حسین فرهیدزاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید در شش ماهه گذشته، ۷۷۷ هزار پرونده تخلف در همه حوزه‌های بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده که مجموع ارزش ریالی آنها، ۱۷۵ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان است. به گفته فرهیدزاده، از ۷۷۷ هزار پرونده تخلف تشکیل شده، ۱۱۴ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده که ۲۴۲ پرونده مربوط به خودرو بوده و در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو، تشکیل شده است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات خودرو که اخیرا به کل کشور ابلاغ شده، اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به ۳۱ استان ابلاغ شده و در آن نحوه رسیدگی به شکایات مشخص شده است.

وی ادامه داد: طبق این دستورالعمل روال کار آن است که بازرسان در ادارات کل صمت استان‌ها پس از مراجعه مردم و اخذ شکایت، پرونده را تشکیل داده و با قیمت‌هایی که شورای رقابت برای خودرو‌ها اعلام می‌کند، تطابق بدهند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اضافه کرد: در صورت مغایرت، پرونده گران فروشی تشکیل شده و پس از گذراندن مراحل اداری راهی تعزیرات حکومتی می‌شود.

انتهای پیام

source

توسط