Wp Header Logo 720.png


منتشر شده در 05 اردیبهشت 1403 ساعت 17:00


فولکس واگن برای کاهش هزینه تولید خودروهای برقی با یک شرکت چینی همکاری می کند

فولکس‌ واگن برای تولید یک پلتفرم جدید با شرکت چینی شیائوپنگ (اکسپنگ) همکاری می کند. خودروساز آلمانی امیدوار است این پلتفرم هزینه تولید مدل های برقی را کاهش دهد.

پلتفرم مشترک فولکس واگن و شیائوپنگ به اختصار CEA نام دارد و مخصوص خودروهای برقی است. این شرکت هدف از همکاری با طرف آسیایی را کاهش هزینه های تولید و بازپس‌ گیری سهم بازار فولکس واگن از بازار چین اعلام کرده است.

مدیران ارشد فولکس واگن بر این باورند که در صورت استفاده از پلتفرم CEA به جای پلتفرم فعلی MEB، هزینه تولید تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت. در این صورت محصولات برقی فولکس واگن قدرت رقابت پذیری بیشتری در برابر انواع رقبای چینی که اکثراً ارزان قیمت و به صرفه هستند، خواهند داشت. شاید بدانید مدل های برقی فعلی فولکس واگن، مثل ID.4 بر اساس پلتفرم MEB ساخته می شوند.

فولکس واگن می گوید همکاری با طرف چینی می تواند تا ۳۰ درصد از هزینه های مربوط به واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU) را کاهش دهد. همچنین استفاده از یک سیستم رایانه ای مرکزی و ساختار ناحیه ای زیرمجموعه ها به فولکس واگن این امکان را می دهد که به روزرسانی های آنلاین را راحت تر ارائه کرده و قابلیت های جدید مانند رانندگی خودران را به محصولات خود اضافه کند.

اولین مدل های تولیدی بر اساس پلتفرم CEA در قالب دو خودروی میان رده و در سال ۲۰۲۶ به بازار چین عرضه خواهند شد. بر اساس شنیده ها یکی از این دو مدل شاسی بلندی برقی خواهد بود.

در کنار همکاری با شیائوپنگ، فولکس واگن همکاری با سایر شرکت های چینی را نیز دنبال می کند. این کمپانی آلمانی در سال ۲۰۲۶ و همزمان با عرضه نخستین محصول مشترک با شیائوپنگ، از دومین پلتفرم اختصاصی بازار چین رونمایی خواهد کرد. این پلتفرم CMP نام دارد و با همکاری یکی از زیرشاخه های چینی فولکس واگن و گروه سایک و FAW توسعه می یابد. مدل های مبتنی بر این پلتفرم در مقایسه با خودروهای تولید شده بر اساس پلتفرم CEA اقتصادی تر بوده و قیمت پایین تری خواهند داشت. در ابتدا چهار خودروی کوچک روی این پلتفرم تولید خواهد شد.

گفتنی است فولکس واگن سال گذشته به عنوان بخشی از برنامه ها برای معکوس کردن روند نزولی خود در چین، ۴.۹۹ درصد از سهام شیائوپنگ را با پرداخت ۷۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. این کمپانی آلمانی برای چندین دهه حضور پرقدرتی در چین داشت و اولین برند غربی بود که از امکانات فروش و تولید این کشور بهره برداری نمود. اما در چند وقت اخیر به دلیل رقابت فزاینده و قیمت های تهاجمی برندهای چینی و همچنین ظهور تسلا در این کشور فولکس واگن در حال از دست دادن مشتریان خود است. رالف برندشتاتر، مدیر منطقه ای فولکس واگن در چین، صراحتاً رقابت بسیار شدید را دلیل اصلی نیاز این شرکت با کمپانی های چینی اعلام کرده است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje