Fotojet587638479331428116497

تابستان سال گذشته، تصاویر نسل جدید شورولت اکوئیناکس توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شد. با گذشت زمان نسبتا طولانی و پس از عرضه در آمریکا، اکنون این خودرو با پسوند پلاس به مخاطبان چینی معرفی شده است.

علیرغم فروش 212 هزار دستگاهی شورولت اکوئیناکس در ایالات متحده، فروش این خودرو در چین با کاهش 46 درصدی نسبت به سال قبل به 11.563 دستگاه رسیده است.

شورولت اکوئیناکس پلاس در نمایشگاه خودرو پکن معرفی خواهد شد، که از اواخر آوریل آغاز به کار می­‌کند. وظیفه تولید این خودرو در چین به اتحاد جنرال موتورز و سایک محول شده است.

شورولت اکوئیناکس پلاس

طراحی شورولت اکوئیناکس پلاس

شورولت اکوئیناکس پلاس با همتای خود در بازار آمریکا تفاوتی ندارد، اما نسبت به مدل قبلی، متفاوت به نظر می­‌رسد. چراغ‌های باریک جلو، فرم مستطیلی جلوپنجره، امتداد شیشه انتهایی تا ستون C و فرم زاویه‌­دار چراغ‌های عقب، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری شورولت اکوئیناکس پلاس به شمار می­‌آید. نمونه حاضر در تصاویر از تریم RS انتخاب شده است، که تزئینات مشکی بدنه را به همراه دارد.

ابعاد بدنه شورولت اکوئیناکس پلاس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.653، 1.902، 1.71 و 2.73 متر اعلام شده، که نسبت به قبل، در تمام ابعاد بزرگتر شده است.

کابین و امکانات شورولت اکوئیناکس پلاس

فعلا هیچ تصویری از فضای داخلی شورولت اکوئیناکس پلاس منتشر نشده است، اما می­‌توان انتظار داشت که همچون همتای خود در بازار آمریکا، این مدل هم به دو نمایشگر شامل کلاستر 11 اینچی و صفحه لمسی 11.3 اینچی در کنار یکدیگر مجهز شده باشد. البته در نسخه بازار آمریکا، اهرم تعویض دنده روی ستون فرمان قرار دارد، درحالی‌که احتمال دارد مدل بازار چین از این ویژگی محروم باشد.

شورولت اکوئیناکس پلاس

مشخصات فنی شورولت اکوئیناکس پلاس

در ایالات متحده، شورولت اکوئیناکس 2025 را فقط می­‌توان با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ سفارش داد، که در نسخه پایه 175 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به محور جلو انتقال می‌دهد. در نسخه چهار چرخ محرک، رقم گشتاور به 275 نیوتن‌متر افزایش یافته و از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها ارسال می­‌شود.

اما در چین اوضاع فرق دارد چراکه شورولت اکوئیناکس پلاس به عنوان یک خودروی پلاگین-هیبرید (PHEV) عرضه خواهد شد. برخی منابع چینی از احتمال نصب پیشرانه 1.5 لیتری با 173 اسب­‌بخار قدرت به همراه موتور برقی با 190 اسب­‌بخار قدرت سخن گفته­‌اند، که البته هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje