Wp Header Logo 61.png

لامبورگینی شاید از نظر مالی با اوروس به هدف زده باشد، اما با اینکه بعضی از علاقه‌مندان دوست دارند این کراس‌اور لوکس یک آفرودباز واقعی باشد، اینطور نیست.

به گزارش مجله ماشین، اول از همه و مهم‌تر اینکه، اوروس برخلاف مثلا… سوزوکی جیمنی، از ساختار بدنه روی شاسی استفاده نمی‌کند. سیستم تعلیق مناسب یا گیربکس کمکی ندارد، و این همان چیزی است که واقعاً در هنگام فتح کردن طبیعت و دور شدن از جاده‌های آسفالته اهمیت پیدا می‌کند.

منظورم این نیست که نمی‌توانید با هر ماشینی، حتی یک سوپرکار واقعی، روی چمن تازه کوتاه شده رانندگی کنید، با این حال انجام کارهای آفرود واقعی به یک آفرودباز واقعی نیاز دارد.

فقط برای خنده، یادآور می‌شویم که لامبورگینی اوروس در زیر بدنه، همان ماشین فولکس‌واگن توارگ است. بنتلی بنتایگا، پورشه کاین، آئودی Q7 و Q8 هم همین ساختار را دارند، و هیچکدام از آن‌ها به خاطر توانایی‌های آفرودشان شناخته نمی‌شوند.

دلتا 4x4 اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد
دلتا ۴×۴ اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد

بنابراین، هرگز نمی‌توانند در مسیرهای غیرآسفالت با رقبایی مثل نیسان پاترول، تویوتا لندکروز یا لندروور دیفندر رقابت کنند. البته، ارتفاع بلند از سطح زمین در مقابله با شیب تندِ ورودیِ خانه به دردتان خواهد خورد.

منظورم هیچ‌گونه انتقادی به شرکت Delta4x4 نیست، چرا که این شرکت طی سال‌ها هیولای درون ماشین‌های زیادی را بیدار کرده است. بنابراین، طبیعی بود که لامبورگینی اوروس در نهایت به دست آن‌ها بیفتد.

این تیونر متخصص در اصلاح خودروهای چهارچرخ محرک، دستورالعمل همیشگی خود را بر روی کراس‌اور خاصِ برند ایتالیایی اعمال کرده است، با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، واقعاً هیچ کاری جز مضحک کردن ظاهر ماشین انجام نمی‌دهود.

اصلاحات شامل مجموعه‌ای از چرخ‌های افترمارکت از سبد محصولات Delta4x4 است. آن‌ها Klassik-B نامیده می‌شوند، ۲۲ اینچ قطر دارند و با لاستیک‌های همه ‌جا ‌رو ۲۸۵/۴۵ پوشیده شده‌اند.

دلتا 4x4 اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد
دلتا ۴×۴ اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد

چراغ‌های PIAA به ظاهر جدید آن کمک می‌کنند و دید در شب را بهبود می‌بخشند.

این اوروس همچنین دارای باربند سقفی است که ظرفیت حمل آن را افزایش می‌دهد و به آن امکان حمل یک چرخ TÉCNICA یدکی با اندازه کامل و وسایل اضافی را می‌دهد که در صورت گیر کردن به کار می‌آیند.

در زمان نوشتن این متن کوتاه و ویدیوی کوتاهی که منتشر شده، Delta4x4 فقط چند تصویر از این اوروسِ شبه‌آفرود منتشر کرده است، و هیچ یک از آن‌ها قسمت عقب کراس‌اور را نشان نمی‌دهد.

این احتمالاً به این معنی است که بدون هیچ تغییری، درست مثل جلو و سایر عناصر، باقی می‌ماند. این متخصص افترمارکت تمایلی به دست زدن به بخش‌های روغنی پروژه‌هایش ندارد، بنابراین موتور V8 احتمالا با همان قدرت و گشتاور خروجی کارخانه باقی می‌ماند. و این مطمئناً بد نیست، زیرا این یک ماشین پرقدرت است، تا زمانی که روی آسفالت باقی بماند.

دلتا 4x4 اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد
دلتا ۴×۴ اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد

اوروس اولیه ۶۴۱ اسب بخار (۶۵۰ اسب بخار / ۴۷۸ کیلووات) قدرت داشت که با آن بازی کند و تکرار فیس‌لیفت شده، که نسخه‌های S و Performante را به دنیای خودرو معرفی کرد، از ۶۵۷ اسب بخار (۶۶۶ اسب بخار / ۴۹۰ کیلووات) لذت می‌برد.

اگر اخبار مهم را از دست داده‌اید، خط تولید لامبورگینی اوروس اخیراً با اضافه شدن عضو سوم، یعنی SE، گسترش یافته است.

این نسخه هیبریدی پلاگین بسیار مورد انتظار است، مدلی که پیشتاز حرکت الکتریکی‌سازی این خودروساز، در کنار Revuelto که جایگزین آونتادور شد.

طبق برگه مشخصات رسمی، اوروس SE جدید از مجموع ۷۸۹ اسب بخار (۸۰۰ اسب بخار / ۵۸۸ کیلووات) و ۷۰۱ پوند فوت (۹۵۰ نیوتن متر) گشتاور بهره می‌برد.

موتور ۴.۰ لیتری V8 دو توربو با ۶۱۱ اسب بخار (۶۲۰ اسب بخار / ۴۵۶ کیلووات) به قدرت کلی کمک می‌کند و موتور الکتریکی که داخل گیربکس قرار دارد ۱۸۹ اسب بخار (۱۹۲ اسب بخار / ۱۴۱ کیلووات) تولید می‌کند.

دلتا 4x4 اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد
دلتا ۴×۴ اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد

این خودرو حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر در ساعت (۱۹۴ مایل در ساعت) دارد، در ۳.۴ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) می‌رسد و با باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی که به طور کامل شارژ شده است، می‌تواند ۶۰ کیلومتر (۳۷ مایل) را با نیروی الکتریکی طی کند.

لامبورگینی به‌زودی دفترهای سفارش اوروس SE جدید را باز می‌کند و تأیید کرده است که تحویل این کراس‌اور هیبریدی پلاگین لوکس به مشتریان، که رقبای خود (از جمله فراری پوروسانگه) را به چالش می‌کشد، در اواخر سال آغاز خواهد شد.

متأسفانه، هنوز نمی‌دانیم این مدل در ایالات متحده آمریکا چه قیمتی خواهد داشت، اما برخی منابع گزارش می‌دهند که ممکن است از حدود ۲۴۵۰۰۰ دلار شروع شود و با چند آپشن به حدود ۲۷۵۰۰۰ دلار برسد.

حالا فرض کنید یک لامبورگینی اوروس در پارکینگ شما پارک شده است و می‌خواهید آن را شخصی‌سازی کنید.

دلتا 4x4 اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد
دلتا ۴×۴ اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد

تیونرهای متعددی با کمال میل پول سختی که به دست آورده‌اید را در ازای انواع کیت بدنه، روکش داخلی جدید، چرخ‌های مختلف و گاه افزایش قدرت دریافت می‌کنند.

بنابراین، کدام یک را برای اصلاح اوروس خود استخدام می‌کنید؟ اگر گفتید Delta4x4، پس شما آقا (یا خانم) به یک ماشین دیگر نیاز دارید، ترجیحاً ماشینی که با در نظر گرفتن آفرود ساخته شده باشد، و اگر من جای شما بودم، مرسدس-AMG G 63 پول من را به جیب می‌زد.

دلتا 4x4 اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد
دلتا ۴×۴ اوروس را به یک خودروی آفرود تبدیل کرد

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje