Wp Header Logo 759.png

به گزارش مجله ماشین، مزدا در سال ۲۰۲۱ مدل ۶ را از خط تولید خود در ایالات متحده حذف کرد و پس از آن در سال گذشته در انگلستان و چند ماه پیش در ژاپن نیز این کار را انجام داد. با این حال، این سدان/واگن میان‌ سایز همچنان در اروپا و سایر بازارها به فروش می‌رسد. اما چین بالاخره یک مزدا ۶ جدید دارد، هرچند که هیچ ارتباطی با مدل قدیمی موجود از سال ۲۰۱۲ ندارد.

مزدا ایی‌زد 6 مدل 2025
مزدا ایی‌زد ۶ مدل ۲۰۲۵

با EZ-6 آشنا شوید. این سدان زیبا که توسط سرمایه‌گذاری مشترک چانگان مزدا توسعه یافته، در دو مدل کاملاً برقی و هیبریدی قابل شارژ عرضه خواهد شد. این خودرو از زبان طراحی Kodo که همه ما آن را دوست داریم، بهره می‌برد. جلوپنجره با نورپردازی نسبی و دستگیره‌های درب مخفی شونده، از ویژگی‌های ظاهری این مدل هستند. همچنین می‌توان تاثیراتی از چراغ‌های عقب و شاید جلوپنجره‌های جگوار را در آن مشاهده کرد. بالای نوار نورانی عقب، یک اسپویلر فعال قرار دارد که انتظار دیدن آن روی یک سدان نمی‌رفت.

مزدا ایی‌زد 6 مدل 2025
مزدا ایی‌زد ۶ مدل ۲۰۲۵

مزدا EZ-6 با رینگ‌های ۱۹ اینچی آیرودینامیک، یک سقف پانوراما با شیشه بزرگ و درهای بدون قاب عرضه می‌شود. گزارش‌ها از چین نشان می‌دهند که این سدان برقی/هیبریدی قابل شارژ بر اساس چانگان Shenlan SL03 ساخته شده، اما با فضای داخلی مجلل‌تر به بازار عرضه می‌شود. داخل خودرو شباهت چندانی به محصولات مزدا که به صورت جهانی به فروش می‌رسند ندارد، که این موضوع ارتباط چینی آن را توضیح می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد کابین EZ-6 جای راحتی باشد و کنسول وسط شناور با طول کامل آن نیز جالب توجه است.

مزدا ایی‌زد 6 مدل 2025
مزدا ایی‌زد ۶ مدل ۲۰۲۵

در کنار این تصاویر رسمی، مشخصات فنی اولیه‌ای نیز منتشر شده است. مدل الکتریکی مزدا EZ-6 از سیستم دیفرانسیل عقب بهره می‌برد. این خودرو دارای توزیع وزن کاملاً ۵۰:۵۰ و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب است. ظرفیت باتری ذکر نشده، اما براساس چرخه تست خودروی سبک چین (CLTC) با هر بار شارژ می‌تواند مسافت تقریباً ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. مدل هیبریدی قابل شارژ این خودرو نیز پیش از اتمام بنزین و باتری، می‌تواند مسافت تقریباً ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید.

مزدا ایی‌زد 6 مدل 2025
مزدا ایی‌زد ۶ مدل ۲۰۲۵

از نظر ابعاد، EZ-6 برابر با ۴۹۲ سانتی‌متر طول، ۱۸۹ سانتی‌متر عرض و ۱۴۸ سانتی‌متر ارتفاع دارد. این باعث می‌شود کمی بزرگ‌تر از مدل قدیمی ۶ باشد. در همین رابطه، مزدا قبلاً جایگزینی نسل جدید ۶ با پلتفرم دیفرانسیل عقب و موتورهای ۶ سیلندر خطی را رد کرده است. در حال حاضر این پلتفرم به صورت انحصاری توسط چهار شاسی‌بلند CX-60، CX-70، CX-80 و CX-90 استفاده می‌شود.

مزدا ایی‌زد 6 مدل 2025
مزدا ایی‌زد ۶ مدل ۲۰۲۵

مشخصات فنی مزدا EZ-6 مدل ۲۰۲۵:

مشخصه توضیحات
نوع موتور الکتریکی یا هیبریدی قابل شارژ
نوع دیفرانسیل دیفرانسیل عقب
توزیع وزن ۵۰:۵۰
سیستم تعلیق عقب چند اتصالی
ظرفیت باتری (ذکر نشده)
برد (مدل الکتریکی) ۶۰۰ کیلومتر (طبق CLTC)
برد (مدل هیبریدی) ۱۰۰۰ کیلومتر
طول ۴۹۲ سانتی‌متر
عرض ۱۸۹ سانتی‌متر
ارتفاع ۱۴۸ سانتی‌متر
رینگ ۱۹ اینچی آیرودینامیک
سقف پانوراما با شیشه بزرگ
درها بدون قاب
بازار عرضه چین
مزدا ایی‌زد 6 مدل 2025
مزدا ایی‌زد ۶ مدل ۲۰۲۵
مزدا ایی‌زد 6 مدل 2025
مزدا ایی‌زد ۶ مدل ۲۰۲۵

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje