Wp Header Logo 741.png

با خداحافظی TRX، رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵ به عنوان قدرتمندترین پیکاپ این برند آمریکایی معرفی می‌شود. گرچه این خودرو جانشین مستقیمی برای TRX به حساب نمی‌آید (به دلیل قیمت و قدرت پایین‌تر)، اما به زودی در راس خط تولید جدید وانت‌های اسپرت رم قرار خواهد گرفت که شامل Rebel، Warlock و Power Wagon می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، قلب تپنده‌ی RHO پیشرانه‌ی قدرتمند ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر خطی Hurricane از استلانتیس است که با یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته همراه شده است. این موتور توربوشارژ، ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۱ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند.

شتاب صفر تا صد این پیکاپ قدرتمند تنها ۴.۶ ثانیه است و می‌تواند در ۱۱.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت (۱۶۱ کیلومتر بر ساعت) برسد. همچنین RHO می‌تواند یک‌چهارم مایل را در ۱۳.۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۰۵ مایل بر ساعت (۱۶۹ کیلومتر بر ساعت) طی کند. اما توانایی آفرود و سرعت بالا تنها نقاط قوت این خودرو نیستند.

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵
رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵

در زیر گلگیرهای پهن این خودرو، سیستم تعلیق عملکرد بالا و تطبیق‌پذیر Bilstein Black Hawk e2 قرار گرفته است که همان مجموعه استفاده شده در TRX است. البته این سیستم برای توزیع وزن RHO (که به دلیل موتور Hurricane سبک‌تر از TRX می‌باشد) دوباره تنظیم شده است. بخش جلویی سیستم تعلیق RHO نیز از بازوهای آلومینیومی فورج‌شده‌ی بالایی و پایینی بهره می‌برد. فنرهای خودرو با دقت تنظیم شده‌اند و سیستم میرایی عملکرد فعال به همراه دیگر ارتقاها، سواری نرم‌تری را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد. ارتفاع RHO نسبت به سایر اعضای خانواده‌ی ۱۵۰۰، دو اینچ بیشتر است.

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵
رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵

در پشت گیربکس، یک جعبه‌دنده‌ی تمام‌وقت فعال BorgWarner 48-13 با اجزای داخلی مستحکم‌تر و ضریب پایین ۲.۶۴:۱ قرار دارد. همچنین در بخش عقب، یک محور Dana 60 با شفت‌های شناور، دیفرانسیل الکترونیکی عقب و یک دمپر لرزش محور وجود دارد. مهندسان رم نقاط اتصال شاسی را تغییر داده‌اند تا امکان حرکت ۱۳ اینچی محور عقب (۱ اینچ بیشتر از قبل) را فراهم کند.

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵
رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵

RHO از یک سیستم القای هوای با جریان بالا به همراه فیلتر هوای شعاعی با ظرفیت بالا بهره می‌برد که مهندسان آن را برای تمیزکاری سریع در محل، به راحتی در دسترس قرار داده‌اند. این خودرو همچنین به یک سیستم اگزوز جدید با محدودیت کم و لوله‌های دوقلو با خروجی‌های ۵ اینچی مجهز شده است.

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵
رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵

RHO به لطف گلگیرهای کامپوزیتی حجیم خود، هشت اینچ از نسخه استاندارد ۱۵۰۰ پهن‌تر است. این گلگیرها فضای بیشتری را برای لاستیک‌های ۳۵ اینچی، رینگ‌های ۱۸ اینچی beadlock و ۶ اینچ افزایش در عرض مسیر فراهم می‌کنند. رم برای این خودرو یک کاپوت و جلوپنجره‌ی منحصر به فرد با نشان بزرگ‌تر طراحی کرده است. چراغ‌های جلوی LED، سپرهای فولادی، قلاب‌های یدک‌کش بزرگ و صفحات لغزنده، ظاهر خشن این خودرو را تکمیل می‌کنند. خریداران همچنین می‌توانند رکاب‌های جانبی آلومینیومی با روکش پودری یا رکاب‌های تمام‌ فلزی را به صورت سفارشی انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: آئودی Q6L e-tron مدل ۲۰۲۵: قدرتمند و برقی

در حالی که ظاهر RHO خشن و قدرتمند به نظر می‌رسد، کابین آن فضایی راحت و دلنشین برای سرنشینان فراهم می‌کند. صندلی‌های جلوی چرمی ۱۲ حالته‌ی برقی به گرم‌کن، سردکن و ماساژور مجهز شده‌اند. شیفترهای آلومینیومی پشت فرمان به راننده کنترل دقیق‌تری بر این پیشرانه‌ی قدرتمند می‌دهند. همچنین نشان اختصاصی با شماره VIN و تصویر یک کرگدن، بر روی کنسول وسط خودنمایی می‌کند.

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵
رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵

RHO می‌تواند تا سه نمایشگر در داخل کابین داشته باشد. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به عنوان صفحه کیلومتر دیجیتال عمل می‌کند، در حالی که نمایشگر ۱۴.۵ اینچی دیگر، سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect نسل پنجم را اجرا می‌کند. در نهایت، یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی دیگر نیز در مقابل صندلی شاگرد تعبیه شده است که از درگاه HDMI برای اتصال و نمایش محتوا بر روی آن بهره می‌برد.

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵
رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵

با وجود اینکه RHO برای عبور از مسیرهای خاکی و پرش از موانع طراحی شده است، اما همچنان می‌تواند حداکثر ۸,۳۸۰ پوند (۳,۸۰۶ کیلوگرم) بار را یدک بکشد و ظرفیت حمل بار آن نیز ۱,۵۲۰ پوند (۶۸۵ کیلوگرم) است. RHO همچنین می‌تواند از عمق ۳۲ اینچی (۸۱ سانتی‌متر) آب عبور کند و ارتفاع از سطح زمین آن ۱۱.۸ اینچ (۳۰ سانتی‌متر) است.

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵
رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵

شما می‌توانید از امروز سفارش خود را برای رم ۱۵۰۰ RHO ثبت کنید. قیمت این خودرو از ۷۱,۹۹۰ دلار (شامل ۱۹۹۵ دلار هزینه حمل) شروع می‌شود و در سومین فصل سال ۲۰۲۴ به جمع وانت‌های اسپرت رم در کنار Warlock، Rebel و Power Wagon خواهد پیوست.

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵
رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵

مشخصات فنی رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵ :

لینک کوتاه نوشته

رم ۱۵۰۰ RHO مدل ۲۰۲۵ / جانشین قدرتمند TRX