در این مطلب قصد داریم به پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ نگاهی بیاندازیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همیشه دلیل واضحی برای افزایش آمار فروش خودروها وجود دارد؛ طراحی جالب، کیفیت بالا، مصرف سوخت پایین، رفع نیاز مصرف‌کننده و غیره همگی از جمله مواردی هستند که موجب می‌شوند یک خودرو سالیان طولانی با استقبال فراوانی روبرو شود.

از قدیم تا به امروز، خودروها به عنوان وسایل نقلیه مهمی برای حمل و نقل شناخته می‌شدند. از چین و ژاپن گرفته تا آمریکا و کانادا، خودروها در همه جا حضور داشته‌اند.

خودروسازی‌های مختلف همیشه سعی می‌کنند که با استفاده از بهترین نوآوری‌ها و مواد باکیفیت توجه علاقمندان را به خود جلب کرده و محصولات زیادی را به فروش برسانند. این روند در گذشته نیز وجود داشته و خودروسازی‌های مختلف باهم رقابت می‌کردند تا خودروهای منحصر به‌فردی را به بازار عرضه کنند.

این خودروها الزاما بهترین و جذاب‌ترین مدل‌های موجود نبوده‌اند ولی برخی از دلایل موجب شده‌اند تا در فروش خود آمار بالایی را ثبت کنند. حالا با ما همراه باشید تا هر کدام از این مدل‌ها را باهم بررسی کنیم.

تویوتا هایلوکس

اگرچه تویوتا هایلوکس در بازار ایالات متحده عرضه نشده بود، ولی همچنان در لیست پرفروش‌ترین خودروها قرار دارد. تولید این خودرو از سال 1968 آغاز و سپس در سراسر جهان با استقبال بالایی روبرو شد.

تویوتا هایلوکس در سریال محبوب Dakar Rally نیز حضور داشت و گفته می‌شود که از آن به عنوان خودروی مسافربری، اورژانس، ارتش و شبه نظامی هم استفاده شده بود. در حال حاضر این کمپانی قصد دارد تویوتا هایلوکس آینده خود را با فناوری هیدروژنی Mirai به بازار عرضه کند.

لادا ریوا

لادا ریوا که با نام‌های لادا نوا یا لادا / VAZ-2105 ،2104 یا 2107 نیز شناخته می‌شود، اولین بار در روسیه در سال 1980 ساخته شد. اما در اصل قدیمی‌تر است، چرا که این خودرو بر پایه پلتفرم اصلاح شده فیات 124 ساخته شده که قدمت آن به سال 1966 باز می‌گردد!

از جمله محصولاتی که شرکت خودروسازی لادا تولید کرد می‌توانیم به لادا پریورا، لادا کالینا، لادا نادژدا، لادا ریوا، لادا سامارا و لادا ترینیدا اشاره کنیم. کمپانی در طی این چند دهه میلیون‌ها دستگاه از این خودرو را تولید کرد که آخرین مدل آن در سال 2012 تولید شد. البته خوب است بدانید که تا چند سال بعد تولید برخی دیگر از مدل‌های لادا کلاسیک در مصر ادامه داشت.

تویوتا کمری

احتمالا نام این خودرو را بسیار شنیده‌اید یا شاید یک دستگاه از آن را در پارکینگ‌تان نگهداری می‌کنید! این مدل محبوب در سال 1982 به عنوان سدان جمع‌ و جور عرضه شد و سپس آمار فروش 10 میلیونی آن در سال 2005 افزایش یافت و از آن زمان به بعد دو برابر شد.

تویوتا در سال 2007 مدل هیبریدی تویوتا کمری را به بازار عرضه کرد. سپس نسل هشتم آن در سال 2017 معرفی شد. تویوتا کمری از سواری نرمی برخوردار است و طراحی جذابی دارد.

فورد فیستا

فورد فیستا از حدود 47 سال پیش در بازارها عرضه شد. در این زمان، 22 میلیون دستگاه از آن به فروش رفت و سپس در سال 2023، خط تولید آن در سراسر جهان متوقف شد. این هاچ بک به یک نسخه اسپرت ST نیز مجهز شده و علاقمندان بسیار زیادی دارد. حتی فورد فیستا در مسابقات رالی نیز خوش درخشید.

نسل هفتم آن نیز در سال 2020 بروزرسانی‌هایی در زمینه ایمنی، پیشرانه و ارتباطات دریافت کرده بود. فورد فیستا بهترین سوپرمینی بازار محسوب می‌شود و علاقمندان زیادی دارد. این خودرو از سال 1976 در بازارهای اروپا، استرالیا، برزیل، آرژانتین، مکزیک، چین، هند، تایلند و آفریقای جنوبی عرضه شده بود.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که در طی این سال‌ها وارد بازار شده؛ این مدل در سال 1938 مطابق با ویژگی‌های هیتلر ساخته شد. فولکس واگن بیتل قیمت ارزانی داشت و طراحی عجیبش موجب شده بود تا علاقمندان زیادی بخواهند آن را خریداری کنند.

اگرچه فوکس واگن در سال 2019 به طور رسمی خط تولید آن را متوقف کرد ولی باید گفت در طی این سال‌ها، حدود 23.5 میلیون دستگاه از آن فروخته شده بود که آمار بالایی است.

هوندا سیویک

هوندا قصد داشت قبل از عرضه مدل هوندا سیویک خود در سال 1972، به طور کلی از خودروسازی کنار بکشد. ولی پس از معرفی آن، مشخص شد که تولید این خودرو نقطه عطف هوندا محسوب شده و می‌تواند موفقیت زیادی را برای آن به ارمغان بیاورد.

در همان زمان بود که حدود 30 میلیون هوندا سیویک فروخته شد. برخلاف برخی از خودروهای موجود در این لیست، نسخه 2022 هوندا سیویک و نسخه‌های Si و Type R همچنان آمار فروش بالایی دارند و روز به روز بر علاقمندان آنها افزوده می‌شود.

فولکس واگن پاسات

فولکس واگن تاکنون هفت نسل از پاسات را تولید کرده که آخرین ارتقای آن در سال 2020 انجام شده است. سپس آخرین مدل آن در سال 2022 تولید شد. گفته می‌شود که آمار فروش آن از زمان عرضه در سال 1973 تاکنون 30 میلیون خودرو در سرتاسر جهان برآورد شده است.

این خودرو قیمت مقرون به‌صرفه‌ای داشته و کیفیت خوبی دارد که موجب می‌شود همچنان در لیست پرفروش‌ترین‌ها باقی بماند. خوب است بدانید که فولکس واگن پاسات در ایالات متحده به عنوان داشر و کوانتوم نیز شناخته می‌شد.

فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف که به عنوان ربیت هم شناخته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های تمام دوران برای فولکس واگن است. این خودرو در سال 1974 عرضه شد و از آن زمان تا کنون آمار فروش بیش از 35 میلیون دستگاه را ثبت کرده است.

فولکس واگن گلف GTI و گلف R همچنان در دسترس هستند و علاقمندان زیادی منتظرند تا آن را خریداری کنند. البته امکان دارد خودروهای الکتریکی جدید مانند فولکس‌ واگن سری ID جای این مدل را بگیرد. این خودرو در نهایت توسط نمایندگی ماموت خودرو به ایران آورده شد و با استقبال بی‌نظیر خریداران روبرو گشت.

فورد سری F

اولین فورد F-150 در سال 1948 معرفی شد. بدیهی است که فورد در طی زمان کیفیت دستگاه‌های خود را افزایش داد. این خودرو از همان ابتدای عرضه با استقبال زیادی روبرو شد و تاکنون بیش از 43 میلیون دستگاه فروخته است.

خوب است بدانید که فورد سری F همچنان یکی از پرفروش‌ترین خودروها در آمریکاست. افراد زیادی خواهان خریداری این مدل هستند و هیچ نشانه‌ای از کاهش تقاضا به چشم نمی‌خورد. البته فورد نیز همیشه سعی می‌کند از نوآوری‌های جدید خود برای این مدل‌ها رونمایی کرده و عملکرد خود را در اوج نگه دارد. همچنین به تازگی نسخه F-150 Lightning تمام الکتریکی آن وارد بازار شد.

تویوتا کرولا

کمپانی خودروسازی تویوتا برای اولین بار در سال 1966 از اولین نسخه تویوتا کرولا رونمایی کرد. این خودرو موفق شد تا سال 1974 به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان تبدیل شود. بنابراین، تویوتا کرولا آمار فروش 40 میلیونی را ثبت کرد.

در طی این سال‌ها، افزایش فروش کراس اوورها موجب شده که از تعداد علاقمندان سدان‌‌ها کاسته شود. با این وجود، آمار فروش آن تاکنون بیش از 50 میلیون دستگاه در سراسر جهان بوده است و خریداران زیادی مشتاق خریداری آن هستند.

ما سعی کردیم در این مطلب به سراغ بررسی ده تا از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ برویم. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد و توانسته باشید از لیست بالا با پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ آشنا شده باشید. فراموش نکنید که نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ همچنین اگر سوالی دارید از کارشناسان سایت بپرسید. برای اخبار بیشتر در این حوزه با اخبار خودرو چرخان همراه ما باشید.

source

viraje

توسط viraje