Wp Header Logo 351.png

کمپین یونیورسال اپلیکیشن راهی عالی برای پیدا کردن کاربران جدید و افزایش تعامل دورن برنامه ای در گوشی های هوشمند است. در واقع این کمپین تبلیغاتی به شما می کند در برخی از بزرگ ترین شبکه های تبلیغاتی گوگل از جمله search (جستجو)، display (نمایش)، YouTube (یوتیوب) و  Google Play store، تبلیغات کنید. این کمپین را به راحتی می توان به وسیله پلتفرم Google Ads راه اندازی و مدیریت کرد.

در این کمپین گوگل برای نشان دادن مرتبط ترین تبلیغات به کاربران از ویژگی machine learning یا یادگیری ماشینی خود استفاده می کند. به این ترتیب شما می توانید به بالا ترین نرخ تبدیل برای کمپین خود دست پیدا کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درمورد کمپین یونیورسال اپلیکیشن کسب کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کمپین یونیورسال اپلیکیشن چیست؟

کمپین یونیورسال اپلیکیشن

کمپین یونیورسال اپلیکیشن یا Universal App Campaigns که به اختصار آن را UAC می نامند، نوعی تبلیغات خودکار در Google Ads است که به سازندگان برنامه های مختلف کمک می ‌کند تا مخاطبان بیشتری را مجاب به نصب برنامه‌ خود یا تعامل بیشتر کنند. این نوع کمپین برای اولین بار در سال 2015 راه اندازی و در پاییز 2017 به طور کامل جایگزین کمپین های سابق نصب اپلیکیشن در Google Ads شد.

یکی از مهم ترین ویژگی های کمپین یونیورسال اپلیکیشن این است که برخلاف کمپین‌ های قدیمی، دیگر نیازی به ایجاد تبلیغات فردی و بررسی دستی ندارید؛ درعوض می توانید گروهی از کلمات، تصاویر، ویدیو ها و یا دارایی های HTML5 خود را در قالب داده های دیجیتال به تبلیغات اضافه کنید. در نهایت Google با توجه به دارایی‌ های شما تبلیغات “on the fly” یا در حال پرواز را ایجاد می کند. پلتفرم UAC این امکان را دارد که با گذشت زمان، ترکیب های تبلیغاتی با بهترین عملکرد را پیدا کند و همچنان آن ها را به کاربران نشان دهد.

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد گوگل این کار را با استفاده از ویژگی machine learning انجام می دهد تا تبلیغات شما را با بهترین عملکرد شناسایی کند و به مرتبط ترین کاربران نشان دهد. براساس ادعای گوگل این فرایند می تواند موجب افزایش 140 درصدی نرخ تبدیل به ازای هر دلار، نسبت به سایر کمپین های تبلیغاتی Google Ads شود.

کمپین یونیورسال اپلیکیشن کجا اجرا می شود؟

کمپین یونیورسال اپلیکیشن

در کمپین های تبلیغاتی قدیمی مجبور بودید برای هدف قرار دادن هر یک از ویژگی ‌های Google، به صورت جداگانه‌ برای AdMob، YouTube و Google Ads، تبلیغات ایجاد کنید. اما خوشبختانه در کمپین یونیورسال اپلیکیشن این کار ضروری نیست و شما می توانید از طریق UAC تبلیغات خود را در این پلتفرم ها نشان دهید:

  • جستجوی گوگل (Google Search)
  • گوگل پلی (Google Play)
  • یوتیوب (YouTube)
  • شبکه نمایش گوگل (Google Display Network)

علاوه بر این تبلیغات شما در مکان ‌های منحصر به فرد UAC، همچون صفحه فهرست برنامه ها و صفحه اصلی  Google Play Storeنشان داده می‌ شود و این امکان را دارد که آن ها را به افراد جدیدی که برنامه های دیگر را جستجو می ‌کنند، نشان دهید. یکی از دیگر ویژگی های مهم UAC این است که خوشبختانه هر دو سیستم عامل IOS و Android آن را پشتیبانی می کنند.

چگونگی راه اندازی کمپین یونیورسال اپلیکیشن

راه اندازی کمپین یونیورسال اپلیکیشن

همان گونه که پیشتر نیز ذکر کردیم، در کمپین یونیورسال اپلیکیشن نیازی به ایجاد تبلیغات جداگانه برای هر پلتفرم ندارید و گوگل از داده های دیجیتالی که در ابتدای کار تنظیم کرده اید برای تولید تبلیغات استفاده می کند. علاوه بر این گوگل برای رسیدن به هدف مورد نظر شما و بیشترین استفاده از بودجه تعیین شده، هدف گذاری و مناقصه های تان را مدیریت می کند.

برای بهره مندی از این تبلیغات به اکانت Google Ads خود وارد شوید، اطلاعات خواسته شده را ثبت و داده های مورد نظر را آپلود نمایید. این اطلاعات عبارت اند از:

  • تعیین بودجه روزانه
  • تعیین زبان و مکان مورد نظر
  • تاریخ شروع و پایان کمپین
  • تعیین متن تبلیغات با توجه به تعداد کاراکتر های مجاز
  • تعیین نوع کمپین (هزینه به ازای هر نصب (CPI) یا هر اقدام (CPA))

در این مرحله شما می ‌توانید هر تصویر، ویدیو و یا دارایی HTML5 خود را که می‌ خواهید Google هنگام ایجاد آگهی ازشان استفاده کند، اضافه کنید. اگر این اطلاعات را تنظیم نکنید، Google برای تولید تبلیغات از تصاویر و ویدیو های برنامه که در Play Store قرار داده اید استفاده می کند.

انواع کمپین یونیورسال اپلیکیشن

انواع کمپین یونیورسال اپلیکیشن

مهم ترین نکته ای که باید هنگام ایجاد شروع کمپین یونیورسال اپلیکیشن به آن توجه کنید، تعیین هدف و بودجه بندی درست برای شرکت در آن است.

به طور کلی دو گزینه پیش روی شما قرار دارد:

  1. کمپین برای افزایش حجم نصب (CPI)
  2. کمپین برای افزایش اقدامات درون برنامه ای (CPA)

هر دو گزینه قیمت پیشنهادی را با توجه به هدف تبلیغات شما بهینه می کنند. کمپین افزایش حجم نصب از مدل قیمت گذاری هزینه به ازای هر نصب (CPI) استفاده می کند. ولی کمپین افزایش اقدامات درون برنامه ای از روش قیمت گذاری هزینه به ازای هر اقدام (CPA) بهره می برد.

اگر می خواهید تا حد امکان کاربران جدید بیشتری را به برنامه خود جذب کنید کمپین افزایش حجم نصب یا (Install Volume) را انتخاب کنید. طبق پیشنهاد گوگل در این حالت بهتر است بودجه کمپینی خود را حداقل 50 برابر بیشتر از CPI هدف تنظیم کنید. برای مثال اگر CPI هدف شما 5 دلار است باید حداقل 250 دلار برای آن بودجه در نظر بگیرید.

اما اگر به دنبال کاربرانی هستید که احتمال انجام اقدامات درون ‌برنامه ای مانند خرید، ارتقای سطح و… آن ها بیشتر است، پیشنهاد می کنیم کمپین افزایش اقدامات درون برنامه ای یا (In-App Actions) را انتخاب کنید. طبق توصیه گوگل در این مورد بهتر است بودجه کمپین خود را حداقل 10 برابر CPA هدف در نظر بگیرید. برای مثال اگر CPA هدف شما 10 دلار باشد باید حداقل 100 دلار بودجه داشته باشید.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد کمپین یونیورسال اپلیکیشن سیستم تبلیغاتی جدید و گسترده ای است که گوگل آن را در سال 2015 معرفی کرد. هدف اصلی آن نشان دادن تبلیغات مرتبط به کاربران موبایل و افزایش تعداد نصب یا اقدامات درون برنامه ای است. بر اساس ادعای گوگل این کمپین نسبت به سایر کمپین های google ads به ازای هر دلار 140 درصد نرخ تبدیل بیشتر دارد و این یعنی می توان در مدت زمان کوتاه از حداکثر بودجه برای رسیدن به نتایج بهتر استفاده کرد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی را درمورد UAC کسب کرده باشید.

source

viraje

توسط viraje