Wp Header Logo 884.png


منتشر شده در 09 اسفند 1402 ساعت 14:00


بی وای دی دلفین آنر ادیشن

بی وای دی فروش نسخه جدیدی از هاچبک دلفین را شروع کرد. این نسخه «آنر ادیشن» (Honor Edition) نام دارد و در تریم پایه با قیمت ۹۹,۸۰۰ یوان (معادل ۱۳,۸۶۵ دلار یا تقریباً ۸۰۰ میلیون تومان) به فروش می رسد.

نسخه جدید آنر ادیشن نقش یک مدل اقتصادی تر را ایفا می کند و در مقایسه با سایر تیپ های بی وای دی دلفین کمترین قیمت را دارد. به عبارت دقیق تر قیمت این نسخه ۴.۷ درصد پایین تر از ارزان ترین نسخه قبلی است. بی وای دی با عرضه این نسخه قصد دارد عرصه رقابت را برای مدل های بنزینی تنگ تر کند.

در نمای بیرونی نسخه آنر ادیشن از بی وای دی دلفین تفاوت خاصی با سایر نسخه ها ندارد. تنها تفاوت این نسخه به استفاده از رنگ جدید و رینگ های متفاوت مربوط می شود. همچون قبل، این نسخه هم طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۱۲۵، ۱۷۷۰ و ۱۵۷۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن ۲۷۰۰ میلیمتر است. با چنین ابعادی، دلفین در مقایسه با مدل معروفی مثل فولکس واگن گلف، ۱۵۹ میلیمتر کوتاه تر، ۱۹ میلیمتر کم عرض تر و ۷۹ میلیمتر مرتفع تر است.

کابین بی وای دی دلفین آنر ادیشن

امکانات بیشتر با وجود قیمت کمتر

در داخل کابین بی وای دی دلفین نسخه آنر ادیشن چند تغییر کوچک را تجربه کرده است. این هاچبک برقی به مشتریان خود امکاناتی مثل صندلی های تهویه شونده، شارژر بی سیم ۵۰ واتی و پورت شارژ تایپ C را ارائه می کند. علاوه بر اینها، نسخه آنر ادیشن به شیشه حفاظت ار حریم شخصی مجهز شده و از سیستم ETC نیز سود می برد. با کمک این سیستم راننده می تواند به طور خودکار و بدون نیاز به توقف خودرو، عوارض جاده ای را پرداخت کند. مثل دیگر نسخه های دلفین، داشبورد نسخه آنر ادیشن هم میزبان یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۸ اینچی برای سیستم سرگرمی است. اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق نمایشگر ۵ اینچی در پشت فرمان ارائه می شود.

یکی از تفاوت های بزرگ بی وای دی دلفین نسخه آنر ادیشن با سایر نسخه ها، به سیستم تعلیق محور عقب مربوط می شود. این هاچبک برقی حالا در محور عقب از سیستم تعلیق مستقل بهره می برد. با توجه به این ویژگی می توان انتظار داشت که کیفیت سواری و هندلینگ نسخه آنر ادیشن بهتر از دیگر نسخه ها باشد.

مشخصات فنی بی وای دی دلفین آنر ادیشن

مشخصات فنی

بی وای دی دلفین نسخه آنر ادیشن با آنکه قیمت کمتری دارد، اما از نظر پیشرانه تنوع بیشتری پیدا کرده است. این خودرو با دو پیشرانه ۹۴ و ۱۷۴ اسب بخار به فروش می رسد و اکنون مشتریان می توانند آن را با دو باتری LFP جدید سفارش دهند. باتری نخست ظرفیتی برابر با ۳۲ کیلووات ساعت دارد و بر اساس استاندارد چینی CLTC تا ۳۰۲ کیلومتر مسافت دوام می آورد. اما باتری دوم ۴۵ کیلووات ساعتی است و طبق استاندارد CLTC بسته به نوع پیشرانه انتخابی می توان تا ۴۰۱ یا ۴۲۰ کیلومتر مسافت را با آن پیمود. چنانچه فردی خواهان برد حرکتی بیشتر باشد، می تواند به سراغ باتری ۶۰ کیلووات ساعتی برود. این باتری حجیم تر تا ۵۲۰ کیلومتر مسافت راننده را از شارژ مجدد بی نیاز می کند.

به طور کلی تریم های مختلف بی وای دی دلفین نسخه آنر ادیشن عبارتند از:

تریم Vitality با قیمت ۹۹,۸۰۰ یوان، موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۳۲ کیلووات ساعتی و برد حرکتی ۳۰۲ کیلومتر

تریم Free با قیمت ۱۱۲,۸۰۰ یوان، موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی و برد حرکتی ۴۲۰ کیلومتر

تریم Fashion با قیمت ۱۱۹,۸۰۰ یوان، موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی و برد حرکتی ۴۲۰ کیلومتر

تریم Knight با قیمت ۱۲۹,۸۰۰ یوان، موتور ۱۷۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی و برد حرکتی ۴۰۱ کیلومتر

نسخه جدید بی وای دی دلفین به خاطر امکان انتخاب باتری هایی با حجم کمتر قیمت پایین تری دارد. البته در مقابل این نسخه جدید از امکانات بیشتر و سیستم تعلیق بهتر بهره مند است.

بی وای دی دلفین Honor Edition

بد نیست اشاره کنیم دلفین از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید قرار دارد. این هاچبک زیبا تحت نظارت ولفگانگ اِگر معروف طراحی شده است. شاید بدانید این طراح معروف سابقه کار برای برندهای بزرگی مثل آلفارومئو، لامبورگینی و آئودی را در کارنامه دارد. جالب اینکه دلفین علاوه بر سرزمین مادری، در اروپا، استرالیا و جنوب شرق آسیا نیز به فروش می رسد. این خودرو در تست های تصادف عملکرد بسیار درخشانی از خود به نمایش گذاشته و توانسته از موسسه معتبری مثل یورو انکپ ۵ ستاره ایمنی کسب کند.

ناگفته نماند بی وای دی از سال ۲۰۲۲ عرضه خودروهای بنزینی را متوقف کرده است. این کمپانی با در پیش گرفتن استراتژی کاهش قیمت تمام شده به جنگ خودروهای درون سوز رفته و قصد دارد با این استراتژی مردم را به خرید محصولات خود ترغیب کند. وانگ چوانفو بنیانگذار این شرکت معتقد است تا پایان سال ۲۰۲۴، سهم مدل های سبز از بازار خودروی چین به چیزی در حدود ۵۰ درصد برسد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje