Wp Header Logo 130.png

پوش نوتیفیکیشن (Push Notifications) یا اعلان ‌های فشاری، پیام‌ های پاپ‌ آپ و قابل کلیکی هستند که در مرورگر سیستم یا گوشی همراه افراد ظاهر می ‌شوند. این ابزار جدید یک کانال ارتباطی سریع است که به شرکت های مختلف کمک می کند تا پیام ها، پیشنهادات و سایر اطلاعات خود را به مشتریان منتقل کنند. تا زمانی که کاربران آنلاین باشند، می توانند همچنان این پیام ها را دریافت می کنند. در این مقاله درمورد این کانال بازاریابی آنلاین مطالبی را گردآوری کرده ایم.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن کانال بازاریابی دیجیتال است که در سال 2009 به صنعت بزرگ تبلیغات معرفی شد و در حال حاضر یکی از جدید ترین کانال های تبلیغاتی موجود محسوب می شود.

هرچند این روش طی چند سال گذشته شتاب قابل توجهی داشته است، همچنان شکاف گسترده ای بین اجرای استراتژیک آن و تکنیک های بازاریابی دیگر مشاهده می شود. بازاریابان و متخصصان حوزه تبلیغات همچنان در حال کشف بهترین روش های استفاده از این کانال برای حفظ و افزایش تعامل با کاربران هستند.

پوش نوتیفیکیشن ها از چند عنصر ساده و اصلی از جمله عنوان، پیام، تصویر و البته یک URL برای هدایت کاربر به صفحه مورد نظر، تشکیل می شوند. برای انتقال هر چه بهتر پیام از این راه، بهتر است تصویری را انتخاب و با افزودن چند شکلک و عنوانی ساده، مخاطب را جذب نمایید. این عنوان باید واضح و مطابق با تعداد حروف پیشنهاد شده باشد. علاوه بر این باید یک URL و CTA صحیح نیز تعریف کنید تا کاربر با کلیک یا لمس آن، به صفحه هدف منتقل شود.

خاطرتان باشد پوش نوتیفیکیشن ها در اصل  پیام ‌های ساده و جذابی هستند که کاربر می تواند به آسانی به آن ها پاسخ دهد. بنابراین این کانال امروزه به رسانه ای موثر و پر بازده برای شرکت ها تبدیل شده است که به آن ها کمک می کند تا مخاطبان خود را همواره درگیر نگه دارند.

پیام opt چیست؟

پیام opt چیست؟

پیام opt یا انتخاب اولین، اعلانی است که برای مشتریان بالقوه ارسال می شود و تعیین کننده تبدیل بازدیدکننده به مشتری دائمی است. به همین دلیل نحوه انتقال آن بسیار حائز اهمیت است.

هنگامی که ویژگی پوش نوتیفیکیشن را در وب‌ سایت خود راه ‌اندازی کردید، کادر کوچک انتخاب در مرورگر به بازدیدکنندگان نمایش داده می شود. در این کادر از آن ها پرسیده خواهد شد که آیا علاقه مند به دریافت اعلان هایی از سمت وب سایت شما هستند یا خیر؟

به محض صدور اجازه، بازدیدکننده به عنوان یک مشترک جدید به پایگاه مشترکین شما اضافه می شود و شما می توانید به آسانی تعامل خود را با او شروع کنید و برای بازگشت مجدد او به وب سایت پیشنهادات جذابی ارائه نمایید.

پیشنهاد می کنیم برای ارتباط بهتر، پیام انتخاب خود را به صورتی که در ادامه گفته می شود سفارشی کنید:

  • با توجه به نوع کسب و کار و مخاطبان هدف خود، پیام زمان بندی شده ای انتخاب کنید.
  • برای ایجاد اعتماد بهتر، روش راحتی برای انصراف از دریافت پوش نوتیفیکیشن در نظر بگیرید و آن را در پیام انتخاب خود واضح بیان کنید.
  • درمورد زمان نمایش پیام انتخاب تصمیم بگیرید که بلافاصله پس از ورود بازدیدکننده باشد یا بعد از گذشت مدت زمانی معین.

انواع گوناگون پوش نوتیفیکیشن

انواع پوش نوتیفیکیشن

در حالت ایده‌ آل، پوش نوتیفیکیشن در چهار نوع مختلف به نمایش در می آید:

  • پوش نوتیفیکیشن وب
  • پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ
  • پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن های موبایل
  • پوش نوتیفیکیشن ساعت های هوشمند مانند اسمارت واچ و اپل واچ

در ادامه به صورت مختصر هر یک از آن ها را به همراه تفاوت هایشان با یکدیگر بررسی می کنیم:

  1. پوش نوتیفیکیشن وب (Web Push Notification)

پوش نوتیفیکیشن وب پیام ‌هایی هستند که از طریق مرورگر دسکتاپ یا تلفن های همراه برای کاربران ارسال می ‌شوند. این پیام های هشدار با توجه به سیستم عاملی که کاربر از آن استفاده می کند، ممکن است در سمت راست بالا یا پایین صفحه نمایش داده شوند.

پوش نوتیفیکیشن های وب در تلفن های همراه کاملا مشابه اعلان هایی هستند که از یک برنامه ارسال می شوند. با این تفاوت که فقط در زمان فعال بودن کاربر در مرورگر فعال می شوند. این اعلان ها معمولا برای افزایش تعامل با بازدیدکننده و تشویق به بازگشت او به وب سایت شما استفاده می شوند.

  1. پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ (Desktop Push Notifications)

برخلاف پوش نوتیفیکشن های وب، این نوع اعلان فقط در دسکتاپ کاربران نمایش داده می شود و محصولات و نرم افزار هایی که بر روی دسکتاپ نصب شده  اند، آن را ارسال می کنند. در هر حال هدف آن ها جذب مشتری جدید است. ساخت اعلان ‌های دسکتاپ در مقایسه با وب دشوار است و معمولا برای این کار به کمک توسعه‌ دهندگان نرم افزار نیاز دارید.

  1. پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن های موبایل (Mobile App Push)

برنامه ای موجود و نصب شده در گوشی موبایل پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن های موبایل را دقیقا مشابه نوع دسکتاپ، فعال می کند. زمانی که کاربر یک برنامه را نصب و باز می کند، شناسه ای خاص برای برنامه و دستگاه مورد نظر، ثبت می شود. این شناسه‌ ها در اختیار ناشران برنامه ها قرار می گیرند و آن ها می توانند از این راه در زمان های مختلف برای کاربر نوتیفیکیشن بفرستند و تعامل خود را بیشتر کنند. این پیام ها در حالت های مختلف مانند صفحه قفل شده یا در بالای گوشی نمایش داده می شوند.

در سیستم اندروید تمام برنامه ها به صورت پیش فرض می توانند برای کاربر نوتیفیکیشن ارسال کنند؛ اما تنظیماتی برای دریافت نکردن آن ها نیز در دسترس است. اما سیستم عامل iOS تا زمانی که کاربر با ارسال پیام موافقت نکند، به برنامه‌ ها اجازه نمی‌ دهد اعلان ‌های خود را ارسال کند.

  1. پوش نوتیفیکیشن ساعت های هوشمند (Push notifications on wearables)

خوشبختانه امروزه می توان پوش نوتیفیکیشن را بر ساعت هایی مانند اسمارت و اپل واچ ارسال کرد. این دستگاه‌ ها معمولا به خوبی با گوشی های هوشمند خود هماهنگ می‌ شوند و می توانند اعلان ها را مستقیم از برنامه های تلفن همراه دریافت کنند. البته نوتیف های این دستگاه ها کوتاه‌ تر و واضح‌ تر از نوتیف های موبایل هستند.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد پوش نوتیفیکیشن پیام کوتاه و‌ مستقیمی است به بازدیدکنندگان وب و کاربران نرم افزار ها. این ابزار به شرکت ها و کسب و کار های مختلف کمک می کند تا بدون ثبت جزئیات زیاد، به کاربران آنلاین خود دسترسی داشته باشند و آن ها را در جریان اخبار و رویداد ها قرار دهند. در حال حاضر پوش نوتیفیکیشن یکی از جدید ترین و بهترین کانال های بازاریابی آنلاین است که روز به روز پیشرفت می کند و بازدهی بالایی دارد.

امیدواریم مطالعه این راهنما به شما کمک کند تا استراتژی موثر و مناسبی برای سیستم پوش نوتیف خود ایجاد کنید و تعامل خوبی با مشتریان خود داشته باشید.

source

viraje

توسط viraje