جرأت میتوانم بگویم، خلاقیت… قدرت تأثیرگذاری بر کسبوکارهای دنیای واقعی و اعتماد مصرفکننده را دارد؟
یک کروسان دایناسوری که توسط Eethos_Atx در اینستاگرام پست شده است
Eethos_Atx در اینستاگرام بیشتر از FORBES VETTEDI نگاهی به داخل: بررسی هتل MarkByKim PeifferForbes StaffLululemon در اوایل امسال برگزار شد. دیگران متوجه نیستند که کل عملیات، به قول خود اثوس، «طعمهای غیرواقعی» است. و پست ها به طور مرتب هزاران لایک و کامنت جمع می کنند.
در حالی که مدیران صفحه به وضوح از فروش کالا مقداری درآمد کسب می کنند (تی شرت "I Dined At Ethos" یکی از محبوب ترین تیشرت های شخصی است)، تعیین مدل دقیق کسب و کار دشوار است. آیا این فقط یک آزمایش رسانه های اجتماعی است یا یک تفسیر دقیق تر در مورد اینکه چگونه می توان مصرف کنندگان را به راحتی فریب داد؟
علیرغم اینکه Ethos یک نمونه بازیگوش و کمی شیطنت آمیز است، به نظر می رسد بخشی از یک روند بسیار بزرگتر باشد. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در حال نفوذ جدی در صنایع غذایی است، و نه همیشه به روشی که مصرف کنندگان متوجه می شوند. رستورانها و برندهای مواد غذایی به طور فزایندهای از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر بسیار واقعی – و اغلب بسیار غیرواقعی – از غذاهایی استفاده میکنند که ممکن است در دنیای فیزیکی وجود داشته باشند یا نباشند، و برخی از آنها تا آنجا پیش میروند که منوهای کاملاً ساختگی برای آشپزخانههای ارواح تولید میکنند (نگاه کنید به: رستورانها که فقط برای تحویل وجود دارد).
در دنیایی که تصاویر بصری اغلب وزن بیشتری نسبت به تجربه واقعی دارند، این میتواند یک شیب لغزنده ایجاد کند. موضوع فقط این نیست که غذاهای تولید شده با هوش مصنوعی بیش از حد سبک شده باشند، بلکه در مورد خطر فریب مصرف کننده است. و Ethos اولین کسی نیست که این موضوع را روشن می کند.
کالای "من در Ethos شام خوردم".
Eethos_Atx در اینستاگرام در سال 2018، یکی از همکاران سابق VICE به طرز مشهوری توانست حیاط خلوت خود را صرفاً از طریق نظرات جعلی به رستورانی با رتبه برتر در تریپ ادوایزر تبدیل کند. در همین راستا، Ethos از نقاط ضعف اقتصاد دیجیتال ما سوء استفاده می کند – یعنی سهولت در دستکاری محتوا و سیستم های اعتمادی که می توان بازی کرد.
در هر صورت، کار می کند. مردم درگیر هستند، و Ethos_atx با بیش از پیکسل ها و کد دنبال کنندگان وفادار خود را ایجاد کرده است. در حال حاضر، Ethos_atx همچنان یک کنجکاوی سرگرمکننده است، نگاهی اجمالی به اینکه هوش مصنوعی تا چه حد در تکرار دنیای ما – یا حداقل، فیدهای اینستاگرام ما پیشرفت کرده است.
دسته گل همبرگر که توسط Eethos_Atx در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است
Eethos_Atx در اینستاگرام مرا در توییتر دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Lela LondonFollowingLela London نویسنده و ویراستاری است که غذاها و نوشیدنیها را پوشش میدهد، با تمرکز بر گرایشهای آشپزی، رستورانها و بارها که باید از آنها بازدید کرد، و تلاقی غذا و سلبریتی. او که یک روزنامهنگار و فیلمنامهنویس برنده جوایز است، قبلا با افرادی مانند اسنوپ داگ، کیت بلانشت، درو بریمور و غیره مصاحبه کرده است و در مورد تعداد فزاینده برندهای F&B مورد حمایت سلبریتیها و همچنین ستارهدارترین سرآشپزهای میشلین در جهان گزارش داده است. .للا لندن را برای پوشش مداوم رستوران های ستاره دار میشلین، تقاطع فرهنگ و هنرهای آشپزی، و برندهای نوظهور غذا و نوشیدنی.">