1 01 Desktop

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام سفر چمدان‌ها و وسایل‌تان داخل صندوق عقب خودرو جا نشده باشد. راه‌حل این مشکل ساده است، نصب یک باربند برای خودرو!

باربند خودرو یک وسیله جانبی مناسب برای خودروی کسانی است که سفرهای جاده‌ای زیادی انجام می‌دهند و همیشه با وسایل زیاد و جای کم صندوق عقب خودرویشان مشکل دارند. باربند خودرو برای افرادی که وسایل تفریحی مثل دوچرخه، قایق کایاک و… را می‌خواهند با خودروی شخصی جابه‌جا کنند بسیار مفید است.

باربند خودرو چیست؟

باربند خودرو یا Car Roof Rack وسیله‌ای جانبی برای خودروهای سواری است تا فضا و امکان بیشتری را برای حمل بار فراهم کند.

باربندها که معمولا از جنس آلومینیوم، استیل، آهن و حتی پلاستیک ساخته می‌شوند، تعدادی میله متصل به هم هستند که بدون هیچ آسیب به خودرو، روی سقف اتومبیل نصب می‌شوند و مقدار قابل توجهی بار را در خود جای می‌دهند.

باربندهای قدیمی روی شیارهای آبگیر کنار سقف خودرو نصب می‌شوند اما مدل‌های جدیدتر با تسمه‌های فلزی نازک با قلاب‌های ویژه به قیمت بالایی در خودرو وصل می‌شوند.

انواع باربند

باربندها در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که با توجه به ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف‌شان طرفداران خاص خودشان را دارند. البته بیشتر باربندها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند تا قابل استفاده برای افراد بیشتری باشند اما باربندها هم مانند خودروها ممکن است به صورت تخصصی‌تر هم طراحی و تولید شوند. به عنوان مثال باربند خودروهای مخصوص آفرود با باربند خودروهای سواری معمولی کاملا از نظر ساخت و کارایی متفاوت هستند.

باربند معمولی

باربند ساده یا معمولی، همان باربندهایی هستند که از گذشته روی خودروها دیده‌ایم و معمولا با شنیدن کلمه باربند، تصویرش در ذهن‌مان تداعی می‌شود. این باربندها با میله‌هایی به سقف خودرو متصل می‌شوند و بار اضافی روی آن قرار می‌گیرد.

باربندهای معمولی، رایج‌ترین باربندهای مورد استفاده در بازار هستند.

باربند چمدانی

باربندهای چمدانی از همان ابتدای ورود خود به بازار بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. با استفاده از این باربندها خیال رانندگان از سلامت و راحتی حمل بار اضافه خود راحت است.

از طرف دیگر باربندهای چمدانی بسیار محکم هستند و رطوبت و باران به سادگی در آن‌ها نفوذ نمی‌کند. از آن‌جایی که در این نوع باربند محفظه‌ای در بسته هستند باد و ضربه نیز آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند. همچنین با وجود امکان قفل کردن در این باربند، امنیت وسایل موجود در آن به تناسب خوبی تضمین می‌شود.

باربندهای ویژه

باربندها همیشه برای حمل چمدان و وسایل سفر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. گاهی اوقات رانندگان میخواهند دوچرخه، قایق کایاک، چوب اسکی و وسایل حجیم ورزشی از این دست را تا پیست یا مکان مورد نظرشان با خودرو حمل کنند. به همین دلیل باربندهای ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

باربندهایی که در این دسته‌بندی جای می‌گیرند معمولا برای تمامی خودروهای قابل استفاده نیستند. به همین دلیل مانند انواع دیگر پرطرفدار نیستند اما به هر حال مشتریان خاص خودشان را دارند.

باربند ویژه معلولان

باربند ویژه معلولان یک باربند خاص است تا افرادی که مشکلات حرکتی دارند و از ویلچر استفاده می‌کنند، با نصب آن روی خودرو خود رانندگی راحت‌تری را تجربه کنند. این باربندها مجهز به یک بالابر برقی هستند که ویلچر روی آن قرار می‌گیرد و روی یک باربند چمدانی مخصوص به صورت افقی قرار می‌گیرند.

نکات مهم خرید باربند

تمامی باربندها مناسب تمامی خودروها و رانندگان نیست. کارایی، وزن، جنس و المان‌های دیگری باید مورد توجه قرار گیرند تا با توجه به نیاز راننده، باربند مناسبی تهیه شود.

فرض کنید یک باربند نامناسب تهیه کرده باشید و در میانه سفر باربند خودروتان با مشکلی مواجه شود. قطعا خاطره تلخی برایتان به جا خواهد ماند اما با انتخاب باربند خوب می‌توانید با خیال راحت به سفر بروید.

وزن باربند

بهتر است باربندی را انتخاب کنید که علاوه بر آنکه مقاومت و استحکام قابل توجهی دارد، وزن کمی هم داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که هرگز استحکام را فدای وزن نکنید. به طور مثال باربندهای ساخته شده از استیل با وجود وزن پایین‌تر از بارندهای فولادی، مقاومت خوبی دارند.

استحکام باربند

استحکام بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک باربند خوب است. مقاومت باربندها نباید آنقدر کم باشد که هنگام سفر یا حمل وسایل به راحتی شکسته شوند. بنابراین بهتر است با کمی هزینه بیشتر باربندی مقاوم‌تر خریداری شود.

داشتن خدمات پس از فروش

بهتر است باربندی خریداری کنید که گارانتی معتبری داشته باشد تا در صورت ایجاد مشکل یا بروز شکستگی بتوانید آن را به راحتی تعویض کنید.

جنس باربند

باربندها از جنس‌ها مختلفی ساخته می‌شوند. از فولاد گرفته تا پلاستیک. اما بهتر است از باربندی استفاده شود که فلزی باشد، چون باربندهای پلاستیکی ممکن ‌است در میانه راه در اثر ضربه یا دلایل دیگر دچار شکستگی شوند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: فاطمه امین الرعایا

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje