Wp Header Logo 79.png

همان طور که می دانیم این روز ها سئو سایت تبدیل به فرایند بسیار مهمی در‌ جهت بهبود عملکرد آن ها شده است و می توان مقالات مختلفی راجب آن نوشت. اگر فردی هستید که می خواهد درمورد svg تاثیر آن بر سئو اطلاعاتی کسب کند یا صاحب وب سایتی هستید و به دنبال افزایش نرخ ترافیک سایت و بهبود کلی آن می گردید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

چرا svg تاثیر آن بر سئو اهمیت زیادی دارد؟

تاثیر آن بر سئو svg

هرچند که اطلاعات بسیار دقیقی راجع به تعداد افرادی که از گوگل ایمیج استفاده می کنند در دست نیست، طبق اطلاعاتی که از سمت گوگل منتشر شد، روزانه صد ها میلیون نفر برای انجام کار های روزمره خود، کشف و بازدید از سایت های مختلف و پیدا کردن وسایل مورد نیاز خود، از این سرویس استفاده می کنند.

حدود یک سال پیش با تغییری که گوگل در نمایش جست و جو های تصاویر خود اعمال کرد، باعث شد تا وب سایت ها شروع به فعالیت در این حوزه کنند و عملکردشان را از طریق تصاویر ارتقا و بهبود بخشند. در نتیجه تصاویر منابع بسیار خوبی برای افزایش ترافیک سایت شما هستند و به هیچ عنوان نباید به راحتی از کنارشان عبور کرد.

برای بهبود سئو تصاویر چه کاری باید انجام دهیم؟

بهبود سئو تصاویر

برای بهینه سازی سئو عکس که در سایت خود بارگذاری می کنید، ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نام فایل تصویر خود را از نام هایی مانند IMG-277272.jpg تغییر دهید و نام آن ها را طوری بنویسید که مرتبط با تصویر باشد. برای مثال اگر می خواهید عکسی از یک پل را در شب بر وب سایت خود قرار دهید، نامش را می توانید به bridge-night.jpg تغییر دهید. انجام این کار بسیار ساده و پیش پا افتاده است؛ اما تاثیر بسیاری بر سئو وب سایت شما می گذارد. این کار موجب می شود که تصاویر رتبه های بالاتری را در موتور جست و جو گوگل کسب کنند. همچنین باعث می شود تا کاربر تجربه بهتری از سایت شما داشته باشد  و در نهایت سایت شما یک پله پیشرفت کند.

در ادامه بیشتر در رابطه با svg تاثیر آن بر سئو صحبت می کنیم و به سوالات احتمالی شما در رابطه با آن توضیح دهیم. تصاویر svg می توانند ابزار بسیار کارآمدی برای بهینه سازی سایت شما باشند؛ اما به شرطی که از آن ها درست استفاده کنید.

تصاویر svg چه مزایایی دارند؟

مزایای تصاویر svg

از مزایای تصاویر svg می توان به این اشاره کرد که آن ها را موتور های جست و جو گوگل می توانند به راحتی بخوانند و تجزیه و تحلیل کنند. تصاویر svg بر خلاف دیگر فرمت های موجود برای تصاویر، چندین ویژگی مثبت برای سئو دارند و می توانند تبدیل به یک ابزار مناسب برای سئو وب سایت شما شوند. طبق گفته های گوگل ما می دانیم که وب سایت هایی که از لحاظ ظاهر جذاب باشند و واکنش خوبی را از مخاطب و کاربر دریافت کنند، در رتبه های بالا قرار می گیرند. این امر اهمیت استفاده از تصاویر را به ما نشان می دهد و چه بهتر که فرمت آن ها svg باشد.

یکی دیگر از مزایای svg مناسب بودنش برای عکس های با کیفیت بالا است و با آن می توانید تصاویر را به هر اندازه ای که می خواهد تغییر دهید. بسیاری از مردم از فرمت هایی برای تصاویر وب سایت خود استفاده می کنند که محدودیت اندازه دارند؛ اما تصاویر با فرمت svg در عین حفظ کیفیت هیچ محدودیتی برای تغییر اندازه ندارند. علاوه بر این ها، این فرمت باعث می شود تا تصاویر وب سایت شما برای سئو بهتر و با سرعت بیشتری بارگیری شوند.

درست است که فرمت svg فواید زیادی دارد، اما نمی توانیم از معایبش چشم پوشی کنیم. این نوع از تصاویر متاسفانه نمی توانند جزئیات بسیار ریز و دقیق را به کاربر نشان دهند؛ زیرا به جای پیکسل بر اساس نقاط ساخته می شوند و جزئیات تصاویر استاندارد را نمی توانند در بر بگیرند. همچنین این نوع از فرمت ها در مرورگر های بسیار قدیمی و مربوط به چندین نسل گذشته اجرا نمی شوند.

جمع بندی

برای بهبود تصاویر سئو لازم است برخی از نکات ظریف و ریز را در نظر داشته باشید. برای مثال می توانید با ایجاد تغییر جزئی در نام گذاری آن ها کاری کنید که سئو سایتتان بهبود یابد. فرمت svg نیز مزایای زیادی دارد که آن را به ابزاری مناسب برای ارتقای سایت بدل می سازد. برای مثال به وسیله آن می توانید با حفظ کیفیت تصاویر را به هر اندازه ای که می خواهید درآورید. در این مقاله این مزایا را به طور مفصل مورد بررسی قرار دادیم. امید است که توانسته باشیم اهمیت تصاویر و svg تاثیر آن بر سئو را به خوبی برای شما روشن کرده باشیم.

source

viraje

توسط viraje