Wp Header Logo 766.png

محتوا یکی از مهم ترین اجزای هر کسب و کاری محسوب می شود؛ زیرا محتوا وظیفه جذب مخاطب را به عهده دارد و می تواند سطح هر کسب و کار را ارتقا دهد. اما برای این که محتوای شما در بین انبوهی از محتوا های تولید شده در سطح اینترنت به دست مخاطب برسد و دیده شود، باید به صورت سئو شده تولید شده باشد. تولید مقاله سئو شده به انجام برخی اقدامات نیاز دارد. در ادامه درمورد این که چگونه مقاله سئو شده بنویسیم توضیح خواهیم داد.

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم

کلمات کلیدی خود را پیدا کنید.

قبل از شروع به نوشتن، باید کلمه کلیدی اصلی خود را مشخص کنید. کلمه کلیدی اصلی، مهم ‌ترین کلمه یا عبارتی است که می ‌خواهید محتوای خود را بر اساس آن بهینه کنید تا زمانی که شخصی آن را در گوگل جست و جو کرد، محتوای شما نمایش داده شود.

برای پیدا کردن کلمه کلیدی اصلی خود، می ‌توانید از ابزار های مختلفی مانند Keyword Magic Tool  استفاده کنید.

فرض کنید می‌ خواهید مقاله ‌ای درباره‌ رژیم غذایی وگان بنویسید. عبارت «رژیم غذایی وگان» را در نوار جست و جو تایپ کنید و روی «جست و جو» کلیک کنید. ابزار، کلمات کلیدی بالقوه ‌ای را برای کلمه کلیدی اصلی شما به شما نشان می ‌دهد.

دسترسی به این همه کلیدواژه عالی است؛ اما درباره این که چگونه مقاله سئو شده بنویسیم و چگونه باید یکی را به عنوان کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب کنیم سوالاتی وجود دارد.

ویژگی ‌های یک کلمه کلیدی اصلی خوب:

  • مرتبط با محتوای شما: باید موضوع اصلی محتوای شما را منعکس کند.
  • حجم جست و جوی مناسب: تعداد کافی از افراد باید این کلید واژه را جست و جو کنند. حجم جست و جوی مناسب به حوزه‌ فعالیت وب‌ سایت شما بستگی دارد. ستون «حجم» را ببینید تا متوجه شوید چه تعداد نفر برای هر کلید واژه جست جو می ‌کنند.
  • قابل رقابت: نباید برای رتبه گرفتن (قرار گرفتن در نتایج بالای جست و جو) برای آن کلید واژه خیلی دشوار باشد. به ستون درصد سختی نگاه کنید تا سختی رتبه ‌گرفتن برای هر کلید واژه را ببینید. هر چه عدد بالاتر باشد، رتبه گرفتن برای آن عبارت سخت ‌تر است.

برای مثال، اگر در حال ایجاد یک برنامه‌ی مرحله ‌به ‌مرحله‌ رژیم غذایی وگان برای افراد مبتدی هستید، ممکن است «برنامه‌رژیم غذایی وگان» را به عنوان کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب کنید.

انتخاب کلید واژه ثانویه

در پاسخ به این سوال که چگونه مقاله سئو شده بنویسیم باید بگوییم که بعد از اینکه کلید واژه اصلی خود را مشخص کردید، باید کلید واژه ‌های ثانویه را هم پیدا کنید.

کلید واژه‌ های ثانویه، کلماتی هستند که به کلید واژه اصلی شما نزدیک هستند. این کلمات ممکن است شامل مترادف ‌ها، زیر موضوعات مرتبط، یا عبارات کلیدی بلند تر (عبارات بسیار خاص) باشند که از کلید واژه اصلی شما مشتق شده ‌اند.

استفاده از کلید واژه ‌های ثانویه مهم است زیرا:

  • شانس رتبه ‌گرفتن شما را برای کلمات کلیدی بیشتری افزایش می ‌دهد.
  • رتبه ‌گرفتن برای آن‌ ها نسبتا آسان‌ تر است. در حالی که ممکن است رقابت بر سر کلید واژه اصلی زیاد باشد، برای کلید واژه ‌های ثانویه احتمالا رقابت کمتری وجود دارد.

کلید واژه ثانویه

جذاب بودن مقاله

درمورد این که چگونه مقاله سئو شده بنویسیم باید اشاره کنیم که نوشتن مقاله ای که برای کاربر جذاب باشد، در انجام سئو مقاله به شما کمک می کند.

بعد از این که کلید واژه ‌‌های خود را شناسایی کردید، باید مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می ‌کنید، نیاز کاربر را برطرف می‌ کند. نیاز کاربر، همان دلیلی است که باعث می ‌شود کاربران کلید واژه‌ های شما را جست و جو کنند.

برای نوشته‌ های وبلاگ، به احتمال زیاد کلید واژه ‌های اصلی و ثانویه‌ شما، هدف اطلاعاتی خواهند داشت. این به این معنی است که کاربران می‌ خواهند درباره‌ موضوعی چیزی یاد بگیرند.

بهترین راه برای آموزش یک موضوع به آن‌ ها، استفاده از قالب محتوایی مناسب است.

برخی از قالب ‌های رایج محتوایی عبارت اند از:

  • راهنما های آموزشی  (How-to guides)
  • ‌مقاله ‌های لیستی (List posts)
  • آموزش ‌های مرحله‌ به‌ مرحله  (Step-by-step tutorials)
  • مقالات تعريفی  (Definition posts)
  • مقالات مقایسه ‌ای  (Comparison posts)

با نگاه کردن به صفحاتی که در نتایج جست و جوی گوگل برای موضوع شما رتبه‌ بالایی دارند، می‌ توانید بفهمید کدام قالب محتوا برای موضوع شما بهتر عمل می ‌کند.

تولید مقاله با کیفیت

این که چگونه مقاله سئو شده بنویسیم باید به این موضوع اشاره کنیم که نوشتن مقاله سئو شده تنها به موارد فنی بستگی ندارد؛ زیرا یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار روی سئو مقاله، کیفیت آن است.

محتوای با کیفیت، هسته‌ اصلی نگارش سئو محور است. بدون تمرکز بر کیفیت، هیچ میزان بهینه ‌سازی به شما در کسب رتبه‌ بالاتر کمک نخواهد کرد.

محتوای باکیفیت چیست؟

محتوای باکیفیت

محتوای با کیفیت محتوایی است که:

  • دقیق باشد: اطلاعات موجود در محتوا باید صحیح و قابل اعتماد باشند.
  • برای مخاطب شما ارزش ‌آفرین باشد: محتوای شما باید به مخاطب چیزی یاد بدهد یا مشکلی از او را حل کند.
  • اورجینال و منحصر به فرد باشد: محتوای شما نباید کپی از محتوای دیگران باشد و باید دیدگاه یا اطلاعات جدیدی در اختیار مخاطب قرار دهد.
  • جذاب و تعاملی باشد: محتوای شما باید مخاطب را درگیر کند و او را به خواندن یا انجام کاری ترغیب نماید.

چگونه محتوای باکیفیت ایجاد کنیم؟

یکی از راه‌ های تضمین محتوای باکیفیت، استخدام فردی است که نه تنها نویسنده‌ خوبی باشد، بلکه در زمینه‌ موضوع مورد نظر نیز تخصص و تجربه‌ کافی داشته باشد؛ زیرا به دلیل تأثیر بالقوه ‌ای که این محتوا بر زندگی خوانندگان دارد، گوگل استاندارد های بالا تری را برای آن در نظر می‌گیرد.

جمع بندی

تولید محتوا یکی از مهم ترین کار هایی است که هر کسب و کار برای جذب مخاطب باید انجام دهد. محتوا در اشکال مختلفی تولید می شود. یکی از رایج ترین اشکال محتوا، محتوای متنی است. هر محتوایی به ویژه محتوای متنی برای این که مخاطب آن را ببیند و از آن استفاده کند، لازم است که سئو خوبی داشته باشد. اگر محتوای خوبی نوشته باشید ولی نکات سئو را در آن رعایت نکرده باشید، احتمالا مخاطب آن را پیدا نخواهد کرد. به همین دلیل در این مقاله درمورد این که چگونه مقاله سئو شده بنویسیم توضیح دادیم.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje