Wp Header Logo 421.png

استانبول، با وسعت عظیمی که دارد، در قلب خود محله ‌های مرکزی کوچک و منحصر به فردی را جای داده است. گردشگران تازه ‌وارد و آن‌ هایی که زمان محدودی دارند، برای دسترسی آسان به جاذبه ‌های اصلی شهر، سلطان احمد را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می‌ کنند؛ اما ماجراجویان کنجکاو با گذراندن وقت در سایر محله‌ ها، دریچه ‌ای به سوی زوایای پنهان زندگی محلی در این موزه روباز فرهنگ ‌ها می ‌گشایند. در هر قدم از این شهر پر شور و هیاهو، داستانی از تلاقی فرهنگ ‌ها روایت می‌ شود. از خیابان ‌های شلوغ و پر جنب و جوش تا بازار های سنتی و عتیقه‌ فروشی‌ ها، هر گوشه ‌ای از استانبول تجربه ‌ای ناب و منحصر به فرد را به شما هدیه می ‌دهد. در ادامه به معرفی بهترین محله های استانبول برای مهاجران و مسافران می پردازیم.

سلطان احمد

بهترین محله های استانبول

سلطان احمد، گویی از دل تاریخ بیرون آمده است، یکی از بهترین محله های استانبول است. این منطقه که زمانی پایتخت امپراتوری ‌های قدرتمند بیزانس و عثمانی بود، امروزه مملو از مکان های تفریحی شگفت‌ انگیز است که در فاصله‌ ای کوتاه از یکدیگر قرار گرفته‌ اند. قدم زدن در این محله، حس و حالی بی ‌نظیر از گذشته را به شما القا می ‌کند.

مسجد ایاصوفیه با معماری خیره ‌کننده و مسجد آبی با کاشی‌ های نفیس، رو به روی هم در میدان سلطان احمد قرار گرفته ‌اند و عظمت و شکوه خود را به رخ می‌ کشند. در کنار این دو مسجد باشکوه، هیپودروم باستانی با ستون ‌های سر به فلک کشیده، یادآور دوران مسابقات و جشن‌ های باشکوه امپراتوران است.

سلطان احمد با هتل‌ های متنوع برای هر سلیقه و بودجه‌ ای، پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. از اقامت در عمارت ‌های عثمانی مرمت‌ شده تا پانسیون‌ های ساده با منظره ‌ای بی ‌نظیر از گنبد ها و مناره ‌ها، انتخاب با شماست.

اما انبوه گردشگران، زندگی محلی را در این منطقه کمرنگ کرده است. رستوران ‌های سلطان احمد که بیشتر بر ذائقه گردشگران تمرکز دارند، شاید بهترین نمونه از غذا های اصیل ترکی را ارائه ندهند.

بی اوغلو

بهترین محله های استانبول

با عبور از سلطان احمد و گذر از مسیری کوتاه با تراموا، به شاخ طلایی می‌ رسیم. از کنار برج گالاتا، خیابان‌ های پر پیچ و خم بالا می ‌روند تا به خیابان استقلال، خیابانی عابر پیاده در قلب منطقه پر جنب و جوش بی اوغلو برسند که یکی از بهترین محله های استانبول است.

بی اوغلو که در گذشته با نام‌ های پرا و گالاتا شناخته می‌ شد، محل سکونت بسیاری از جوامع مسیحی و خارجی استانبول بوده است. امروزه، این منطقه آپارتمان‌ های متعدد به سبک اروپایی (و گاهی اوقات به زیبایی بازسازی شده) را از اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 حفظ کرده است. قدم زدن در خیابان استقلال، گویی شما را به سفری در زمان می‌ برد، با ترکیبی از معماری اروپایی و عثمانی، رستوران‌ ها و کافه ‌های متعدد، و شور و هیجان زندگی مدرن.

بی اوغلو بهشت ​​علاقه مندان به هنر و فرهنگ است. موزه های مشهور استانبول مانند پرا و استانبول مدرن، مراکز فرهنگی SALT و گالری های کوچک متعدد در این منطقه، بعد از ظهر هنری بی نظیری را برای شما رقم می زنند.

بی اوغلو گرچه مرکز اصلی رستوران ‌ها و تفریحات شبانه شهر نیست؛ اما هنوز هم رستوران‌ های مدرن و میخانه‌ های پر جنب و جوش را در خود جای داده است. هتل‌ های بزرگ اطراف میدان تقسیم و هتل ‌ها و آپارتمان‌ های کوچک ‌تر در محله ‌های جیهانگیر، چوکورجهما، گالاتا و کاراکوی، هر کدام با فضایی خاص، پذیرای شما هستند.

فِنر و بالات

فِنر و بالات

محله‌ های فنر و بالات در کنار ساحل از بهترین محله های استانبول است، ترکیبی بی ‌نظیر از تاریخ و مدرنیته را به نمایش می‌ گذارند. کلیسای آهنی و کلیسای جامع سنت جورج، یادآور گذشته جهانی این منطقه هستند، در حالی که خانه‌ های رنگارنگ و خیابان‌ های سنگفرش ‌شده، فضایی جذاب برای عکاسی و گشت و گذار خلق می‌ کنند.

علاقه‌ مندان به عتیقه ‌جات و نوستالژی در میان مغازه‌ های متعدد این محله غرق می ‌شوند، و فرهنگ کافه‌ ها و رستوران ‌های دنج، فضایی دلنشین برای گذران وقت فراهم می ‌کند.

اگرچه هتل ‌ها و مراکز تفریحی شبانه در این منطقه محدود هستند؛ اما دسترسی به سایر نقاط شهر با استفاده از تراموا یا کشتی در امتداد شاخ طلایی به راحتی امکان ‌پذیر است.

کادیکوی

کادیکوی

کادیکوی در بخش آسیایی استانبول، به ‌عنوان یک محله پر جنب و جوش، به سرعت در حال محبوبیت یافتن است. کافه ‌های مدرن، بوتیک‌ های شیک، گالری‌ های هنری، رستوران ‌ها، بار ها و مکان‌ های موسیقی زنده، شب و روز این منطقه را پر از شور و نشاط می ‌کنند.

موزه اختصاص داده شده به یک ستاره راک محبوب ترکیه، اپرا هوس 1927، مرکز فرهنگی در یک کارخانه گاز مرمت شده و بازار خیابانی رنگارنگ، از جمله جاذبه‌ های قابل توجه کادیکوی هستند.

اما جذابیت اصلی این منطقه، غوطه ‌ور شدن در فضای آن و تماشای غروب‌ های دیدنی از اسکله پارک ساحلی است. اگرچه تعداد هتل‌ ها در این منطقه محدود است؛ اما با قایق سواری از امین اونو یا کاراکوی، به‌راحتی می ‌توان برای یک روز یا عصر به کادیکوی سفر کرد و از تجربه اصیل استانبولی لذت برد.

بومونتی و کورتولوش

بومونتی و کورتولوش

درست رو به روی ایستگاه مترو عثمان‌ بی، در امتداد خیابان نی‌ شانتاشی و تشویقیه، دو محله کورتولوش و بومونتی قرار دارند که هر کدام دنیایی متفاوت را به نمایش می ‌گذارند.

کوروتولوش، گویی از دل یک داستان سنتی بیرون آمده است. خیابان‌ های پر جنب و جوش، انبوهی از رستوران ‌های کوچک محلی با غذا های خانگی، نانوایی  ‌های عطرآگین، خواربارفروش ‌های رنگارنگ و مغازه ‌های کوچک، تصویری زنده از زندگی اصیل در محله را به شما نشان می ‌دهند.

جمع بندی

استانبول، شهری پر از تنوع و جذابیت، با محله ‌های مختلفی برای هر سلیقه ‌ای، منتظر شماست. از خیابان‌ های پر جنب و جوش Beyoğlu و برج گالاتا تا کافه‌ های دنج و خانه‌ های رنگی  Fener & Balat، از غروب‌ های دیدنی Kadıköy تا بوتیک ‌های لوکس Nişantaşı & Teşvikiye و از رستوران‌ های سنتی Kurtuluş تا رستوران‌ ها و هتل‌ های مدرن  Bomonti، هر محله استانبول حال و هوای خاص خود را دارد. با استفاده از مترو، تراموا و کشتی، به راحتی می‌ توانید بین بهترین محله های استانبول جا به جا شوید و از جاذبه ‌های هر کدام لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر، نام هر محله را در گوگل جست و جو کنید و سفری خاطره ‌انگیز به استانبول داشته باشید.

 

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje