Wp Header Logo 219.png


منتشر شده در 18 اردیبهشت 1403 ساعت 16:00


10 تولیدکننده برتر باتری خودرو

با گسترش روزافزون خودروهای برقی در جهان، نقش تامین کنندگان باتری بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

ده تولیدکننده برتر باتری خودروهای برقی بر اساس کل میزان باتری استفاده شده (به واحد مگاوات-ساعت) در سال ۲۰۲۳ معرفی شده اند. (اطلاعات از منابع EV Volumes استخراج شده است.)

بر اساس اطلاعات منتشر شده از وبسایت EV Volumes، ده تولید کننده برتر باتری خودروهای برقی مشخص شده اند. این اطلاعات بر اساس کل میزان باتری استفاده شده (به واحد مگاوات-ساعت) در سال ۲۰۲۳ گردآوری شده است و دقت بالایی دارد. اهمیت تامین کنندگان باتری خودروهای برقی از آن جهت است که سرعت توسعه خودروهای برقی روز به روز بیشتر می شود و اسامی این گزارش در واقع میدان داران صنعت خودرو در آینده ای نه چندان دور خواهند بود.

تولیدکننده برتر باتری خودرو

شرکت Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) در کمتر از ده سال به عنوان بزرگترین گروه باتری جهانی شناخته شده است. این شرکت چینی در حال حاضر ۳۴٪ از بازار را به خود اختصاص داده است و باتری‌ها را به گروه گسترده‌ای از خودروهای ساخته شده در چین، از جمله مدل Tesla Model Y، MG4/Mulan شرکت SAIC، و مدل‌های Li Auto، عرضه می‌کند. در سال ۲۰۲۳، BYD موفق شد به پیشگامی رسیده و جایگاه دوم را از LG Energy Solution بازپس گیرد. این موفقیت از طریق تقاضای مدل‌های خود و رشد معاملات شرکت های طرف سوم، از جمله فراهم کردن باتری برای مدل تسلا مدل Y ساخته شده در آلمان، Toyota bZ3، Changan UNI-V، Venucia V-Online، و همچنین چند مدل Haval و FAW بود. سه شرکت بزرگ سازنده باتری (CATL، BYD، LG) به طور کلی دو سوم (۶۶٪) از کل میزان باتری استفاده شده را تشکیل می‌دهند.

باتری خودروها

نکته مهم در مورد این آمار سهم قابل توجه چینی ها از تامین باتری خودروهای برقی در جهان است. دو تامین کننده اصلی باتری خودرو در دنیا بی وای دی و CATL هستند و هر دوی این دو غول در سرزمین اژدها فعالیت دارند. این نشان می دهد سهم چینی ها در آینده خودروسازی جهان بیشتر می شود و این سهم تنها به تولید خودرو محدود نیست. بلکه چشم بادامی ها از مهم ترین بخش خودروهای برقی، یعنی باتری آن ها سهم دارند و همین باعث می شود نقش چین در آینده حمل و نقل یک سهم بزرگ و اساسی باشد.

نکته دیگر این است که باقی رقبای مهم و بزرگ باتری ساز هم آسیایی بوده اند و از کشور های ژاپن و کره هستند. این آمار نشان می دهد قاره آسیا در صنعت باتری قوی تر عمل کرده است و رشد آن ها باعث شده تا بسیاری از خودروسازان غیر آسیایی برای تامین باتری به آن ها اطمینان کنند.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje