Wp Header Logo 289.png

به گزارش پرشین خودرو، برای خرید لاستیک لازم است تا فاکتورهایی مانند برند لاستیک، سایز، کیفیت و …. را در نظر بگیرید. قیمت لاستیک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که رانندگان به آن توجه دارند. باتوجه‌به افزایش قیمت تمامی اقلام در بازار ایران، قیمت انواع لاستیک هم تحت‌تاثیر قرار گرفته و افزایش نرخ را تجربه کرده‌است. در این مطلب قصد داریم راجع‌به خرید لاستیک، عوامل تاثیرگذار روی قیمت آن و قیمت روز انواع لاستیک صحبت کنیم.

قیمت روز لاستیک انواع خودرو در بازار ایران

عوامل تاثیرگذار روی قیمت انواع لاستیک

برای خرید انواع لاستیک باید عوامل موثر روی قیمت آن را بشناسید تا انتخاب بهتری هنگام خرید داشته باشید؛ در این قسمت عوامل موثر را نام خواهیم برد.

برند تولیدکننده لاستیک

یکی از مهم‌ترین عواملی که روی قیمت لاستیک تاثیر دارد، برند تولیدکننده آن است. در کشور ایران لاستیک‌ها به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم می‌شوند. در این میان برخی از برندها محبوبیت بیشتری نسبت‌به سایرین دارند و به‌همین دلیل بیشتر به فروش می‌رسند. لاستیک کویر تایر و لاستیک ماشین یزد تایر ازجمله محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده لاستیک در ایران هستند. قبل از خرید انواع لاستیک باید به قیمت آن و تناسب قیمت با بودجه و نوع خودرو خود توجه داشته باشید.

اگر بودجه خوبی را برای تهیه لاستیک در نظر گرفته‌اید، می‌توانید از انواع لاستیک‌های خارجی خرید و استفاده کنید؛ اما اگر بودجه شما خیلی بالا نیست، باید به فکر خرید در میان برندهای ایرانی باشید. اگر خودروی شما رده‌بالا محسوب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم از قیمت لاستیک چشم‌پوشی کرده و از میان لاستیک‌های خارجی موردی را انتخاب کنید؛ زیرا خودروهای رده بالا با لاستیک‌های خارجی سازگاری بیشتری دارند.

کیفیت و فرمان‌پذیری لاستیک

بدیهی است که مانند هر محصول دیگری، هرچه کیفیت لاستیک بهتر باشد، قیمت نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود. لاستیک‌هایی با کیفیت بالا، فرمان‌پذیری بهتری دارند؛ درنتیجه در ترمزگیری، چرخش، هدایت و … بسیار بهتر عمل می‌کنند؛ بدین ترتیب امکان یک رانندگی ایمن را فراهم می‌آورند. لاستیک‌هایی که کیفیت پایین‌تری داشته باشند، جنس ضعیف‌تری داشته و کارایی آن‌ها هم هنگام رانندگی کمتر است. لاستیک‌ها می‌توانند روی مصرف سوخت خودرو هم تاثیرگذار باشند؛ از این‌رو توصیه می‌شود به قیمت لاستیک هنگام خرید توجه داشته باشید و مدل مناسبی را انتخاب کنید تا در گذر زمان از انتخاب خود پشیمان نشوید.

سایز لاستیک

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت، سایز لاستیک است. هرچه سایز لاستیک بزرگ‌تر باشد، قیمت نهایی آن هم بیشتر خواهد بود. در صورت نیاز به خرید انواع لاستیک باید ابتدا مطمئن شوید که چه سایز لاستیکی برای خودرو شما مناسب‌تر است. سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر لاستیک می‌تواند روی سواری خودرو تاثیرگذار باشد؛ بنابراین، سعی کنید سایز لاستیک را مناسب با خودروی خود انتخاب کنید. 

نرم یا خشک‌بودن لاستیک

هرچه لاستیک نرم‌تر باشد، سواری بسیار آسان‌تری را فراهم می‌کند و عمر مفید بیشتری هم خواهد داشت؛ بنابراین، می‌توان گفت قیمت لاستیک نرم بیشتر از لاستیک‌های خشک است. لاستیک‌های خشک اغلب سواری سختی دارند و کنترل‌پذیری آن‌ها دشوارتر است. برندهای مختلف معمولا هم لاستیک نرم و هم لاستیک خشک را به بازار عرضه می‌کنند؛ اما استقبال از لاستیک‌های نرم بسیار بیشتر است. از سویی دیگر، لاستیک نرم در میان افراد محبوب‌تر است و آمار فروش بالاتری دارد؛ درنتیجه می‌توان به علت بالاتر بودن قیمت انواع لاستیک نرم پی برد.

قیمت روز لاستیک انواع خودرو در بازار ایران

مروری بر قیمت روز انواع لاستیک ۱۴۰۳

در این قسمت قصد داریم راجع‌به قیمت روز انواع لاستیک از برندهای مختلف صحبت کنیم. دانستن قیمت روز انواع لاستیک کمک می‌کند تا تجربه بهتری از خرید خود داشته باشید.

قیمت لاستیک بارز

بارز یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده انواع لاستیک خودرو است. لاستیک دولتی بارز در بازه قیمتی ۱۹۹۵۰۰۰تومان تا ۹۰۰۰۰۰۰ تومان قرار دارند.

لاستیک ماشین برند نکسن

نکسن به‌عنوان یکی دیگر از برندهای محبوب تولیدکننده لاستیک به‌شمار می‌رود. لاستیک‌های تولیدشده توسط این مجموعه در بازه قیمتی ۲۸۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۴۰۰۰۰۰۰ تومان قرار دارند.

لاستیک ماشین کویر تایر

از دیرباز تاکنون برند کویر تایر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای ایرانی تولیدکننده لاستیک در ایران شناخته شده‌است. لاستیک‌های برند کویر تایر از بازه قیمتی ۱۳۵۰۰۰۰ تومان تا ۵۸۰۰۰۰۰ تومان در بازار موجود هستند.

لاستیک خودرو برند یزد تایر

یزد تایر یکی دیگر از برندهای مشهور تولیدکننده لاستیک است. در این برند قیمت لاستیک متنوع بوده و مابین ۱۴۲۵۰۰۰ تومان تا ۴۸۰۰۰۰۰ تومان قرار دارد. این برند را می‌توان یکی از خوش‌قیمت‌ترین برندهای تولیدکننده انواع لاستیک در ایران دانست.

لاستیک ماشین کومهو

برند کومهو یک برند خارجی متعلق به کشور کره جنوبی است. اگر به‌دنبال لاستیک خارجی باکیفیت و قیمت مناسب هستید، لاستیک‌های برند کومهو می‌توانند برای شما مناسب باشند. ارزان‌ترین لاستیک برند کومهو ۳۲۰۰۰۰۰ تومان و گران‌ترین لاستیک این برند حدودا ۲۱۵۰۰۰۰۰ تومان قیمت دارد.

لاستیک ماشین برند رودستون

برند رودستون یکی از مشهورترین برندهای تولیدکننده انواع لاستیک است. این برند متعلق به کشور کره‌جنوبی بوده و در ایران هم پرطرفدار است. قیمت لاستیک رودستون از ۲۴۰۰۰۰۰ تومان شروع شده و گران‌ترین لاستیک این برند قیمت حدودی ۱۲۰۰۰۰۰۰ تومان دارد.

لاستیک خودرو تراینگل

لاستیک‌های تراینگل هم در دسته پرفروش‌ترین لاستیک‌ها در ایران قرار دارند. این برند متعلق به کشور چین است. در ایران لاستیک‌های متنوعی از برند تراینگل موجود هستند که قیمت‌های متفاوتی دارند. قیمت انواع لاستیک برند تراینگل از ۱۹۶۲۰۰۰ تومان تا ۶۱۵۰۰۰۰ تومان متغیر است.

قیمت روز لاستیک انواع خودرو در بازار ایران

کلام آخر

لاستیک یکی از مهم‌ترین محصولات مصرفی خودرو است که برای خرید آن باید دقت زیادی به‌خرج داد. در این مطلب راجع‌به عوامل تاثیرگذار روی قیمت انواع لاستیک صحبت کردیم؛ علاوه‌براین، قیمت روز انواع لاستیک را ارائه دادیم. برای خرید لاستیک پراید، لاستیک پژو و …‌ می‌توانید به وب‌سایت ایمالز مراجعه کنید. در این وب‌سایت انواع لاستیک خارجی و ایرانی موجود هستند. در ایمالز مشتریان امکان مقایسه قیمت لاستیک را با یکدیگر دارند؛ بدین ترتیب می‌توانند بهترین لاستیک را با قیمتی مقرون‌به صرفه در آن خریداری کنند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje