Wp Header Logo 55.png

کمپانی بریتانیایی احیا شده تام واکینشاو ریسینگ (TWR) از اولین محصول خود یعنی جگوار XJS به شدت تیتونینگ شده با نام سوپرکت رونمایی کرد.

به گزارش مجله ماشین، این خودرو که تجدید چهره‌ای عضلانی بر روی کوپه کلاسیک XJS محسوب می‌شود، امروز معرفی شد. زیر کاپوت این خودرو نیز به اندازه ظاهرش قدرت نهفته است، چرا که یک موتور V-12 سوپرشارژ با توان “بیش از ۶۰۰ اسب بخار” در آن جای گرفته است.

TWR با معرفی سوپرکت رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش گرفته و فعلا تنها طراحی ظاهری آن را به نمایش گذاشته است. بدنه این گرند تورر کلاسیک حالا تا حد زیادی از کربن فیبر ساخته شده است، فرایندی که TWR ادعا می‌کند “ده‌ها هزار ساعت” به طول انجامیده است. سپر بزرگ زیرین خودرو با ورودی هوای حجیم، به سمت گلگیرهای پهن و عضلانی عقب امتداد یافته است. کاپوت جدید دارای ورودی هوای بزرگ و شبکه‌ای است، در حالی که در عقب، یک اسپویلر کوچک روی دیفیوزر حجیم قرار گرفته است. خروجی‌های اگزوز جانبی نیز درست جلوی چرخ‌های با طراحی کلاسیک قرار دارند.

جگوار XJS سوپرکت
جگوار XJS سوپرکت

جزئیاتی مانند پهنای خودرو یا وزن آن هنوز مشخص نیست، با این حال این شرکت وعده بهبود قابل توجهی در وزن و آیرودینامیک نسبت به XJS اصلی را داده است. طراحی سوپرکت از مدل‌های XJR-9، XJR-15 و XJ220 الهام گرفته شده است، که با توجه به سابقه درخشان TWR با آن خودروها در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، چندان هم جای تعجب ندارد. مگنوس واکر، کلکسیونر مشهور خودرو و طراح مد بریتانیایی به عنوان مشاور در طراحی این خودرو حضور داشته و در کنار طراح اصلی، خزیل سالم، به خلق سوپرکت کمک کرده است.

خزیل سالم، طراح ارشد سوپرکت، می‌گوید: “این پروژه فرصتی فوق‌العاده برای بازآفرینی میراث پیروز TWR با زبان طراحی امروزی است. به طرق مختلف، مسیر شغلی من در دنیای دیجیتال و فیزیکی مرا به این لحظه هدایت کرده است. با ادغام الزامات فرم سوپر GT و عملکرد مسابقه‌ای، ما یک هویت منحصربه‌فرد خلق کرده‌ایم که از روی سایه‌اش به راحتی قابل تشخیص است.”

جگوار XJS سوپرکت
جگوار XJS سوپرکت

یکی دیگر از المان‌های قابل تشخیص از XJS قدیمی، موتور V-12 آن است. مشخص نیست که آیا TWR از نسخه اصلاح‌شده موتور ۱۲ سیلندر ۵.۳ لیتری اصلی جگوار استفاده می‌کند یا چیز جدیدتری، اما یک سوپرشارژر بخشی از این معادله است. این موتور به یک گیربکس دستی شش سرعته متصل می‌شود که جایگزین گیربکس اتوماتیک استاندارد شده روی تمامی مدل‌های V-12 به غیر از نمونه‌های اولیه در دهه ۱۹۷۰ می‌شود.

برای دیدن دسته دنده در فضای داخلی سوپرکت نیز باید منتظر بمانیم. اطلاعات بیشتر از جمله رونمایی کامل از فضای داخلی، قبل از عرضه خودرو در اواخر امسال وعده داده شده است.

جگوار XJS سوپرکت
جگوار XJS سوپرکت

TWR تنها تولید ۸۸ دستگاه سوپرکت را برنامه‌ریزی کرده است که ادای احترامی به پیروزی XJR-9 در لمان در سال ۱۹۸۸ به شمار می‌رود. بدیهی است که این خودروها با قیمت پایه تقریبی ۲۲۵ هزار پوند (حدود ۲۸۱ هزار دلار با نرخ ارز فعلی) ارزان نخواهند بود. اما در دسترس خریداران در انگلستان و بازارهای بین‌المللی اصلی، از جمله ایالات متحده، قرار خواهند گرفت.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje