چگونه مهاجران سرمایه گذار می توانند به کانادا در ایجاد اقتصاد کمک کنند
آزمون یوس
در موجی از مقالات منفی اخیر در مورد مهاجران سرمایه گذار در کانادا، به ویژه تأثیر آنها بر بازار مسکن ونکوور، رسانه ها بر مزایای دولتی که خانواده های آنها از آن بهره می برند تمرکز کرده اند و در عین حال نشان می دهند که آنها هیچ گونه مالیاتی نمی پردازند. در حالی که واقعاً برای اصلاح تأثیر منفی این مهاجران سرمایه‌گذار بر املاک و مستغلات، نه تنها در ونکوور، بلکه در تورنتو، اقدامات لازم است، رسانه‌ها تا حد زیادی از کمک‌های مثبت این سرمایه‌گذاران به زندگی کانادایی چشم‌پوشی می‌کنند.

ونکوور، پیش از میلاد: نمایی از خط افق شهر ونکوور که از طریق پل بورارد (L) و… [+] پل گرانویل (R) که از مارینا شهری بورارد دیده می‌شود. اخیراً شکایت هایی مبنی بر افزایش مصنوعی قیمت مسکن در ونکوور توسط سرمایه گذاران خارجی مطرح شده است. (عکس از داگ پنسینگر/گتی ایماژ)

حدود سی سال پیش به رهبری وزیر وقت مهاجرت و شهروندی جری وینر، کانادا اولین برنامه مهاجرت سرمایه گذار در جهان را معرفی کرد. از آن زمان هزاران سرمایه‌گذار به کانادا آمده‌اند و ایده‌های جدید، اشتیاق، دیدگاه‌های متفاوت و دانش تجاری خود را به این کشور آورده‌اند. دولت فدرال به خاطر انتقال عظیم ثروتی که برنامه مهاجرت سرمایه گذار به کانادا به ارمغان آورد، برای کسب و کارهای جدیدی که سرمایه گذاران راه اندازی کردند و مشاغل جدیدی که این مشاغل برای کانادایی ها ایجاد کردند، شایسته تقدیر است. این مهاجران سرمایه‌گذار، که تنها دو درصد از کل مهاجرانی را تشکیل می‌دهند که هر سال به کانادا می‌آیند، میراث عظیمی برای این کشور ایجاد کردند. پیشینه تاریخی دقیق تر در مورد برنامه های مهاجرت سرمایه گذاران کانادا و کبک در اینجا و اینجا موجود است.
زمانی که برنامه کانادا معرفی شد، این تنها بازی در شهر بود. با این حال، با گذشت زمان، همانطور که سایر کشورها برنامه های رقیب مهاجرت سرمایه گذاران را معرفی کردند، رهبری کانادا شروع به لغزش کرد. نه برنامه مهاجرت سرمایه گذاران سابق دولت فدرال و نه برنامه سرمایه گذار فعلی کبک نتوانستند رهبری جهانی کانادا را در این زمینه حفظ کنند. در زمانی که اقتصاد کانادا با چالش‌های نزولی بزرگ مواجه است، در حالی که سالانه میلیاردها دلار به دنبال خانه‌ای جدید برای صاحبان خود به خارج از کشور می‌روند، شاید زمان آن رسیده است که دولت کانادا دوباره به مسئله مهاجرت سرمایه‌گذاران بازنگری کند.

نیویورک، نیویورک: معامله گرانی که در کف بورس نیویورک (NYSE) کار می کنند، جریان … [+] پول در حال حرکت در سراسر اقتصاد جهانی را دنبال می کنند (عکس توسط اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

هیچ کمبودی برای پول سرمایه گذار در کانادا وجود ندارد. به عنوان مثال، در مقاله قبلی، من پیشنهاد کردم که کسری زیرساخت های کانادا امروز به خوبی از 120 میلیارد دلار فراتر رفته و علیرغم سرمایه گذاری 125 میلیارد دلاری دولت فدرال در زیرساخت ها در طی ده سال که توسط دولت لیبرال جدید انجام می شود، در حال افزایش است. پروژه های بزرگ جدی، مانند پل کانادا-ایالات متحده در دیترویت که شامل سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری برای رقابت با پل سفیر است، قطار سریع السیر احتمالی آینده از مونترال به تورنتو که تخمین زده می شود 10 میلیارد دلار هزینه داشته باشد یا یک سبک 5.5 میلیارد دلاری. سیستم حمل و نقل مونترال نیز می‌توانست توسط یک برنامه مهاجرت سرمایه‌گذار جدید پرداخته شده باشد یا می‌توانست پرداخت شود.

قطار جدید ترانزیت سبک کره جنوبی به عنوان نمونه ای از آنچه که مونترال دوست دارد KIM بسازد… [+] JAE-HWAN/AFP/GettyImages)

به طور خلاصه، یک برنامه مهاجرت سرمایه گذار فدرال جدید در کانادا مورد نیاز است تا به این کشور کمک کند تا اقتصاد خود را بسازد.
شرح خطوط چنین برنامه ای سخت نیست. بیایید از منظر کشور و سپس از دیدگاه سرمایه گذاران به آنها نگاه کنیم و سپس چند پیشنهاد ارائه دهیم:
1. میزان سرمایه گذاری مورد نیاز
کانادا: این کشور سرمایه‌گذاری‌هایی می‌خواهد که شغل ایجاد کند و اهداف مشخصی از منافع عمومی مانند رفع کسری زیرساخت‌ها را محقق کند. مقدار باید رقابتی باشد، اما به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمرین ارزشمند باشد.
سرمایه گذاران: مبلغ باید رقابتی، مطمئن و بازدهی جذاب باشد.
پیشنهادات: سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری باید مورد نیاز باشد و با پروژه‌های خدمات عمومی مشخص شده پیشنهاد شده توسط شهرداری‌هایی که از طرف فدرال تأیید شده‌اند، مطابقت داده شود تا از نظر جغرافیایی در سراسر کشور بر اساس اندازه جمعیت پخش شوند. این وجوه باید توسط دولت فدرال تضمین شود که بازدهی جذابی از طریق اوراق قرضه شهری بدون مالیات صادر شده برای سرمایه گذاران صادر می کند که می توانند در 30 سال برای کل مبلغ سرمایه گذاری شده بازنشسته شوند، یا در مدت 5 سال یا پس از آن در اوراق مشارکت شهرداری معامله شوند. بازار. افزایش نیاز سرمایه گذاری باید با افزایش هزینه زندگی با تعدیل سالانه مطابقت داشته باشد. نباید در سرمایه گذاری هایی که در حال حاضر در کبک انجام می شود، تنزیل داده شود، به طوری که وجوه متعلق به سرمایه گذار باشد و صرفاً توسط سرمایه گذاران از نهادهای کانادایی وام گرفته نشود.

وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگان کانادا جان مک کالوم در هیئت تجارت… [+] متروپولیتن مونترال در 16 مارس 2016 سخنرانی می کند. وزیر در مورد پناهجویان سوری بیشتری که به کانادا می آیند صحبت کرد اما هیچ طرحی برای مهاجرت سرمایه گذاران بیان نکرد. آلیس چیچه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

2. چه مدت طول می کشد تا مقیم و در نهایت شهروند شوید
کانادا: این کشور می خواهد این برنامه برای جذب بهترین سرمایه گذاران معتبر از سراسر جهان محبوب باشد.
سرمایه گذاران: آنها می خواهند پردازش تا حد امکان سریع و مطمئن باشد.
پیشنهادات: کانادا باید یک مرکز پردازش مرکزی در سطح جهانی با حسابداران حرفه ای، حسابرسان پزشکی قانونی و کارشناسان پولشویی ایجاد کند که باید برای حرفه ای کردن این فرآیند آموزش ببینند. این مرکز باید در جایی در مرکز کانادا واقع شده باشد و فقط به این برنامه بپردازد. وجوه باید در یک حساب امانی قرار داده شود و سرمایه‌گذاران تأیید درخواست‌هایشان یا تخفیف کامل تمام وجوه خود را ظرف یک سال تضمین کنند. در نتیجه دولت فدرال تحت فشار قرار می گیرد تا درخواست ها را برای آزادسازی وجوه پردازش کند. وکلای باتجربه برای جذب سرمایه گذاران جدید و آماده سازی مناسب درخواست ها از قبل، از جمله مجوزهای پزشکی و پلیس، به کار گرفته می شوند و حقوق می گیرند. هزینه‌های پردازش برتر از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری می‌شود تا تمام هزینه‌های برنامه را بپردازند – همه به سپرده سپرده می‌شوند تا پردازش سریع را تضمین کنند. رسیدگی به این درخواست ها باید غیرسیاسی شده و به صورت غیرانتفاعی توسط یک آژانس نیمه خودمختار دولتی انجام شود.

یک حسابدار مشغول بررسی صورتهای مالی است. یک مرکز پردازش کلاس جهانی پیشنهاد شده است… [+] برای کانادا در رابطه با مهاجران سرمایه گذار. جو رادل/گتی ایماژ

3. تحرکی که این برنامه برای سرمایه گذار در سفر به خارج فراهم می کند
کانادا: این کشور می خواهد این برنامه را به اندازه کافی جذاب کند تا سرمایه گذاران را جذب کند، اما به اندازه ای اساسی باشد که سرمایه گذاران را ملزم کند که خود را در کانادا مستقر کنند و صرفاً شهروندی نخرند.
سرمایه‌گذاران: آنها برنامه‌ای می‌خواهند که به آنها انعطاف‌پذیری معقول برای سفر به کشور مبدأشان برای پایان دادن به امور تجاری خود در مدت پنج سال بدهد، در عین حال آنها را قادر می‌سازد تا به‌زودی تابعیت کسب کنند که منجر به پاسپورت کانادایی شود که در سراسر جهان مورد احترام است. .
پیشنهادات: تمدید وضعیت اقامت دائم را مشروط کنید: 1. سرمایه گذار سرمایه گذاری خود را در اوراق قرضه شهرداری که حداقل برای مدت پنج سال قابل معامله نیست (یعنی اولین دوره اقامت خود) حفظ کند و 2. سرمایه گذار اصلی باشد. حضور فیزیکی برای مدت تجمعی حداقل 365 روز در دوره پنج ساله اول، و 3. سرمایه گذار الف) داشتن یکی از اعضای اصلی خانواده که واجد شرایط تمدید اقامت دائم خود بر اساس حضور فیزیکی برای حداقل دو نفر باشد. در پنج سال گذشته یا، ب) در غیاب سرمایه‌گذار که یکی از اعضای نزدیک خانواده خود را به کانادا بیاورد، سرمایه‌گذار یا اقامت کانادا را می‌خرد یا یک اقامتگاه اصلی را برای حداقل پنج سال اجاره می‌کند.

مسافران از کیوسک های خودکار کنترل گذرنامه که برای مسافران بین المللی راه اندازی شده است استفاده می کنند. سرمایه گذاران… [+] به عنوان بخشی از جستجوی خود برای خانه ای جدید برای خانواده هایشان به دنبال تحرک هستند – جو رادل/گتی ایماژ)

چنین برنامه مهاجرتی سرمایه گذار، اهداف همه افراد ذینفع را برآورده می کند و کمک قابل توجهی به رفاه کانادا می کند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Andy J. Semotiuk من یک وکیل مهاجرت ایالات متحده و کانادا هستم و به بیش از 10000 مشتری با مشکلات قانونی مختلف کمک کرده ام. من عضو کافه های نیویورک و کالیفرنیا در ایالات متحده و کافه های انتاریو و BC در کانادا هستم. من یک خبرنگار سابق سازمان ملل، یک نویسنده منتشر شده، یک سخنران حرفه ای و کار برای شرکت حقوقی Pace در تورنتو هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط