Wp Header Logo 4.png
استلاتو S9

دو شرکت بزرگ هواوی و بایک (BAIC) با همکاری هم برندی جدید با نام استلاتو (Stelato) پایه گذاری کرده اند. اولین محصول این برند سدانی مدرن با نام S9 است که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد.

استلاتو S9 یک خودروی لوکس محسوب می شود و از دید چینی ها آمده تا مدل های معروف و شناخته شده ای مثل مرسدس بنز S کلاس و ب ام و سری ۷ را به چالش بکشد. این خودرو طولی برابر با ۵۱۶۰ میلیمتر دارد و عرض آن ۱۹۸۷ میلیمتر است. ارتفاع این خودرو ۱۴۸۶ میلیمتر اعلام شده و فاصله بین دو محور آن به ۳۰۵۰ میلیمتر می رسد. بسته به تیپ، S9 وزنی برابر با ۲۲۱۶، ۲۲۴۶ یا ۲۳۶۶ کیلوگرم دارند.

در مدل پایه پیشرانه استلاتو S9 شامل یک موتور برقی است. اما مدل پرچمدار نیروی خود را از دو موتور برقی دریافت می کند. هر دوی این موتورها ساخت شرکت هواوی هستند. در نسخه تک موتور میزان خروجی پیشرانه به ۳۰۴ اسب بخار قدرت می رسد. در نسخه دو موتور، یک موتور دیگر با توانایی تولید ۲۱۲ اسب بخار قدرت به محور جلو افزوده می شود. وظیفه تأمین انرژی در S9 را باتری ساخت شرکت معروف CATL بر عهده دارد. در مقطع کنونی درباره ظرفیت یا برد حرکتی اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

خودرو استلاتو S9

محصول مشترک هواوی و گروه خودروسازی بایک از لحاظ طراحی شباهت زیادی به لوکسید S7 دارد. شاید بدانید این خودرو نیز ماحصل همکاری هواوی و گروه چری است. بدنه S9 سیال طراحی شده و به نظر می رسد که آیرودینامیک پیشرفته ای داشته باشد. همانطور که در تصاویر می توانید مشاهده نمایید، در این خودرو خبری از آینه های رایج نیست و به جای آنها از دوربین های جانبی استفاده شده است. دستگیره های در نیز برای کاهش ضریب درگ هنگام حرکت با بدنه هم سطح می شوند. این خودرو روی رینگ های چند پره ۲۱ اینچی حرکت می کند و امکان سفارش رنگ های مشکی، سفید، قرمز و طلایی برای بدنه آن وجود دارد.

مثل لوکسید S7، استلاتو S9 نیز از چراغ های موسوم به xPixel بهره می برد. این چراغ ها ساخت شرکت هواوی هستند و از نظر تأمین روشنایی عملکرد بسیار خوبی دارند. سنسورهای لایدار، نمایشگر مرکزی بزرگ مجهز به سیستم عامل هارمونی ۴، دو پد شارژ بی سیم ۵۰ واتی و کابین خیلی با کیفیت از جمله ویژگی های S9 هستند. فروش استلاتو S9 از ماه جولای یا آگوست شروع خواهد شد. برای این خودرو قیمتی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار یوان پیش بینی شده؛ این ارقام معادل تقریباً ۴۱.۵ و ۶۹ هزار دلار یا ۲.۵ و ۴.۲۵ میلیارد هستند. در مقایسه با رقبای آلمانی این خودرو از قیمت به مراتب پایین تری برخوردار است و شاید بتوان سایر مدل های چینی، مثل نیو ET7، زیکر ۰۰۱ و آواتار ۱۲ را رقبای مستقیم آن دانست.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje