Wp Header Logo 233.png

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهدی موحدی با اعلام جزئیاتی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه افزود: در این طرح کسانی که برای خود، همسر و فرزندانشان خودرو خریداری می‌کنند، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در عین حال تاکید کرد: سه سال فرصت تنفس در طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته شده که بعد از تصویب قانون آغاز می‌شود؛ بر این اساس تا سه سال، مالکان اموال مشمول قانون، می‌توانند آنچه دارند را بفروشند بدون اینکه مالیاتی به سود آن‌ها تعلق بگیرد.

موحدی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه در ۱۹۰ کشور به عنوان پایه مالیاتی تعریف شده است، اظهار کرد: مردم عادی نباید از این قانون بترسند چرا که خرید خودروی جدید مشمول قانون مذکور نیست.

بر اساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه که هنوز به قانون تبدیل نشده است نگهداری خودرو کمتر از یک سال ۳۰ درصد مالیات بر عایدی را در برخواهد داشت. به طوری که اگر مدت نگهداری خودرو کمتر از یک سال باشد نرخ مالیات بر سود انتقال آن ۳۰ درصد، بین یک تا دو سال ۲۰ درصد و بیش از دو سال ۱۰ درصد خواهد بود.

در واقع بر اساس این طرح که حالا با تنفس سه ساله همراه شده است، اگر بعد از یک سال خودرویی که خریده‌اید را بفروشید باید ۳۰ درصد مبلغ مابه‌التفاوت آن را مالیات بپردازید؛ اما اگر خودرو بیشتر از سه‌ سال تحت مالکیت شما باشد، دیگر مالیاتی به آن تعلق نخواهد گرفت، چون هیچ دلالی برای رسیدن به سود، سه سال صبر نمی‌کند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje