Wp Header Logo 333.png

«خبرماشین» – شرکت نادین خودرو از آئودی Q4 E-Tron، کراس اوور برقی وارداتی خود در مرکز خرید سام سنتر تهران رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ این خودروی الکتریکی دارای ویژگی های بیشتر و کابین بزرگتر نسبت به برخی از نزدیکترین رقبای خود با موتور درونسوز است.

از نکات برجسته داخلی Q۴ E-Tron بسته بندی هوشمندانه است. با پلتفرم MEB مدولار در زیر (مشترک با گروه فولکس واگن ID.۳ )، Q۴ امتداد دارد و طول آن ۱۵.۱ فوت است، و این باعث می شود تقریبا به اندازه بی ام و X۴ (۱۵.۶ فوت) باشد.

مشخصات فنی آئودی Q4 E-Tron


پیشرانه Q4 E-Tron 40 شامل یک موتور برقی می‌شود که روی محور عقب نصب شده و با تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور، چرخ‌های خودرو را به حرکت می‌اندازد. شتاب صفر تا صد ماشین حدود ۸.۵ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


پیشرانه قوی‌تر در Q4 E-Tron 50 شامل دو موتور الکتریکی می‌شود که در مجموع، ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتن متر گشتاور را به چهار چرخ خودرو وارد می‌کنند. به سبب این مشخصات، مدل ۵۰ تنها به ۶.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته حداکثر سرعت این مدل نیز در ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

Q۴ E-Tron فضای ذخیره سازی مناسبی را نه تنها در قسمت عقب بلکه در کل کابین فراهم می کند. دسترسی کاربران به حداکثر ۰.۹ فوت مکعب فضای ذخیره سازی در کنسول مرکزی، با دو عدد جا لیوانی و حداکثر چهار درگاه USB در حالت دوم وجود دارد.


کراس اوور کیو فور ای-ترون از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی ساخت شرکت فاو استفاده می‌کند. در حالت فول شارژ باتری، حداکثر مسافت قابل پیمایش در شرایط ایده آل برای مدل ۴۰ حدود ۶۰۵ کیلومتر و برای مدل ۵۰ حدود ۵۶۰ کیلومتر اعلام شده است. ناگفته نماند که این باتری در صورت استفاده از کابل شارژ معمولی و برق شهری، به ۱۲ ساعت زمان برای شارژ کامل احتیاج دارد.

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje