Wp Header Logo 725.png


منتشر شده در 04 فروردین 1403 ساعت 17:00


برند لوکس اینفینیتی از نسل سوم شاسی بلند QX80 پرده برداری کرد. طبق انتظار این نسل از لحاظ طراحی و مشخصات فنی بروزآوری شده و با آخرین امکانات به فروش خواهد رسید.

همچون نسل های پیشین این نسل هم از شاسی مشترک با نیسان پاترول بهره می برد. اینفینیتی QX80 از نظر طراحی تا حد زیادی به کانسپت QX80 مونوگراف وفادار باقی مانده است. این شاسی بلند درشت اندام کماکان بدنه متمایزی نسبت به رقبا دارد و مسلماً هنگام تردد در خیابان ها و جاده ها کاملاً جلب توجه خواهد کرد.

مشخصات فنی اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۲۵

نسل دوم اینفینیتی QX80 با موتور ۵.۶ لیتری V8 و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک تولید شده است. در نسل سوم این موتور حجیم جای خود را به یک موتور ۳.۵ لیتری توئین توربوشارژ داده؛ این موتور با وجود حجم کمتر، قوی تر بوده و توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این ارقام در مقایسه با خروجی موتور V8 قبلی ۵۰ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر بیشتر هستند.

نمای رو به رو اینفینیتی QX80

در نسل جدید اینفینیتی QX80 نیروی تولیدی موتور از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، بسته به تیپ به چرخ های محور عقب یا تمامی چرخ ها ارسال می شود. اینفینیتی تأکید می کند در این گیربکس ضرایب دنده تا ۴۰ درصد گسترده تر هستند، در نتیجه چابکی و میزان مصرف سوخت در اتوبان بهبود یافته است.

نمای جانبی اینفینیتی QX80

نسل سوم اینفینیتی QX80 با سیستم تعلیق بادی الکترونیک قابل سفارش است. به لطف این تعلیق پیشرفته، وقتی که خودرو در حالت پارک قرار دارد، به منظور دسترسی و ورود آسانتر به کابین ارتفاع خودرو تا ۷۱ میلیمتر کاهش می یابد. همچنین هنگام مواجهه با مسیرهای ناهموار، می توان ارتفاع را تا ۶۱ میلیمتر افزایش داد.

کابین مجهز و با کیفیت

در داخل کابین اینفینیتی QX80 با فضای بسیار مدرن و پیشرفته ای روبرو هستیم. طبق انتظار این شاسی بلند لوکس با طیف گسترده ای از امکانات و کیفیت بسیار بالای پوشش ها به فروش خواهد رسید. داشبورد این خودرو طراحی خاصی دارد و مشابه هیچ یک از رقبا نیست. در پشت فرمان خوش فرم این شاسی بلند فول سایز از دو نمایشگر به هم چسبیده استفاده شده؛ هر دوی این نمایشگرها اندازه ای برابر با ۱۴.۳ اینچ دارند.

کابین اینفینیتی QX80

اینفینیتی QX80 به دوربین های متعددی مجهز است. با کمک این دوربین ها و قابلیت Front Wide View تصویری ۱۷۰ درجه ای روی هر دو نمایشگر به راننده نشان داده می شود تا وی تسلط کاملی به اطراف خودرو داشته باشد. علاوه بر این، قابلیت دیگری به نام Invisible Hood وجود دارد که با فعال شدن آن تصویر مقابل سپر خودرو در اختیار راننده قرار می گیرد. این قابلیت در مواقعی که راننده نسبت به موانع مقابل سپر یا چرخ های خودرو دید ندارد، مفید واقع می شود.

اینفینیتی روی قابلیت Enhanced AroundView نیز مانور زیادی می دهد. این قابلیت در حقیقت نسخه ای ارتقا یافته از سیستم دوربین ۳۶۰ درجه است که پارک کردن خودرو در فضاهای تنگ و باریک را تسهیل می کند. QX80 در داخل کابین هم به چند دوربین مجهز شده؛ برای مثال سرنشینان ردیف دوم می توانند از طریق دوربین اختصاصی، اتفاقات رخ داده در صندلی های ردیف سوم را رصد کنند! تصاویر مربوط به این دوربین از طریق تلفن همراه هوشمند قابل مشاهده است. این شاسی بلند فول سایز سیستم دیگری به نام Journey Diary دارد که احتمالاً از سوی بلاگرها مورد استقبال قرار خواهد گرفت! این سیستم در طول سفرها تصاویر و ویدیوهایی را با دوربین های داخلی و خارجی ثبت و ضبط کرده و آنها را در شبکه های اجتماعی بارگزاری می کند.

کابین مجهز اینفینیتی QX80

علاوه بر موارد فوق باید به سیستم Biometric Cooling نیز اشاره کنیم. این سیستم با کمک سنسورهای اینفرارد تعبیه شده در پشت سری ها، مدام دمای بدن سرنشینان را تحت نظر می گیرد. چنانچه دمای بدن فردی بیشتر از شرایط نرمال باشد، سیستم مذکور دستور فعال شدن سیستم تهویه مطبوع همان ناحیه را صادر می کند. ناگفته نماند صندلی های ردیف سوم این شاسی بلند لوکس با آپشن گرمکن قابل سفارش هستند. صندلی های ردیف اول و دوم هم از گرمکن و سردکن سود می برند. برای صندلی های ردیف دوم، امکان سفارش ماساژور وجود دارد.

نمای پشت اینفینیتی QX80

نسل سوم اینفینیتی QX80 با سیستم صوتی بسیار با کیفیت از برند آمریکایی Klipsch قابل سفارش است. این سیستم مشتمل بر ۲۴ بلندگو بوده و خروجی آن به ۱۲۰۰ وات می رسد. در تیپ پرچمدار اتوگراف این سیستم صوتی پیشرفته به صورت استاندارد موجود است، اما برای سایر تیپ ها باید آن را جداگانه سفارش داد. در این تیپ ها از یک سیستم صوتی ۶۰۰ واتی با ۱۴ بلندگو استفاده شده است.

قیمت و زمان عرضه

ارزان ترین نسخه از نسل جدید اینفینیتی QX80 که Pure RWD نام دارد، با پرداخت ۸۴,۴۴۵ دلار قابل خرید خواهد بود. این رقم در مقایسه با قیمت مدل پایه از QX80 مدل ۲۰۲۴ حدود ۱۰ هزار دلار گران تر است. برای خرید نسخه پرچمدار Autograph 4WD از QX80 مدل ۲۰۲۵ باید ۱۱۲,۵۹۰ دلار پرداخت کرد. این شاسی بلند لوکس ژاپنی از تابستان پیش رو وارد بازار آمریکا خواهد شد. مرسدس بنز GLS، ب ام و X7 و لکسس LX600 برخی از رقبای مستقیم QX80 هستند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje