3638500944076135422

چری اومودا 7 به عنوان برادر بزرگتر محصول قبلی این برند یعنی اومودا 5 (فونیکس FX)، در نمایشگاه خودرو پکن 2024 رونمایی شده است.

طراحی چری اومودا 7

همچون اومودا 5 که چهره‌ای قابل قبول ولی حاصل از ترکیب طرح خودروهایی همچون هیوندای توسان و نیسان آری‌یا را به نمایش می‌­گذارد، اومودا 7 را نیز می­‌توان خودرویی زیبا دانست. اما الگوبرداری واضح طراحان این خودرو از لکسس RX و کراس‌­اورهای هوندا را هم نمی­‌توان نادیده گرفت.

فرم خمیده انتهای سقف نیز به محصولات رنجرور شباهت دارد. برخلاف انتظار، در این خودرو از دستگیره مخفی شونده درها نیز خبری نیست.

ابعاد بدنه اومودا 7 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.621، 1.872، 1.673 و 2.7 متر اعلام شده، که بر رینگ‌های 20 اینچی استوار شده است. این خودرو در تمام جهات از اومودا 5 بزرگتر است، اما با هوندا CR-V در یک رده قرار می­‌گیرد.

معرفی چری اومودا 7

کابین و امکانات اومودا 7

در فضای کابین چری اومودا 7 با خلاقیت بیشتری مواجه هستیم. گذشته از فرمان بیضوی و روکش چرم با دوخت متضاد، باید به نمایشگر 15.6 اینچی لمسی با وضوح 2.5K و قابلیت حرکت به طرف سرنشین جلو اشاره کنیم، که از دستیار صوتی و کنترل حرکتی پشتیبانی می‌­کند. خوشبو کننده هوا، سیستم صوتی سونی با 12 بلندگو و دو اسپیکر در پشت سری صندلی‌های جلو و سامانه حذف سر و صدای محیط بیرون، از دیگر ویژگی‌های این بخش به شمار می­‌آید. چری اعتقاد دارد که طراحی فرمان و صندلی‌های این خودرو، می‌­تواند حس و حال بازی با پلی استیشن را تداعی کند.

مشخصات فنی چری اومودا 7

چری اومودا 7 به سامانه پلاگین-هیبرید شامل پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری TGDi مجهز شده است. شرکت سازنده از بازدهی گرمایی 44.5 درصد این پیشرانه و برد حرکتی 95 کیلومتر در حالت کاملا برقی خبر می­‌دهد. مصرف سوخت متوسط و برد حرکتی در حالت هیبرید نیز به ترتیب 4.89 لیتر در صد کیلومتر و 1250 کیلومتر اعلام شده است.

چری قصد دارد نسخه درون‌سوز اومودا 7 را با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ، در آینده نزدیک عرضه کند. این پیشرانه در برخی محصولات دیگر این برند همچون جیکو J7 هم نصب شده است.

معرفی چری اومودا 7

بنابر اعلام چری، اومودا 7 از نسخه بروزرسانی شده شاسی اومودا 5 همراه با تعلیق دوبل هیدرولیک و سامانه ترمز سیمی بهره‌­مند است. این خودرو 18 سامانه دستیار راننده همچون دستیار تعویض خط را نیز به همراه دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje