Wp Header Logo 226.png

اگر زمان زیادی را در اینترنت سپری کرده باشید یا اگر محتوای آنلاین نوشته باشید، قطعا با نام اختصاری سئو (SEO) برخورد کرده اید. امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریاب ها به دنبال نویسنده وبلاگ و یا یک متخصص سئو هستند. اگر قصد دارید در این زمینه شروع به کار کنید، باید ابتدا درمورد این که سئو سایت چیست و چگونه می توانید به عنوان یک فریلنسر سئو شروع به کار کنید، اطلاعات ابتدایی داشته باشید. در این مقاله درمورد سئو و چگونگی تبدیل شدن به یک فریلنسر سئو توضیح خواهیم داد.

یک فریلنسر سئو چه کاری انجام می دهد؟

فریلنسر سئو

یک فریلنسر سئو مسئول کمک به مشتریان برای بهبود عملکرد سئوی آن‌ ها است. این کار شامل ایجاد و اجرای استراتژی ‌های مختلف برای افزایش رتبه‌ مشتریان در صفحات نتایج موتور های جستجو (SERP) و هدایت ترافیک ارگانیک (یعنی رایگان) به سمت وب ‌سایت آن ‌ها می‌ شود.

شما نیز می‌ توانید خدمات خود را در زمینه‌ های مختلف سئو ارائه دهید یا تنها در یک یا دو مورد خاص تخصص پیدا کنید. علاوه بر کار بر پروژه‌ های مشتریان، باید به کسب و کار خودتان نیز رسیدگی کنید. در ادامه برخی از وظایف کلیدی که یک فریلنسر سئو به طور معمول انجام می ‌دهد، آورده شده است:

  • تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی در پیدا کردن عباراتی که مشتریان هدف آن ‌ها هنگام جستجو در موتور های جستجو وارد می‌ کنند، موثر واقع می شوند. یک فریلنسر حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی و سختی آن ها را بررسی می‌ کند، به تعیین اولویت ‌ها کمک می ‌کند و ایده ‌های جدیدی برای کلمات کلیدی پیشنهاد می ‌دهد.

  • بهینه ‌سازی داخلی  (On-page optimization)

این به معنای بهینه ‌سازی عناصر درون صفحه مانند تگ‌ های عنوان، لینک ‌های داخلی و موارد دیگر است. سئوی داخلی باعث می شود وب‌ سایت‌ های مشتریان، با موتور های جستجو سازگار شوند و رتبه‌ خوبی کسب کنند.

  • بهینه‌ سازی خارجی (Off-page optimization)

فریلسنر سئو وظیفه بهینه سازی خارجی را نیز به عهده دارد. بهینه سازی خارجی به تاکتیک‌ های سئویی گفته می ‌شود که خارج از وب‌ سایت مشتری برای بهبود رتبه‌ آن به کار گرفته می ‌شود. نمونه هایی از آن ها عبارتند از لینک‌ سازی، پست مهمان، بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی و… . انجام سئوی خارجی برای مشتریان موجب می شود که موتور های جستجو (و کاربران)، وب‌ سایت‌ های آن ‌ها را معتبر تر و بانفوذ تر ببینند.

بهینه سازی خارجی

فریلسنر سئو وظیفه انجام سئوی فنی سایت را نیز به عهده دارد. سئوی فنی شامل شناسایی و رفع مشکلات فنی ‌ای است که ممکن است بر تجربه‌ کاربران یا خزش و فهرست ‌بندی موتور های جستجو تأثیر منفی بگذارد. این موارد شامل افزایش سرعت وب ‌سایت، نشانه‌ گذاری داده ‌های ساختار یافته و حل کردن خطا های خزش است.

  • پیگیری و تجزیه و تحلیل

این مورد شامل پیگیری معیار های مهم و پیدا کردن فرصت ‌هایی برای بهبود است. یک فریلنسر سئو اغلب باید عملکرد وب‌ سایت را رصد کند، رتبه‌ کلمات کلیدی را پیگیری کند، رفتار کاربر را تجزیه و تحلیل کند و اثر بخشی کمپین ‌های سئو را اندازه‌ گیری کند.

  • ارتباط و گزارش ‌دهی به مشتری

این می ‌تواند شامل ارائه به ‌روزرسانی در مورد پیشرفت پروژه، بحث در مورد استراتژی‌ ها و رسیدگی به نگرانی ‌های مشتریان باشد.

یک فریلنسر سئو باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

مهارت ها

برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر سئو، ترکیبی از تخصص فنی، مهارت ‌های ارتباطی و توانایی مدیریت پروژه نیاز است. صرفا داشتن دانش بالای سئو کافی نیست. شما همچنین باید بتوانید ارزش کار خود را به مشتریان منتقل کنید و چندین پروژه را به طور همزمان پیش ببرید.

مهارت ‌ها و مسئولیت ‌های خاص با توجه به نوع مشتری و تخصص فریلنسر متفاوت است. در ادامه برخی از مهارت‌ های مشترکی که یک فریلنسر سئو ممکن است به آن‌ ها نیاز داشته باشد، آورده شده است:

شما به درک عمیقی از مفاهیم اولیه سئو مانند نحوه عملکرد الگوریتم‌ های موتور های جستجو، تحقیق کلمات کلیدی، تکنیک‌ های بهینه ‌سازی داخلی و خارجی، بهترین شیوه ‌های سئوی فنی و استراتژی ‌های بازاریابی محتوا نیاز دارد. برای ارائه راه‌ حل ‌های موثر سئو، مهم است که با روند های صنعت و تغییرات الگوریتم به ‌روز باشید.

  • مهارت‌ های تحلیلی

مهارت‌ های تحلیلی قوی برای تفسیر داده ‌ها، شناسایی روند ها و تصمیم‌ گیری مبتنی بر داده‌ ها حیاتی است. تسلط بر ابزار هایی مانند  Google Analytics، Google Search Console  و  Semrush  برای جمع ‌آوری و تجزیه و تحلیل معیار های وب‌ سایت ضروری است.

  • مهارت ‌های ارتباطی

یک فریلنسر سئو علاوه بر مهارت های فنی باید مهارت های ارتباطی قوی داشته باشد. برقراری ارتباط موثر هنگام همکاری با مشتریان کلیدی است. شما باید اهداف آن‌ ها را درک کنید و بتوانید مفاهیم پیچیده سئو را به زبان ساده به آن ها منتقل نمایید.

مهارت ‌های مدیریت پروژه برای رسیدگی همزمان به چندین پروژه ضروری است. این مهارت ها تعیین و رعایت جدول زمانی، اولویت ‌بندی وظایف و مدیریت منابع را در بر می گیرند.

جمع بندی

یکی از محبوب ترین مشاغل در دنیای امروز که از پر تقاضا ترین مشاغل نیز محسوب می شود، متخصص سئو است. کسب و کار های آنلاین برای ارتقا سطح فنی سایت خود و کسب رتبه های بهتر در صفحه نتایج جست و جو به متخصصان سئو نیاز دارند. متخصصان سئو با استفاده از مهارت های خود، می توانند به این کسب و کار ها کمک کنند تا به اهداف خود دست یابند. برای آشنایی بیشتر در این زمینه، درمورد برخی از مهارت هایی که یک فریلنسر سئو باید داشته باشد، توضیح دادیم.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje