Wp Header Logo 337.png


منتشر شده در 22 بهمن 1402 ساعت 12:00


تشک بادی ؛ پتنت جدید تویوتا برای قسمت بار پیکاپ ها

تویوتا پتنت (گواهی اختراع) جدیدی را برای قسمت بار پیکاپ های خود ثبت کرده است. این پتنت برداشت تویوتا از یک تشک چند منظوره را به نمایش می گذارد.

پتنت تویوتا با کد ۱۱,۸۵۸,۴۰۸ B1 ثبت شده است. این پتنت نخستین بار در ژوئن ۲۰۲۲ به ثبت رسیده، اما اسناد مرتبط با آن اکنون منتشر می شود. به طور خلاصه این پتنت شامل یک تشک بادی است که در کف قسمت بار قرار می گیرد. برای فعالسازی این تشک دکمه ای مخصوص وجود دارد. با فشردن این دکمه تشک با باد پر شده و اطراف اجسام موجود در قسمت بار را احاطه می کند تا از حرکات ناخواسته و جابجایی آنها حین حرکت جلوگیری کند. در مواقعی هم که نیاز به استفاده از این تشک نیست، با فشردن دکمه مخصوص می توان باد آن را خالی کرد.

تشک بادی ؛ پتنت جدید تویوتا برای قسمت بار پیکاپ ها

مثل سایر تشک های بادی، تشک تویوتا نیز به اجسام تیز و برنده حساس است و در صورت تولید انبوه نباید از آن در کنار چنین اجسامی استفاده کرد. وظیفه پر کردن این تشک را یک کمپرسور مخصوص بر عهده دارد. طبق تصاویر شماتیک، این کمپرسور در کف و در حد فاصل ورق های فولادی بیرونی و درونی تعبیه می شود. این تصاویر نشان می دهند امکان اتصال تشک به کامپیوتر خودرو و پایش دائمی میزان فشار باد آن وجود دارد.

به نظر می رسد ایده نوین تویوتا بیشتر برای ثابت نگه داشتن خریدهای روزمره یا لوازم ورزشی کاربرد داشته باشد تا اجسام سنگین با لبه های تیز. این شرکت تشک بادی خود را چند منظوره می داند و می گوید رانندگان می توانند از آن هنگام کمپینگ برای نشستن هم استفاده کنند.

ایده تویوتا اگر چه نوین است، اما آیا می تواند کاربردی نیز باشد؟ طراحی یک تشک بادی که هم برای کفی قسمت بار و هم برای کمپینگ قابل استفاده است، ایده ای جالب به نظر می آید. با این حال توضیحات و تصاویر شماتیک تویوتا این برداشت را ایجاد می کنند که جلوگیری از جابجا شدن اجسام در قسمت بار بعداً به لیست کاربردهای این تشک اضافه شده است!

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje