Camry 1880x1254 1 1024x683 1


طی روزهای اخیر جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 منتشر شده است. براساس لایحه بودجه امسال، دولت تصمیم دارد تا ۲۶۴۳ میلیارد تومان را از طریق جمع‌آوری مالیات خودروهای لوکس طی سال 1403 جذب کند. این مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت‌های دوکابین با قیمت بیش از سه میلیارد تومان وضع خواهد شد.


براساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه در جلسه یکشنبه هفته گذشته (۱۹ فروردین‌ماه) اعلام وصول شد. جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از روز یکشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه، آغاز می‌شود.


مالیات خودروهای لوکس، بخش جدید درآمدی دولت در سال جدید


در لایحه بودجه ۱۴۰۳، منابع عمومی دولت در بودجه با رشد ۱۸.۲ درصدی، ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. درآمدهای پایدار دولت نیز با رشد ۴۱.۹ درصدی به ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته‌اند. در بخش درآمدهای پایدار دولت، درآمدهای مالیاتی بیشترین سهم را دارند. بخشی از این رشد درآمد نیز با دریافت مالیات خودروهای لوکس تأمین خواهد شد.


مالیات خودروهای لوکس


دریافت مالیات خودروهای گران‌قیمت طی چند سال اخیر مطرح بوده، بااین‌حال، اکنون دولت در اجرای قانون و دریافت این مالیات جدی است. این طرح مورد انتقاد مالکان خودروهای وارداتی قرار دارد. این گروه از مصرف‌کنندگان به‌طور معمول خودروهایشان را با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان خریداری کرده‌اند اما به‌دلیل تورم شدیدی که در کشور جریان دارد، اکنون قیمت خودروهایشان به بیش از 3 میلیارد تومان افزایش یافته است.


به‌طور مثال، اگر فردی در سال 1395 یا 1396 یک بی‌ام‌و را به قیمت تقریبی 300 میلیون تومان خریداری کرده باشد، اکنون قیمت خودرویش به بیش از شش میلیارد تومان افزایش یافته است و باید به دولت مالیات بدهد. 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje