Wp Header Logo 681.png
معرفی اشکودا اپیک

شرکت اشکودا از کانسپتی جدید رونمایی کرد. این کانسپت اپیک (Epic) نام دارد و تصویری از یک مدل آماده تولید را ارائه می کند. نسخه نهایی این مفهومی جذاب سال آینده با قیمت پایه ۲۵ هزار یورو وارد بازار خواهد شد. چنین رقمی معادل تقریباً ۱.۶ میلیارد تومان می شود.

برند اقتصادی اشکودا (Škoda Auto) در نظر دارد تا سال ۲۰۲۶ شش خودروی تمام الکتریکی را به سبد محصولات خود اضافه کند. نسخه نهایی اپیک در بین این مدل ها کمترین قیمت را دارد و اولین خودرویی است که بر اساس زبان طراحی جدید کمپانی تولید خواهد شد. اشکودا از این زبان با نام Modern Solid  یاد می کند.

رونمایی اشکودا اپیک

ساخته شده بر مبنای پلتفرم فولکس واگن MEB

اشکودا اپیک طولی برابر با ۴.۱ متر دارد و در دسته کراس اوورهای ساب کامپکت قرار می‌گیرد. به عبارتی می‌ توان این خودرو را نسخه برقی کامیک دانست. البته باید به این نکته اشاره کنیم که پلتفرم اپیک مخصوص خودروهای برقی است. این پلتفرم که در اصل به فولکس واگن تعلق دارد، با نام اختصاری MEB شناخته می شود.

در مقایسه با کامیک، اپیک کاربردی‌تر بوده و فضای بیشتری را در اختیار مالک می ‌گذارد. صندوق عقب این کراس اوور مفهومی ۴۹۰ لیتر حجم دارد، این رقم  در مقایسه با حجم صندوق عقب کامیک ۲۰ درصد بیشتر است.

جلو خودرو اشکودا اپیک

پیمایش ۴۰۰ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ

در مقطع فعلی شرکت اشکودا از پرداختن به جزئیات فنی خودداری کرده و تنها به انتشار برخی مشخصات کلی بسنده نموده است. اپیک بر اساس نسخه Entry از پلتفرم MEB توسعه پیدا کرده؛ این پلتفرم برای خودروهای برقی دیفرانسیل جلو طراحی شده است. با توجه به این ویژگی به احتمال بسیار قوی اپیک یک کراس اور دیفرانسیل جلو خواهد بود. درباره ظرفیت باتری اطلاعاتی در دست نیست، ولی به گفته اشکودا، اپیک با شارژ کامل باتری می تواند تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

طراحی مدرن و دلربا

فرمان اشکودا اپیک

از لحاظ طراحی ظاهری، کانسپت اشکودا اپیک چهره فوق العاده جذابی دارد. این کراس اوور با آنکه خیلی مدرن طراحی شده، ولی فاقد پیچیدگی های مرسوم در مدل های مفهومی است و آماده تولید به نظر می رسد. چراغ‌های این خودرو چه در نمای روبرو و چه در نمای عقب بسیار باریک هستند و ساختار آنها را می‌توان به حرف Y انگلیسی تشبیه کرد. در حد فاصل چراغ های جلو، نوار LED  منقطعی وجود دارد که هنگام روشن شدن جلوه خاصی به اپیک می بخشند. ۸ شکاف عمودی روی سپر جلو و عقب از مشخصه‌ های ظاهری خاص کانسپت اپیک هستند.

همانند برخی از کراس اوورهای فعلی بازار لبه گلگیرهای اپیک نیز از طریق قطعات پلاستیکی محافظت می‌شود. پورت شارژ این خودرو روی گلگیر جلوی سمت شاگرد نصب شده؛ این کراس اوور برقی به ریل‌های سقفی و سقف پانورامیک مجهز است و لوگوهای موجود روی بدنه آن نورپردازی شده اند. استفاده از رنگ نارنجی در برخی قسمت های بدنه جذابیت این کراس اوور کانسپت را دو چندان کرده است.

طراحی بدنه اشکودا اپیک

اشکودا اپیک در داخل کابین هم از طراحی زیبا و مدرنی برخوردار است. در این بخش نمایشگر بزرگ حاضر در قسمت میانی داشبورد بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کند. اشکودا درباره ابعاد این نمایشگر حرفی به میان نیاورده، اما به نظر می رسد با نمایشگری ۱۳ اینچی یا بزرگ تر طرف هستیم. طبق انتظار در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتال وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز به راننده را بر عهده دارد. این نمایشگر در مقایسه با نمایشگر مربوط به سیستم سرگرمی بسیار کوچکتر است. رنگ نارنجی به داخل کابین نیز راه پیدا کرده و داشبورد، کنسول میانی و رودری ها با آن تزئین شده اند.

آنطور که اشکودا اعلام کرده، نسخه تولید انبوه اپیک سال آینده از راه خواهد رسید. بر اساس برنامه ریزی ها این شرکت کراس اوور جدید اِلروک را هم تا پایان امسال رونمایی خواهد کرد. این خودرو نیز به پیشرانه برقی مجهز بوده و در دسته کراس اوورهای کامپکت طبقه بندی می شود. پس از این دو مدل، اشکودا تا سال ۲۰۲۶ نسل بعدی انیاک، انیاک کوپه، یک استیشن برقی و یک شاسی بلند سه ردیفه الکتریکی را نیز وارد بازار می کند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje