Wp Header Logo 67.png

ولوو FH که سال‌هاست در بالاترین سطح کامیون های کشنده دنیا قرار دارد، پذیرای یک عضور جدید در خانواده خود خواهد بود که Volvo FH Aero نام داشته، به لطف طراحی آیرودینامیک و ویژگی های نوآورانه‌ای که دارد، سطح تازه‌ای از کارایی بهینه در زمینه مصرف سوخت و انرژی را ارائه می‌دهد. این عضو جدید خانواده کامیون های کشنده FH قرار است در چهار مدل عرضه شود که شامل نمونه های دیزل FH Aero و FH16 Aero، نمونه متکی بر سوخت‌های زیستی (BioFuel) و همینطور نمونه الکتریکی می‌شود.

کامیون کشنده ولوو FH در لبه تکنولوژی و کارآیی؛ با Volvo FH Aero آشنا شوید

به لطف تغییراتی که ولوو در آیرودینامیک بدنه این سری جدید FH اعمال کرده، و همچنین بهره‌مندی این سری از سیستم جدید Camera Monitor System ولوو، شاهد کاهش پنج درصدی مصوف انرژی و آلایندگی سری FH Aero هستیم. راجر آلم، ریاست ولوو تراکس با اشاره به این که Volvo FH Aero کم‌آلاینده‌ترین کشنده ای است که تا به امروز توسط ولوو در راستای کاهش آیندگی CO2 تولیدات این تجاری‎ساز سوئدی عرضه می‎شود، گفت: این نهایت یک کشنده ساخت ولوو است، یک کشنده ایمن، زیبا و با کیفیت برای کاربری های سخت در مسیرهای طولانی که برای موفقیت مشتریان ما طراحی شده.

کامیون کشنده ولوو FH در لبه تکنولوژی و کارآیی؛ با Volvo FH Aero آشنا شوید

همانطور که اشاره شد، ولوو FH الکتریکی که به عنوان کنشده سال ۲۰۲۴ انتخاب شده نیز قرار است در قالب سری Aero عرضه شود؛ تصمیمی که تنوع بیشتر به خانواده ولوو های تمام-الکتریکی می‌بخشد. در کنار آن، Volvo FH16 را در سری Aero داریم که به لطف بهره‌مندی از موتور ۷۸۰ اسب‌بخاری برای سخت‌ترین عملیات ها، قدرتمندترین کشنده کلاس خود در دنیا لقب می‌گیرد.

فارغ از این که چه پیشرانه ای توسط مشتری، انتخاب شود (الکتریکی، گازسوز و یا دیزل)، تمامی نسخه های ولوو FH در سری Aero دارای مصرف سوخت/انرژی کمتر، بُرد پیمایش بیشتر و سطح بالاتری از ایمنی و تجربه رانندگی هستند. این سری قرار است به تدریج و در چهار مدل ولوو FH ائرو، ولوو FH ائرو الکتریک، ولوو FH ائرو گازسوز و ولوو FH16 ائرو در بازارهای هدف این تجاری‎‌ساز بزرگ سوئدی، عرضه شود.

کامیون کشنده ولوو FH در لبه تکنولوژی و کارآیی؛ با Volvo FH Aero آشنا شوید

ارتقاء راندمان با طراحی جدید

در سری Aero ولوو FH، به لطف 24 سانتیمتری که جزئیات به سمت جلو آمده، طراحان قادر بوده اند نمای جلو را آیرودینامیک‌تر از سری عادی FH طراحی کنند؛ همین، نه تنها به ارتقاء راندمان از نظر مصرف سوخت کمک می‌کند، بلکه پایداری بهتری را نیز در برابر بادهای شدید به خودرو می‌دهد. در مدل برقی سری FH نیز آیرودینامیک بهتر بدنه، امکان ذخیره انرژی بیشتر در هنگام ترمزگیری یا کوستینگ و استفاده از همین انرژی ذخیره شده در شتاب‌گیری یا حرکت در سربالایی را فراهم می‌آورد و این یعنی صرفه‌جویی در مصرف انرژی باتری‌ها.

البته این را هم نباید فراموش کنیم که بازنگری در طراحی اتاق، در کنار بهبود آیرودینامیک بدنه، جلوه مدرن‌تر و پرهیبت‌تری نیز به ولوو FH ائرو داده. همچنین باید به بزرگتر شدن نشان ولوو و جانمایی آن در هواکش سپر به جای قاب زیر شیشه جلو اشاره کنیم و این که در سری Aero، نوشته VOLVO نیز شیشه جلو خودنمایی می‌کند. همین تغییرات در جانمایی نشان ولوو و استفاده از نوشته VOLVO در نمای جلو باعث شده تا ابهت خودرو، بیشتر شود.

2024 Volvo FH Electric Aero

افزایش ایمنی و کارآیی با کنار گذاشتن آینه‌ها!

همانطور که در نگاه اول به سری Aero ولوو FH نیز کاملا مشخص است، در این سری دیگر خبری از آینه های جانبی مرسوم نیست و در عوض، از ترکیب دوربین و نمایشگر استفاده شده. این سیستم که Camera Monitor System نام دارد، هم آیرودینامیک خودرو را با واسطه حذف آینه‌بغل ها، ارتقاء می‌دهد و همه دید بهتر و گسترده‌تری از اطراف خودرو را در شرایط مختلف آب‌وهوایی، و هنگام روز یا شب به راننده می‌دهد و به لطف آن، دیگر خبری از انعکاس آزاردهنده نور خورشید در روز یا چراغ خودروها در شب، در چشم راننده، نیست. در ضمن، این سیستم قابلیت دنبال کردن تریلر در پیچ ها را نیز دارد و این یعنی با چرخش فرمان، زاویه دوربین ها نیز متناسب با تریلر پشت کشنده، تغییر می‌کند تا دید راننده، محدود نشود.

Volvo FH Aero Camera Monitor System

تکنولوژی های ولوو FH سری Aero

در کنار مواردی که ذکر شد، باید به بهره‌مندی تازه‌ترین عضو خانواده کامیون های کشنده ولوو FH از تکنولوژی های پیشرو و امکانات مدرن اشاره کنیم. برای مثال، در این کامیون کشنده از تکنولوژی I-See ولوو بهره گرفته شده؛ سیستمی که به لطف دریافت اطلاعات مسیر و شرایط توپوگرافی آن از اینترنت، امکان یک رانندگی هوشمندتر و تشخیص این که در چه بخش‌هایی، می‌توان از کروزکنترل، بیشتر و بهتر استفاده کرد را فراهم می‌آورد. در کنار این سیستم که به بهبود راندمان و کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند، سیستم ترمز نیز با دیسک‌های فاقد اصطکاک که هم قدرت ترمزگیری را افزایش می‌دهند و هم مصرف انرژی و آلایندگی را کاهش می‌دهند در ولوو FH سری Aero استفاده شده.

کامیون کشنده ولوو FH در لبه تکنولوژی و کارآیی؛ با Volvo FH Aero آشنا شوید

ولوو در سری Aero کامیون های کشنده FH از سیستم صوتی به‌روز تری بهره گرفته که امکان سفارش با شش بلندگوی باکیفیت، یک امپلیفایر و یک ساب‌ووفر را داشته، تجربه صوتی متمایزی را در هنگام رانندگی یا توقف در این سری، ارائه می‌دهد. یک نویگیشن بصورت استاندارد در قالب سری Aero ارائه می‌شود که دارای نقشه‌ها و اطلاعات به‌روزی است و امکان به‌روز رسانی آنی آن با اینترنت نیز وجود دارد. همچنین باید به عرضه FH Aero با یک مایکروفر و خروجی های شارژ تایپ C اشاره کنیم.

ولوو در سری Aero کامیون کشنده FH از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدیدی بهره گرفته که کار کردن با آن، ساده تر است و راننده می‌تواند آن را بسته به نیازهای خود، سفارشی‌سازی کند. یک سرویس پایش تایرها نیز در ولوو FH سری ائرو ارائه می‌شود که به لطف آن، و از طریق Volvo Connect، شرکت های حمل و نقل می‌توانند هم وضعیت تایرهای کشنده، و هم وضعیت تایرهای تریلر را لحظه به لحظه کنترل کنند.

انتهای پیام

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje