Wp Header Logo 514.png

در بازار پرترافیک موتورسیکلت‌های کلاس اسکوتر، به صورت مستمر میزبان نام‌ها و نمادهای متعددی هستیم که تلاش می‌کنند سهمی از مشتریان جوان این بازار به دست بیاورند. یکی از جدیدترین مدل‌های عرضه‌شده در کشور، Veterano 150 از شرکت ایران دوچرخ است. محصولی که در همان نگاه اول بیننده را به یاد وسپا می‌اندازد.

اولین‌بار در اسفند سال 1399 بود که خبر رسید ایران دوچرخ از زیرمجموعه‌های گروه بهمن قصد دارد جدیدترین تولیدی خود به اسم Veterano را به تولید انبوه برساند. این موتورسیکلت یک اسکوتر کلاسیک بود که با توجه به زبان طراحی سنتی خود، بدنه منحنی و رنگ‌های فانتزی را در دنیای مدرن امروزی به نمایش گذاشته است.

طراحی موتورسیکلت وترانو 150

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، وترانو با هدف تلفیق مدرنیته و کلاسیک عرضه شده است؛ یعنی در این محصول المان‌های قدیمی و جدید با هم ترکیب شده است. البته بسیاری از مشتریان جوان‌تر امروزی تمایل دارند اسکوتری که می‌خرند مطابق با زبان بصری امروزی و یا حتی آینده‌نگر باشد. با این حال آینه‌های دایره‌ای با بازوهای استیل وترانو از همان اول می‌گوید که با محصولی کلاسیک طرف هستیم.

موتورسیکلت ایران دوچرخ وترانو

این ایده در فریم کروم دور چراغ اصلی نیز اجرا شده است. وقتی به بخش سینه جلویی می‌رسیم در طرفین LED های نور روز ناگهان فضای سنتی و کلاسیک را می‌شکنند. هم‌چنین آن پایین رینگ‌های اسپرت چند پره نیز حس و حالی جوان‌گرایانه پیدا کرده‌اند.

کیفیت قطعات به‌کاررفته در موتورسیکلت، حالت قرارگیری پشت فرمان، فرم صندلی و راحتی راکب و ترک عقب با طراحی مناسب و زیبای جاپایی‌ها و فضای زیر زین نیز باید از مهم‌ترین دغدغه مصرف‌کننده باشد که این موتورسیکلت از آن برخوردار است. همچنین ارگونومی ساخت و طراحی آن به صورتی انجام شده است که افراد مختلف با هر قد و قامتی در هنگام نشستن در وضعیت کاملاً مناسبی قرار می‌گیرند. به این دلیل راحتی سواری یا همان خوش سوار بودن در وترانو مشهود است.

موتورسیکلت ایران دوچرخ وترانو

در قسمت پشتی، ایده انحنای روی دستگیره که در انتهای زین تعبیه شده، فوق‌العاده است. در دو طرف چراغ عقب همان الگوی هندسی LED هایی که در نمای جلو دیده بودیم، به چشم می‌خورد.

مشخصات فنی موتورسیکلت وترانو 150

وترانو در ظاهر، اسکوتر تنومندی است. این موتورسیکلت طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 1900، 680 و 1125 میلی‌متری و فاصله محوری 1320 میلی‌متری دارد که نشان می‌دهد ابعاد واقعی آن کوچک‌تر از چیزی است که نشان می‌دهد. البته تایرهای 12.70 آن هماهنگی خوبی با ساختار بدنه پیدا کرده است. شاید عجیب به نظر برسد ولی وزن خشک این محصول کمی بیشتر از 100 کیلوگرم است، که البته برای چنین محصولی بالا به نظر می‌آید.

وترانو 150 به‌صورت هندلی و استارتی روشن می‌شود تا سبک و سیاق موتورسیکلت‌های کلاسیک را هم‌چنان حفظ کند. منبع تغذیه این موتورسیکلت توسط ECU با ظرفیت 12 ولتی تأمین می‌شود. حضور یک باک 5 لیتری می‌تواند خیال راکب را از بابت پیمایش‌های طولانی‌مدت راحت کند. جدا از ظرفیت بالای مخزن سوخت، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری علاوه بر بهینه‌سازی عملکرد پیشرانه، سکوت بلوک پیشرانه و کاهش مصرف سوخت (معادل 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) را نیز در پی دارد.

موتورسیکلت ایران دوچرخ وترانو

از پیشرانه صحبت کردیم. قوای محرکه‌ای تک سیلندر چهار زمانه که یکی از طلایی‌ترین ویژگی‌هایش فن خنک‌کننده است. سیلندر این پیشرانه 150 سی‌سی دارای قطر و کورس 57.8 و 57.4 میلی‌متری است که باعث شده تا قدرت آن به 9.3 اسب‌بخار و ضریب تراکم آن به 9.2 بر یک برسد. به لطف این مهندسی است که سرعت نهایی وترانو 150 به بیش از 90 کیلومتر برساعت هم می‌رسد. البته شرکت سازنده پیشنهاد می‌کند برای رسیدن به بهترین کارایی پیشرانه باید از بنزین با اکتان بیش از 90 استفاده کرد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید ایران دوچرخ می‌توان به ترمزهای دیسکی در چرخ جلوی آن اشاره کرد که به سیستم CBS مجهز شده‌اند. این در حالی است که ترمزهای کاسه‌ای عقب با کفشک‌های بازشونده طراحی شده‌اند. سیستم تعلیقی که برای این اسکوتر اجرا شده در محور جلو به‌صورت تلکسوپی، فنری و روغنی است که راحتی قابل قبولی را فراهم می‌کند. در محور عقب نیز فنربندی روغنی ساده را شاهد هستیم.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

source

viraje

توسط viraje