از حدود چهارسال پیش و برهم‌خوردن ثبات بازار، شاهد الگوهای مختلفی برای مدیریت بازار خودرو بودیم که به‌صورت آزمون و خطا اجرا شدند. حاصل تمامی این الگوها، تلاطم بیشتر بازار بود. سودجویان نیز برای کسب حداکثر درآمد خود، همواره راه‌های مختلفی برای دورزدن قوانین ارائه می‌کردند که یکی از آن‌ها خرید و فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو بود.


فروش شماره ملی برای ثبت نام خودرو در یک بازه زمانی مشخص که خودروها از طریق قرعه‌کشی به متقاضیان فروخته می‌شدند، به‌شدت رواج یافت. پس از حذف رویه قرعه‌کشی، این روش منسوخ شد اما اکنون بار دیگر شاهد خرید و فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو هستیم. البته این‌بار چنین روشی برای ثبت نام خودروهای وارداتی انجام می‌شود.


طی روزهای گذشته، سامانه یکپارچه خودرو میزبان گروه جدیدی از متقاضیان بود که قصد ثبت نام خودروهای وارداتی را داشتند. البته همانند گذشته این افراد باید مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب خود بلوکه می‌کردند. همچنین تنها خودروهای وارداتی چینی قابل انتخاب توسط این گروه از مشتریان بودند. این محدودیت‌ها باعث شد تا بسیاری از متقاضیان واقعی، قادر به شرکت در مرحله جدید ثبت نام نباشند. سودجویان نیز از این فرصت استفاده کردند تا با خرید و فروش شماره ملی برای ثبت نام خودرو، حواله خودرو وارداتی دریافت کنند و آن را با سود زیاد در بازار بفروشند.


دردسرهای فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو


براساس گزارش خبرگزاری ایسنا و رصد پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات، قیمت خرید فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو تا 250 میلیون تومان نیز اعلام شده است. این مبلغ حدود نیمی از بودجه‌ای است که برای شرکت در ثبت نام خودرو وارداتی نیاز دارید. پس از رونق گرفتن این روش، اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با انتشار یک بیانیه به مشتریان هشدار داد. در بیانیه این اتحادیه چنین آمده است: «هرگونه واگذاری کدملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث تخلف و موجب سوءاستفاده افراد سودجو است و عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت؛ لذا خواهشمند است با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین از بروز مشکلات و تبعات صنفی آن جلوگیری کنید.»


فروش کد ملی برای ثبت نام خودرو


اشاره اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، به مسئله پرداخت‌ها و دیون قانونی است. درواقع اگر کد ملی خود را برای ثبت نام خودرو وارداتی بفروشید، تمامی پرداخت‌ها و عوارض قانونی مربوط به قبل و بعد از خرید خودرو برعهده شما خواهد بود. همچنین ممکن است براساس قوانین مالیاتی جدید، انواع دیگری از مالیات نیز شامل حال شما شود. بنابراین توصیه می‌کنیم تا مصرف‌کنندگان در این مورد هوشیار باشند و خود را در دام سودجویان گرفتار نکنند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje