چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
در نمایشگاه نیویورک فیس‌لیفت جیپ رانگلر برای مدل ۲۰۲۴ با جلوپنجرهٔ جدید مشکی، نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و دو تیپ جدید رونمایی شده است.
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

نسل کنونی جیپ رانگلر در حال حاضر پنج‌ساله است. این خودرو اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد و با توجه به اینکه فورد برانکو هم‌اکنون به رقیب مهمی برای رانگلر تبدیل شده است، بروز نگه داشتن این آفرودر افسانه‌ای برای جیپ از همیشه مهم‌تر خواهد بود. به همین دلیل، در نمایشگاه نیویورک فیس‌لیفت رانگلر مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در داخل و بیرون معرفی شده است.

مهم‌ترین تغییر ظاهری رانگلر مدل ۲۰۲۴ در جلوپنجرهٔ آن رخ داده است و در زمانی که جلوپنجره‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند جیپ جلوپنجرهٔ نمادین هفت شیاری خود را کوچک‌تر کرده است. همچنین این جلوپنجره حالا در همهٔ نسخه‌ها به‌جز صحرا مشکی‌رنگ شده و اندازهٔ کوچک‌تر آن فضایی برای نصب وینچ ۳.۶ تنی کارخانه‌ای را فراهم کرده که حالا برای مدل‌های روبیکان قابل سفارش است. علاوه بر جلوپنجره اما جیپ رینگ‌های جدیدی را هم برای رانگلر ارائه کرده است که از ۱۷ تا ۲۰ اینچی را شامل می‌شود و می‌تواند با لاستیک‌های تا ۳۵ اینچی پوشیده شوند.
در داخل رانگلر مدل ۲۰۲۴ هم تغییرات قابل‌توجهی رخ داده که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ نمایشگر لمسی بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها است؛ اما نصب این نمایشگر جدید مستلزم تغییر دریچه‌های تهویهٔ مرکزی دایره‌ای بوده که حالا با نمونه‌های مستطیلی در زیر نمایشگر جایگزین شده‌اند. البته در طرفین همچنان‌ همان دریچه‌های گرد قبلی دیده می‌شوند و دیگر قسمت‌های داخل خودرو تغییری نداشته است.

جیپ اما جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 را هم برای رانگلر ارائه کرده است که خدمات جدیدی را در اختیار راننده می‌گذارد. یکی از این موارد، اولین راهنمای تریل آفرود کارخانه‌ای است که مسیرهای آفرودی معروف زیادی مثل موآب را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اضافه می‌کند. این راهنما نقاط مهم و قسمت‌های دشوار مسیر را نشان می‌دهد.
برای مدل ۲۰۲۴ دو تیپ جدید به تیپ‌های قبلی رانگلر اضافه شده است. یکی از این تیپ‌ها Sport S 4xe است که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌کند. تیپ بعدی هم روبیکان X با صندلی‌های جلوی برقی ۱۲ جهته، سیستم صوتی آلپین با ۹ بلندگو، صندلی‌های چرمی ناپا، سپرهای فولادی، گیربکس کمکی تمام‌وقت، لاستیک‌های ۳۵ اینچی و… است که تکنولوژی و تجهیزات بیشتری را به خانوادهٔ رانگلر اضافه می‌کند.

همچنین مدل‌های روبیکان حالا به اکسل صلب عقب جدید دانا ۴۴ مجهز شده‌اند و ضریب کرال جدید ۱۰۰ به یک هم قابل سفارش است. همچنین تمام مدل‌های هیبریدی هم از پکیج باطری پاور باکس با چهار خروجی برق ۱۲۰ ولتی برای تغذیهٔ وسایل مختلف بهره می‌برند. رانگلر مدل ۲۰۲۴ به بیش از ۸۵ سیستم ایمنی فعال و غیرفعال مثل کمربندهای ایمنی پیش‌کشندهٔ عقب مجهز شده و ساختار آن‌هم برای بهبود عملکرد در برخوردهای جانبی تقویت شده است.

پیشرانه‌ها اما نسبت به قبل تغییری نداشته‌اند و رانگلر همچنان با موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو، ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی، ۲ لیتری توربوشارژ پلاگین‌هیبریدی و ۶.۴ لیتری V8 همی در نسخهٔ روبیکان ۳۹۲ قابل خریداری خواهد بود. انتقال نیروی تمام موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما برای مدل‌های چهار سیلندر و V6 گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب خواهد بود.
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
به سلامتی جهت اطلاع دوستان عرض کنم
این خبر ۴۱ هزارمین مطلب منتشر شده در پدال هست
جالبه که اولین مورد منتشر شده در پدال، ۲۶ فروردین سال ۱۳۸۸ انجام شد و امروز هم نزدیک به سالگرد پدال هستیم
https://www.pedal.ir/volvo/%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%85-%D9%87%D8%A7/
پدرام
تبریک میگم جناب اشتری
همیشه برقرار باشید
امیدوارم امسال سالی پر از موفقیت برای ملت عزیز ایران باشه و ما بتونیم بیشتر از دیدن عکس ها و صرف خوندن در موردشون این ماشین ها رو لمس کنیم
(Ali(chevynova
پدر افرودرهای جهان و نامبر وان این کلاس جیپ بود و هست
ماشالاه جیپ
مازیار
جمیعا خسته نباشید
net
من قبلا در کامنتها نسبت به صفحه نمایش مربعی کوچک رانگلر نسل قبلی انتقاد میکردم و میگفتم جالب نیست و جیپ متوجه انتقاد من شد و صفحه نمایش را مستطیلی و بزرگتر کرد و قشنگتر و بروزتر شده حتی صفحه نمایش بزرگتر این هم بود جالب تر میشد.چراغ کوچک که در سپر جلو قرار گرفته بد شده و در نسل قبلی هم همین چراغ کوچک بود و تو چشم میزنه اگر چراغ کوچک در سپر جلو نبود قشنگتر میشد
net
چراغ نازک افقی گلگیر جلو هم بد هست اگر چراغ کوچک سپر جلو و چراغ نازک افقی گلگیر جلو نداشت قشنگتر میشد.جایگاه این دو چراغ گلگیر جلو و سپر جلو بد هست
R
حالا که جیپ به حرفت گوش کرده پس راحت تر میتونی ازش استفاده کنی
net
نسل قبلی دریچه کولر گرد مثل پراید داشت بد بود و من خیلی انتقاد میکردم الان دو دریچه کولر وسط مستطیلی شده و رفته زیر صفحه نمایش قشنگتر شده اگر دو دریچه کولر سمت چپ و راست و پشت کنسول گرد پرایدی نبود و مستطیلی بود قشنگتر میشد.اگر در طراحی داخلی یکپارچه مشکی دوخت متضاد ابی و قرمز استفاده نمی کرد و از دوخت مشکی استفاده کرده بود قشنگتر میشد
حسن
https://barcanews.org/user/batygoll/
وژدانا این سایتا ببین دقیقا عین فرمت قدیمه پداله . توئیت داره دیدگاهها جداگانه ذخیره میشن جوابها اعلان دارن عزیز من الان قرن بیست و یکمه شما چرا برعکس و مخالف جریان عمل کردید برگشتید به عصر تیرکمون شاه.
در حالی که یک سایت هواداریه که شامل عموم نمیشه اما پدال یه سایت عمومیه چرا تاریخچه را حذف کردین
۴۱ هزار تا مبارک باشه اما بهترین هدیه بازگرداندن تاریخچه ی کامنتهای هر کاربره اصلا چرا حذفشون کردید مگه رو کول شما سنگینی میکردن
MasouD
هرچی خاک کارول شلبی و سنا و تویودا و کن بلاک و…هست بقای عمر شما باشه
دست همگی درد نکنه
Mostafa
برانکو مقابل این مثل بچه بازی میمونه سانت به سانت این ماشین سال ها مهندسی پشتش هست
R@min
حالا که سانت به سانت از امکانات برانکو اسکی رفتن خیلی بده دنباله رو یه بچه بشی که !!!
یحیی ژرمن
اون نسخه سفید یخچالی با اون رینگ های بزرگ و سپر همرنگ بدنه خیلی خواسته شبیه سلطان جی کلاس بشه ولی …
ARMAN سابق
این خودش سلطان و بنیان گذار ماشینای آفروده
جی دقیقا ۳۰ سال بعد از تولد جیپ تولید شد.
مردم عادی هر وقت یه ماشین آفرود میبینن جیپ صداش می کنن من خودم شخصا خیلی دیدم.
و یه درخواست از پدال
خواهشاً این اکانتای فیک رو بلاک کنید تا نیان اینجا مثل بچه های چند ماهه چرت بگن
یحیی ژرمن
من نظرم این جیپ خواسته رنگلر رو شبیه جی کلاس بکنه
من هم یه اکانت فیک نیستم دوست ندارید حرف من رو دکمه دیسلایک برای همین ایجاد کردن
ARMAN سابق
دلیلی نداره بخواد شبیه جی بکنش
جیپ خودش یه سبکه که حتی بعضی شرکتها مثل ماهیندرا ازش تقلید می کنن
بعد این بیاد از جی تقلید کنه؟؟؟
(Ali(chevynova
جیپ الگویی بوده برا بنز
اون زمان که ویلیز MB و ویلیزMA تولید میشد برای جنگ جهانی دوم که آلمان شکست خورد ،۴۰ سال بعدش تازه gکلاس بیمصرف که فقط بدرد مهمونی های موناکو میخوره تولید شد
سعی کن بجای فشاری شدن از پیشرفتهای آمریکاییها کمی عقلانی کامنت بذاری سخته برات ولی سعی کن
البته این یحیی ژرمنی اکانت جعلی و فیک غلام یاکوزا هست که همونم فیکه
iman1199
علی جان اینهارو جدی نگیر اینها هدفشون ایجاد کردن همین بحث هاست و وضعیتشون مشخصه ناراحتی نداره
ما در هر حال از این اسطوره های برتر لذت می‌بریم هم جیپ و هم جی کلاس هردو در زمینه تخصصی خودشون برتر و اسطوره هستن و بهترین آفرودر ها هستن در کنار پیکاپ تراک های آفرودر و هامر ها بهترین آفرودررها هستن
پس در کل کار به اونجا نمیکشه باهاشون بحث کنیم لازم باشه تو بحث جوری قفلی میزنم که باز شدنی نباشه
ولی واقعا لزومی نداره برای اینها هرچند که جای سوال داره که چرا هنوز بعضیا اینطور فکر میکنن بخصوص که بعضیا از کاربران قدیمی هم هستن و اسم عوض میکنن
حتی اسم من رو هم کپی کردن و با نام کاربری من کامنت فیک میزاره و هیت میده برای ایجاد تنش و بهم زدن جو
ما هم جوابشون رو دادیم
(Ali(chevynova
بعله درسته صحبت شما
HKS
اسم جی کلاس رو کنار جیپ نیار پدر آفرود جهان کجا اون تیکه پلاستیک نمایشی که به محضی که چرخاش از آسفالت بره بیرون پنچر میشه و سپرش میشکنه کجا
iman1199
اسم جی کلاس و جیپ رو کنار هم میاریم هم جیپ هم جی کلاس هردو از اسطوره های برتر آفرود هستن ( جی کلاس با در نظر گرفتن همه نسخه ها مثل نسخه های نظامی برای ارتش ها که مثل جیپ هست در عین حال از طرفی دیگه هم نسخه های لوکس هم داره ) یعنی هم جیپ و هم جی کلاس هردو در زمینه تخصصی خودشون برتر و اول اسطوره هستن و بهترین آفرودر ها هستن اینها به نمایندگی از اروپا و امریکا در کنار پیکاپ تراک های آفرودر امریکایی و هامر ها بهترین آفرودرها هستن و اول هستن هرکدوم در هر سگمنت مربوط به خودش برتر و اول هست و بقیه به گرد پاشونم نمیرسن و رقابتی هم که در بین خودشون هست تخصصیه یعنی هرکدوم در زمینه های تخصصی منحصر به فرد خودش اول هستنو انحصاری در دست دارن و بقیه به گرد پاشونم نمیرسن
بحث الگو برداری و از این حرفا رو هم ولش کنید چون اینها هرکدوم در سگمنت و کلاس بندی های تخصصی مربوط به خودشون هستن که هرکدوم در برتری های خودش منحصر به فرد و اول هستن
iman1199
درضمن هدف بد و بیخود و هیت دادن شما کاملا تابلوعه هدف شما بحث راه انداختنه
غیر از این بود که با اکانت اصلی خودتون میومدین فکر نکنید ناشناس هستید اصلا
datsun
طرفداری جی کلاس خیلی تو توهم به سر میبرن
iman1199
نه اتفاقا برعکس چون این هیتر های جی کلاس هستن که داریم میبینیم خیلی تو توهم به سر میبرن که ما توجیهشون کردیم و جوابشون رو دادیم تا بدونن از عمد و با این قصد هیت دادن و مشکل از خودشونه چون از عمد بحث بیخود میکنن و جو میدن
iman1199
یعنی اون شخص که شما نظرش رو دیدید در واقع اون خودش هیتر جی کلاسه ( خودش رو در قالب فن اون جازده ) و هدفش همینه که این جملات رو بگه تا بقیه به جوابی بدن و دیسش کنن
شما نباید گول بخورید من دستشون رو خوندم
Amir evolution
تشکر بابت سایت خوبی ک دارین
من از سال ۹۳ اخبار پدالو دنبال میکنم
sina
تا ده سال رو ساپورت میکنه این نسل بس که خوب و زیباست لامصب
عارف
تنها جمله ای که به ذهن من برای توصیف این ماشین میرسه ( توانمند ، کم استحلاک و دوست داشتنی ) هست . شاید روی جاده ماشین راحتی نباشه، که نیست . ولی خارج از جاده کمتر رقیبی میتونه جیپ و به چالش بکشه
R@min
خب نکات جدید و مثبتش در بحث ظاهری و آپشن ها خیلی خوبه اما خب در بحث فنی کاری نکردن و خب نمی تونستن هم کاری کنن. در کل مجبور به پیروی از برانکو شدن مثل سیستم سرگرمی بروز، تجهیزات ایمنی بیشتر مثل ایربگ های جانبی و وینچ و نقشه های آفرودی و…. که همه رو در برانکو دیدیم و نکات منفی جیپ در بحث آپشن بود. البته ضعف اصلی جیپ در سواری، تکنولوژی و کیفیت ساخت هست که حتی بالاترین تیپش هم نزدیک رپتور نمیشه و رقیب پکیج ساسکواچ میمونه. ارزون تر کردن ۴xe هیبریدی هم حرکت خوبی بود.
جالبه حتی دو سال هم از معرفی برانکو نمی گذره و جالب تر که مدیر جیپ گفته بود برانکو برامون مشکل ساز نیست اما این فیس لیفت و فروش پارسال و ۴ ماه اول امسال فاصله برانکو که به ۵ هزارتایی رانگلر رسید، به احتمال زیاد امسال فوررانر رد می کنه و خیلی نزدیک رانگلر میشه و سال های بعد هم احتمال جلو زدن برانکو زیاد هست.
در کل فیس لیفت به موقعی بود بشخصه تریم روبیکان x که شبیه جی کلاس هم شده دوست دارم بنظرم جا داره برانکو و رانگلر یه ورژن هم سطح جی کلاس بزنن حالا از لحاظ تکنولوژی نه ولی اضافه کردن چهار متر چرم و کربن کار سختی نیست به امتحانش می ارزه.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
میشه اون تکنولوژی که میگی رو واضح بیان کنی که ما ام بفهمیم.جی کلای اون همه پول میکنه از خریدار یه دست رینگ و لاستیک آفرودی زیر ماشین نمیزاره بعد میگی جیپ و برانکو برا اون رقیب بزنن.موجودیت جی کلاس از صدقه سر جیپه.جیپ یه آفرودر بهت میده که هر وقت اراده کنی نصف اتاق رو باز میکنی تا با طبیعت یکی بشی.
Mostafa
الان همه ماشین ها با فیس لیفت و نسل جدید نمایشگر هاشون بزگ میکنن اپدیت های جدید میدن
همه دارن از هم پیروی میکنن ؟ افرین به توی دانشمند
جیپ سالی ۱۲ تا داره کانسپت تحقیقاتی برای رانگلر معرفی میکنه بعد اونی که از دست دیگری کپی میکنه جیپه ؟
رانگلر یه سیستم هیبرید داره که فکر نکنم بدون کپی سانتی متری ازش بشه چیزی شبیه اون برای یه ماشین افرود دیگه ساخت
کیفیت برانکو رو که سقفش اب چکه میکرد داری تو سر جیپ میزنی ؟
بنز هم هر وقت تونست روی جی کلاس یه رینگ و لاستیک بزرگ تر بندازه میفهمه تازه افرود چی هست تا الان هم موفق به چنین کاری نشدن خیلی سخت بوده براشون
رانگلر هم سال ۲۰۲۲ نسبت به ۲۰۲۱ کاهش فروش ۲۰ هزار دستگاهی تو امریکا داشته چون عادی هست وقتی نزدیک زمان فیس لیفت یا تغییر نسل میشه تقاضا کاهش پیدا میکنه چون برخی ترجیح میدن منتظر خودروی جدید بمونن
نمونه همین اتفاق سال ۲۰۱۷ هم افتاد چون خریدار منتظر خودروی جدید هست و ۲۰۱۸ حدود ۵۰ هزار دستگاه فروش افزایش پیدا کرد
از ۱۹۰ به ۲۴۰
سال دیگه فروش سالیانه رانگلر دوباره افزایش پیدا میکنه و اون موقع سایت fordauthority باید به فکر تیتر های بهتر باشه
فکر کنم فهمیدیم یحیی ژرمن کیه
R@min
اولا که گذاشتن یه باتری زیر صندلی هیچ تکنولوژی نداره دوما که اینو همه مجلات هم اشاره کردن و بهتر از همه خودت و هر کسی که راجب این حوزه اطلاعات داره اینو می دونه اگر برانکو نبود تا صد ساله هیچ تغییری تو این ماشین رخ نمی داد و من هم گفتم کاره مثبتیه و خیلی خوبه!!! سوما آقا مصطفی اکانت اورجینال سال ۲۰۱۷ نسل جدید JL اومد زشته که اینطوری فرافکنی و دروغ بگی !!!
ایراد مونتاژ سال اول رو بخوام با دریای مشکلات کیفی رانگلری که این همه سال تو بازاره آشنا کنم که اهل این کارا نیستم چون همه می دونن رانگلر برای چی ساخته شده که دیگه اینم خودت می دونی اگر طرفدار جیپ و آفرودی !!!
بنز هم هیچ وقت نمی خواد رو جی کلاس لاستیک سایز بالا بزاره چون هدفش نیست اینم می دونی قطعا و راجب تکنولوژی قطعه قطعش از موتور تا دیفرانسیل و… بگم که دیگه حرفی نمی مونه و فکر می کنم بازم اینو می دونی.
فکر می کردم آدم با اطلاعاتی هستی تهمت و این پرت و پلاها کار بچه هاست رفیق. الگو برداری هم اصلا کار بدی نیست خیلی هم خوبه رانگلر لاکچری هم عرضه شه.
محمد
رامین آمار فروشو از کجا می‌بینی؟
Hamilton1970
به امید روزی که بیاد و کوه های ایران رو درو کنه…
حسن
اسطوره
net
نسل قبلی دریچه کولر گرد مثل پراید داشت بد بود و من خیلی انتقاد میکردم الان دو دریچه کولر وسط مستطیلی شده و رفته زیر صفحه نمایش قشنگتر شده اگر دو دریچه کولر سمت چپ و راست و پشت کنسول گرد پرایدی نبود و مستطیلی بود قشنگتر میشد.اگر در طراحی داخلی یکپارچه مشکی دوخت متضاد ابی و قرمز استفاده نمی کرد و از دوخت مشکی استفاده کرده بود قشنگتر میشد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.
افتخار می‌کنیم که همراه ما هستید.
آیا حساب کاربری ندارید؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید:
source

سئو سایت

چکیده محبوب ترین مقالات خودرو ایران و جهان
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje