Wp Header Logo 724.png

رنو سامسونگ QM6 که همان نمونه ریبج شده از رنو کولئوس به حساب می آید قرار است تا با سروش دیزل دوباره به بازار خودروی کشور ورود کند.

درباره رنو سامسونگ QM6

گروه رنو سامسونگ که در شهر بوسان کره جنوبی مستقر است یکی از زیر شاخه های گروه رنو بوده و مسئولیت تولید خودرو های شرکت رنو نظیر رنو تالیسمان، کولئوس و… را بر عهده دارد و صادرات این خودرو ها به برخی از کشور ها از طریق این سایت انجام می شود. اما در خود کشور کره جنوبی این خودرو ها با نام رنو سامسونگ عرضه می شود و نام آنها با محصولاتی که توسط گروه رنو عرضه می شود متفاوت است.

رنو سامسونگ QM6

یکی از این خودرو ها رنو سامسونگ QM6 است که در واقع همان رنو کولئوس بوده با این تفاوت که در سایت رنو سامسونگ تولید می شود. اگر سامسونگ QM6 را همان رنو کولئوس در نظر بگیریم باید بگوییم که اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۰۶ عرضه و دومین نسل آن که در واقع همان سامسونگ QM6 است در سال ۲۰۱۶ روی خط تولید رفته است. این خودرو بر اساس پلتفرم CMF-CD گروه رنو نیسان طراحی شده که با پلتفرم نیسان ایکس تریل یکسان است. در حال حاضر سامسونگ QM6، در کنار رنو سامسونگ XM3 توسط شرکت سروش دیزل مبنا در بازار ایران عرضه می شود. در ادامه بیشتر به این خودرو جذاب خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه

به طور کلی طراحی سامسونگ QM6 تفاوت چندانی با رنو کولئوس ندارد و در کل طراحی بسیار زیبا و قابل قبولی دارد و با اینکه خودرو چندان بروزی نیست اما به لحاظ طراحی ظاهری، مخاطب را راضی نگه می دارد. نمای جلو این خودرو شاهد طراحی جذاب و لوکس هستیم و سبک طراحی چراغ ها و جلو پنجره این خودرو سبک طراحی جوان پسندانه ای را به نمایش می گذارد. به طور کلی این سبک طراحی کمی ما را به یاد دیگر محولات رنو مانند رنو تالیسمان و یا رنو آرکانا می اندازد.

طراحی رنو سامسونگ QM6

اما در نما های جانبی سامسونگ QM6 سبک طراحی کمی ساده تر می شود و همانند دیگر قسمت ها شاهد سبک طراحی شلوغی نیستیم. با این حال کروم کاری های صورت گرفته در این بخش ها، جلوه خوبی را به وجود آورده است. از طرفی سبک طراحی رینگ های آلومینیومی باعث شده تا سبک طراحی این خودرو بیش از پیش اسپرت و تا حدی لوکس به نظر برسد. تفاوت رنو سامسونگ QM6 با کولئوس در بخش طراحی عقب است چرا که گرافیک چراغ های عقب و دیفیوزر عقب دست خوش تغییر شده و این تغییرات، جلوه بسیار بهتر و اسپرت تری را نسبت به رنو کولئوس به وجود آورده است. از دیگر نکاتی در طراحی این بخش می توان به آن اشاره کرد این نکته است خروجی اگزوز این خودرو به صورت مخفی طراحی شده و بر روی سپر خبری از خروجی اگزوز نیست.

نمای پشت رنو سامسونگ QM6

مشخصات فنی رنو سامسونگ QM6

سامسونگ QM6 به لحاظ فنی با مشخصات و تیپ های مختلفی عرضه شده اما نسخه ای که توسط سروش دیزل عرضه می شود دارای یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با سیستم پاشش سوخت مستقیم است که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۴۴ تا ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۱۰ نیوتن متر را تولید کرده و توان تولید شده توسط این پیشرانه از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های جلو منتقل می شود. این جعبه دنده حاصل همکاری مشترک گروه رنو با کمپانی نیسان است و بر روی محصولات نیسان نیز، این جعبه دنده دیده می شود.

برند رنو سامسونگ
مدل QM6
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۳
حجم موتور ۱۹۹۷ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT – Xtronic
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۶۷۵ میلی متر
عرض ۱۸۴۵ میلی متر
ارتفاع ۱۷۱۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۰۵ میلی متر
وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم
حجم باک ۵۱ لیتر
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۶۰R18
شرکت عرضه کننده سروش دیزل
برند نشان مادر رنو سامسونگ
کشور سازنده ایران – کره جنوبی
مشخصات فنی رنو سامسونگ QM6

مسلما با توجه به این مشخصات و وزن ۱.۶ تنی نمی توان انتظار شتاب بالایی از این خودرو داشت و شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود ۱۰ ثانیه به ثبت رسیده است. جالب است بدانید رنو کولئوس هایی که پیش از ممنوعیت واردات خودرو در بازار ایران عرضه می شدند مجهز به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی بودند و قابلیت تمام چرخ محرک داشتند.

طراحی داخل کابین و امکانات

به طور کلی طراحی داخل رنو سامسونگ QM6، همان طراحی رنو کولئوس است و تفاوت چندانی با آن ندارد اما به لحاظ آپشن و امکانات، شاهد آپشن های بیشتری در این خودرو هستیم. در بخش رودری ها از متریال نرم یا سافت تاچ استفاده شده که احساس خوبی را به سرنشینان انتقال می دهد. از طرفی در بخش های از رودری های این خودرو از طرح چوب استفاده شده که توانسته سادگی را از این بخش ها دور کند.

کابین رنو سامسونگ QM6

در بخش داشبورد رنو سامسونگ QM6 نیز از متریال نرم استفاده شده و همان طرح چوب در این قسمت می توانیم مشاهده کنیم. در کل می توانیم اصالت طراحی خودرو های رنو در این خودرو نیز رعایت شده و اجزا مختلف داشبورد کیفیت خوبی را ارائه می دهند. در بخش میانی داشبورد می توان به نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا دسترسی داشت که این نمایشگر دارای ابعاد نسبتا بزرگی بوده و جلوه بروزی را به این بخش داده است. در کنار این موارد این نمایشگر عملکرد بسیار مناسبی داشته و امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهد. در قسمت پایین این بخش کلید های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه تعبیه شده که طراحی آنها به نوعی ترکیبی از سبک طراحی خودرو های بروز و کلاسیک است که احساس خوبی را به سرنشینان القا می کند.

دنده رنو سامسونگ QM6

بخش کنسول وسط سامسونگ کیو ام ۶ طراحی به نسبت ساده ای دارد و در این بخش شاهد طراحی های شلوغ و عجیب و غریب نیستیم اما از پلاستیک پیانویی استفاده شده باعث شده تا به توان احساس لوکس بودن را از این خودرو دریافت کرد. پشت آمپر این خودرو از سه قسمت تشکیل شده که بخش مربوط به میزان سوخت و دمای آب به صورت آنالوگ بوده و بخش مرکزی آن که سرعت و دور موتور را نمایش می دهد به صورت دیجیتالی طراحی شده که در نوع خود سبک طراحی جالبی است. فرمان رنو سامسونگ QM6 از نوع کمکی برقی بوده و غربیلک آن به صورت سه شاخه یا T شکل طراحی شده و در مرکز آن نشان گروه رنو سامسونگ به چشم می خورد.

طراحی داخلی رنو سامسونگ QM6

صندلی های این خودرو طراحی و ارگونومی بسیار خوبی داشته و در برگیرندگی مناسبی دارند که از نکات مثبت این خودرو به حساب می آید. روکش صندلی های سامسونگ QM6 ترکیبی از جنس چرم و پارچه است که این سبک طراحی می تواند احساس خوبی را به سرنشینان منتقل کند. سامسونگ QM6 با توجه به فاصله محوری ۲۷۰۵ میلی متری خود فضای مناسبی را برای سرنشینان عقب ایجاد کرده و به دلیل سبک طراحی بدنه ارتفاع خوبی را در این بخش شاهد هستیم و امکاناتی مانند زیر آرنجی، جا لیوانی، دریچه سیستم تهویه، ، چراغ مطالعه، خروجی USB، گرم کن صندلی و… از جمله امکاناتی است که برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – رادار خط خوان – رادار نقطه کور – ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهی کروز کنترل تطبیقی – سقف پانورامای برقی – رینگ آلومینیومی – درِ صندوق عقب برقی – گرمکن فرمان – گرمکن صندلی های جلو و عقب – سردکن صندلی های جلو – تریم داخلی چرم – نمایشگر لمسی – دستیار کمکی پارک و خروج از پارک (اتوپارک) – فرمان کمکی – سنسور نور – سنسور باران – نور بالای اتوماتیک – رادار تابلوخوان – ترمز پارک برقی – اتوهلد – صندلی های برقی جلو – فناوری LED چراغ ها – تنظیم حالت رانندگی – سیستم صوتی حرفه ای – استارت دکمه ای

مزایا و معایب

مزایا کیفیت ساخت مناسب – امکانات رفاهی و ایمنی خوب – کابین جادار
معایب نبود قابلیت دو دیفرانسیل – قیمت به نسبت بالا

رقبای سامسونگ QM6

سامسونگ QM6 و یا به عبارت دیگر رنو کولئوس، سابقه بسیار خوبی در بازار ایران داشته و طرفداران خاص خود را دارد و با توجه به مشخصات و امکانات و همچنین اصالت این خودرو، گزینه بسیار خوبی برای بازار ایران است. در میان خودرو های وارداتی، خودرو هایی نظیر نیسان ایکس تریل و یا تویوتا راوفور و… می توانند از رقبای رنو سامسونگ QM6 به شمار آیند. اما در اگر بخواهیمدر میان خودرو های مونتاژی رقیبی برای این خودرو در نظر بگیریم می توانیم به تیگو ۸ پرو و یا فیدلیتی پرستیژ اشاره کنیم. البته باید توجه داشت که سامسونگ QM6 قیمت بالاتری نسبت به این خودرو ها دارد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

سامسونگ QM6 چه مشخصاتی دارد؟

قلب تپنده سامسونگ QM6 یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم است که می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های جلو منتقل کند.

سامسونگ QM6 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل کشش، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، سیستم پارک خودکار، رادار نقطه کور، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، استارت دکمه ای، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، سقف پانوراما، سیستم صوتی حرفه ای، تهویه اتوماتیک با قابلیت پاکسازی هوای داخل کابین و… اشاره کرد.

نوشته رنو سامسونگ QM6 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje