Wp Header Logo 59.png

با توجه به فشار روزافزون برای استفاده از خودروهای برقی، به نظر می‌رسد خودروسازان جهان در یک دهه آینده به طور کامل سرمایه‌گذاری روی موتورهای احتراق داخلی را متوقف کنند. در واقع، هر سال تعداد کمتری از آن‌ها معرفی می‌شوند. این احتمالا اتفاق خوبی برای کره‌ی زمین است، اما در عین حال، باعث ایجاد حس نوستالژی و حتی کمی ناراحتی در بسیاری از افراد می‌شود. و حالا استون مارتین وارد میدان می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، این خودروساز بریتانیایی در حال حاضر مجموعاً هشت مدل در خط تولید خود دارد که شامل هایپرکارها، نسخه‌های محدود و خودروی فرمول یک می‌شود. تمام این خودروها، صرف نظر از هدفشان، از موتورهای احتراق داخلی نیرو می‌گیرند.

استون مارتین قصد دارد یک خودروی برقی را نیز عرضه کند و در نهایت مجبور به این کار خواهد شد، زیرا هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد، اما هنوز زمان آن فرا نرسیده است. این شرکت با استفاده هوشمندانه از فناوری جدید احتراق داخلی و هیبریدسازی، به نظر می‌رسد که راه‌اندازی اولین خودروی برقی واقعی خود را حداقل تا سال ۲۰۲۶ به تعویق انداخته است.

این موضوع فرصت زیادی را در اختیار شرکت قرار می‌دهد تا کمی بیشتر ما را با چیزهایی که پس از فراگیر شدن کامل خودروهای برقی از دست خواهیم داد، سرگرم کند. برای مثال، یک V12 کاملاً جدید.

استون مارتین از پیشرانه‌ی جدید V12 و ونکویشی کاملاً تازه‌نفس رونمایی کرد

انتظار می‌رود استون در اواخر امسال نسخه‌ی جدیدی از ونکویش قدرتمند را معرفی کند. خب، خودروساز به صراحت این موضوع را بیان نکرد، اما هنگام معرفی موتور، صحبت‌ها را با یک عبارت رمزآلود که چندان هم رمزآلود نیست، به پایان رساند: «همه چیز مغلوب خواهد شد.»

ونکویش جدید مدل پرچمدار در یک خط تولید از پیش چشمگیر خواهد بود. این خودرویی است که نه تنها سنت خودروساز را با موتورهای احتراق داخلی V12 ادامه خواهد داد، بلکه باید دوره‌ی جدیدی از مدل‌های استون مارتین با موتور V12، انحصاری و با تعداد محدود را آغاز کند.

همگی می‌دانیم که استون مدت‌هاست V12 می‌سازد، اما این عصر جدید نمی‌توانست به برخی فناوری‌های موجود متکی باشد، درسته؟ بنابراین با نسل جدیدی از V12 روبرو می‌شویم، همان چیزی که انتظار می‌رود هر نسل یک بار به عرصه‌ی ظهور برسد.

این موتور که ابتدا در ونکویش جدید به کار خواهد رفت، کاملاً جدید نیست، یعنی از ابتدا طراحی نشده است، اما با بازطراحی کامل فناوری‌های موجودی که طی ۲۵ سال گذشته به طور مداوم تکامل یافته‌اند، وارد بازار می‌شود.

استون مارتین از پیشرانه‌ی جدید V12 و ونکویشی کاملاً تازه‌نفس رونمایی کرد

این نیروگاه جدید، نه کم و نه بیش، به عنوان یک «شاهکار فنی و رهبر واقعی در کلاس خود» توصیف شده است. هنوز تمام جزئیات در مورد آن و اولین کاربردش منتشر نشده است، اما به اندازه‌ی کافی اطلاعات به دست آوردیم تا تصویر نسبتاً واضحی از آنچه انتظار می‌رود، ترسیم کنیم.

استون می‌گوید که تمرکز اصلی کار روی V12، در وهله‌ی اول بهبود فرآیند احتراق بوده است و این موضوع، البته، به استفاده از قطعات جدید و بهتر در طراحی منجر می‌شود. برای مثال، بلوک سیلندر و میل لنگ مستحکم‌تر از گذشته هستند، سرسیلندرها بازطراحی شده‌اند و اکنون دارای میل بادامک با فرم جدید هستند و موتور به درگاه‌های ورودی و خروجی هوای جدید مجهز شده است.

استون مارتین همچنین موقعیت شمع‌ها را تغییر داده و انژکتورهای جدیدی با سرعت جریان بالاتر نصب کرده است. برای تکمیل همه‌ی این تغییرات، توربوشارژرهای جدید (که دو عدد خواهند بود) با سرعت بالاتر و لختی کمتر نیز تجویز شده‌اند.

تمام این اصلاحات و بهینه‌سازی‌ها به سطوح عملکرد فوق‌العاده‌ای ترجمه می‌شود. خودروساز آن‌ها را فاش کرد و از ۸۲۴ اسب بخار قدرت و گشتاور دوار ۱۰۰۰ نیوتن‌متر صحبت به میان آورد.

گفته می‌شود هر یک از این موتورهای V12 جدید که ساخته می‌شود، به صورت دست‌ساز خواهد بود و تعداد محدودی از آن‌ها هر سال، در «عددی کاملاً محدود» تولید خواهد شد.

استون مارتین از پیشرانه‌ی جدید V12 و ونکویشی کاملاً تازه‌نفس رونمایی کرد

در مورد ونکویشی که اولین خودروی دریافت‌کننده‌ی این موتور خواهد بود، در حال حاضر جزئیات کمیاب است. استون مارتین قول داده است که در اواخر امسال اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه دهد.

نام ونکویش از سال ۲۰۰۱ در سبد محصولات این خودروساز وجود دارد. ونکویش اولیه به عنوان یک گرند تورر معرفی شد که قرار بود جایگزین ونتیج شود. از آن زمان تاکنون، این مدل در صدر محصولات استون قرار گرفته است.

تولید اولین نسل از این مدل فقط شش سال، از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، به طول انجامید، اما نام ونکویش در سال ۲۰۱۲ برای شش سال دیگر احیا شد. در اولین دوره‌ی حضور در بازار، چندین نسخه ویژه از آن ساخته شد، از جمله Ultimate Edition، Zagato Roadster و Bertone Jet. در دوره‌ی دوم حضور، خانواده‌ی ونکویش با مدل‌هایی مانند Project AM310 Concept و Volante گسترش یافت.

هنوز مشخص نیست که ونکویش این بار چه مدت باقی خواهد ماند یا چقدر موفق خواهد بود، اما اگر بخواهیم با توجه به آنچه در صنعت بزرگ‌تر با الکتریکی‌سازی و همه چیز اتفاق می‌افتد قضاوت کنیم، حدس ما این است که این مدل احتمالاً برنده خواهد بود.

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje