1 01 Desktop

مرسدس AMG GT دو در خودرو اسپرت و لوکسی است که نسل اول آن در سال ۲۰۱۴ و در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. این اتومبیل جذاب و پرطرفدار جایگزین غیرمستقیم بنز SLS AMG محسوب می‌شود. مثل SLS این خودرو نیز به‌طور کامل توسط شاخه AMG توسعه پیدا کرده، به‌ همین جهت عملکرد آن چه در پیست و چه در خیابان، خیره‌کننده است. پس از تقریبا ۹ سال تولید، مرسدس AMG تصمیم گرفته نسل دوم GT را راهی بازار کند. این نسل که در روزهای اخیر و در گردهمایی خودرویی مونته‌ری پرده‌برداری شد، روندی تکاملی را پشت سر گذاشته و در آن بر ارتقای عملکرد، کارایی و راحتی بیش از سایر فاکتورها تاکید شده است.

مزایا و معایب

+ طراحی جذاب

+ کابین لوکس و باکیفیت

+ بهره‌مندی از موتور V8 قدرتمند

+ عملکرد فنی مطلوب

– قیمت احتمالی بالا

مشخصات فنی

مرسدس AMG GT جدید در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. این دو نسخه ۵۵ و ۶۳ نام دارند و هر دو از موتور ۴ لیتری V8 مشهور مرسدس بنز سود می‌برند. همان‌طور که قابل حدس است، این نسخه‌ها از نظر خروجی موتور و عملکرد دارای تفاوت‌هایی هستند.

در نسخه ۵۵ موتور V8 توئین توربو ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه همانند رودستر SL 55 می‌تواند در ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این نسخه در مسیر مستقیم ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

نسخه ۶۳ مدل پرچمدار محسوب می‌شود. در این نسخه موتور ۴ لیتری توئین توربو طوری تنظیم شده که ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این نسخه ۳.۲ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گفتنی است این موتور حجیم با استانداردهای سختگیرانه زیست‌محیطی یورو ۷ سازگار است و آن را پاس می‌کند.

ممکن است مرسدس AMG GT در آینده در نسخه دیگری هم عرضه شود که کد احتمالی آن ۴۳ خواهد بود. این نسخه در صورت عرضه با موتور ۴ سیلندر تولید خواهد شد. همچنین شایعاتی درباره تولید نسخه هیبریدی شارژی این خودرو وجود دارد که ممکن است با نام GT E Performance عرضه شود.

مرسدس AMG GT از گیربکس خودکار ۹ سرعته اسپیدشیفت به همراه سامانه AMG Performance 4MATIC+  بهره می‌برد. شاید بدانید این سامانه نیرو را به هر چهار چرخ‌ منتقل می‌کند. یکی از تفاوت‌های اصلی نسل دوم AMG GT با نسل اول به همین سامانه مربوط می‌شود. نسل اول فاقد این سامانه است و در آن نیروی موتور فقط به چرخ‌های محور عقب ارسال می‌شود.

نسل جدید مرسدس AMG GT با سیستم تعلیق موسوم به Active Ride Control و میله‌های تعادلی فعال به دست مشتری می‌رسد. در نتیجه، این نسل از نظر کیفیت سواری، هندلینگ و عملکرد در مسیرهای پر پیچ و خم نمایش بهتری خواهد داشت. قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر و قطعات آیرودینامیک فعال جزو تجهیزات استاندارد این خودروی جذاب آلمانی هستند.

مشخصات کلی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۷۲۸ میلیمتر
عرض ۱۹۸۴ میلیمتر
ارتفاع ۱۳۵۴ میلیمتر
فاصله محورها ۲۷۰۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۹۶۹ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۲ + ۲ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۶۷۵ لیتر
حجم مخزن سوخت
قطر رینگ ۲۰ اینچ

۲۱ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی مرسدس AMG GT مدل ۲۰۲۴

مرسدس AMG GT نسل دوم با صندلی‌های ۲ + ۲ قابل خریداری است. این محصول جدید با تغییراتی در پنل‌های بدنه، چهره‌ای تازه به خود گرفته است. البته این تغییرات بیشتر شبیه به یک فیس لیفت هستند تا نسل جدید. در هر صورت، مرسدس AMG GT 2024 با طراحی جلوپنجره پانامریکانا و چراغ‌های بازطراحی شده، رخ خشن‌تر و گیراتری دارد.

این کوپه اسپرت در حالت پایه با رینگ‌های ۲۰ اینچی عرضه می‌شود، اما خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۱ اینچی را به عنوان آپشن سفارش دهند. گلگیرهای عقب نسل دوم مرسدس AMG GT برآمده‌تر هستند، با دقت در فرم گلگیرها می‌توان شباهت‌هایی بین این خودرو و پورشه ۹۱۱ مشاهده کرد.

طراحان مرسدس AMG در نمای عقب بیشترین تغییرات را اعمال کرده‌اند. قاب چراغ‌ها و گرافیک آنها از نو طراحی شده و حالا با یک نوار LED به هم متصل هستند. سپر عقب هم طراحی متفاوتی دارد و یک دیفیوزر بزرگ و چهار اگزوز لوزی‌شکل روی آن دیده می‌شود.

ابعاد مرسدس AMG GT نسل دوم نسبت به نسل قبل تغییر کرده است. طول این خودرو به ۴۷۲۸ میلیمتر رسیده و ۱۸۲ میلیمتر کشیده‌تر شده؛ فاصله محوری هم با ۷۰ میلیمتر رشد، به 2700 میلیمتر افزایش یافته است. علاوه‌بر این، عرض و ارتفاع این خودرو هم به ترتیب ۴۵ و ۶۶ میلیمتر رشد کرده است.

طراحی داخلی

کابین مرسدس AMG GT مدل ۲۰۲۴

برخلاف نمای ظاهری، در فضای داخلی دامنه تغییرات بسیار بیشتر است. در داخل کابین AMG GT 2024، داشبوردی مشابه با داشبورد نسل اخیر SL را مشاهده می‌کنیم. این نسل از GT دارای یک نمایشگر ایستاده ۱۱.۹ اینچی برای سیستم اطلاع‌رسانی – سرگرمی است. نمایشگر مذکور که از SL به ارث رسیده، لمسی است و کیفیت بسیار بالایی دارد. در پشت فرمان اسپرت AMG GT جدید، یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی قرار دارد که اطلاعات مختلف را به راننده نشان می‌دهد. صندلی‌های جلو از نوع معروف به سطلی هستند و به سردکن و گرم‌کن مجهزند. صندلی‌های عقب به عنوان گزینه‌ای آپشنال قابل سفارش هستند، اما فقط کودکان و سرنشینان کوچک قامت می‌توانند از آنها استفاده کنند. صندوق عقب این خودرو دارای ظرفیت بالایی است و تا ۶۷۵ لیتر فضا را در اختیار راننده می‌گذارد.

آپشن ها و امکانات

مرسدس AMG GT مدل ۲۰۲۴ به‌عنوان یک خودرو اسپرت لوکس فهرست کاملی از امکانات را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

قیمت مرسدس AMG GT در بازار

نمای عقب مرسدس AMG GT مدل ۲۰۲۴

مرسدس AMG GT جدید در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. این خودرو دارای طراحی جذاب و مدرن، موتور قدرتمند و تکنولوژی‌های پیشرفته است و فقط در نسخه کوپه به فروش خواهد رسید. درباره قیمت این خودرو فعلا حرفی به میان نیامده، اما انتظار می‌رود که ارزش آن بیشتر از SL باشد. بد نیست بدانید SL 55 با قیمت ۱۴۱ هزار دلار و SL 63 با قیمت ۱۸۳ هزار دلار عرضه می‌شود. بر اساس شایعات، مرسدس AMG GT مدل ۲۰۲۴ چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

فروش فوری خودرو

نویسنده: سعید علیپور

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje