Fotojet2018638507666236372184

پیشرانه W-12 بنتلی در آخرین روزهای حیات خود، در بتور روباز هم نصب خواهد شد. این خودروی روباز که نام خود را از دریاچه­‌ای در جزیره بالی به عاریت گرفته است، 2 سال پس از همتای کوپه خود معرفی می­‌شود. بنتلی بتور کانورتیبل با تیراژ 16 دستگاه، از همتای کوپه که در 18 دستگاه ساخته می­‌شود، به مراتب دست نیافتنی‌تر خواهد بود.

مشخصات فنی بنتلی بتور کانورتیبل

ظاهرا بنتلی قصد دارد از این پیشرانه 12 سیلندر در برخی مدل‌های دیگر نیز استفاده کند، اما بتور کانورتیبل به نیرومندترین نسخه این نیروگاه 6 لیتری مجهز شده است، که 740 اسب­‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها ارسال می‌­کند.

بنتلی بتور کانورتیبل

صدای این پیشرانه از طریق سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ با خروجی‌های بزرگ ساخت چاپگر 3 بعدی، به گوش عابران می‌­رسد.

پیشرانه W-12 و TSI بنتلی در طول عمر بیش از 20 ساله خود، با افزایش 40 درصدی خروجی و کاهش 25 درصدی مصرف سوخت همراه شده است. این پیشرانه به همراه موتور V-10 متعلق به لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 به خط پایان رسیده است در حالی که پیشرانه V-12 لامبورگینی رِووئلتو فعلا به حیات خود ادامه می­‌دهد. بوگاتی هم قصد دارد یک پیشرانه 16 سیلندر جدید را برای جانشین شیرون ارائه کند.

مشخصات ظاهری بنتلی بتور کانورتیبل

سقف پارچه­‌ای این خودروی زیبا در مدت 19 ثانیه و تا حداکثر سرعت 48 کیلومتر برساعت، باز یا بسته می‌­شود.

بنتلی بتور کانورتیبل

با استناد بر تصاویر نمونه اولیه بنتلی بتور کانورتیبل که سازنده از آن با عنوان پروتوتایپ #0 یاد می­‌کند، می­‌توان رنگ نارنجی Vermillion براق، جزئیات فیبرکربن و باله لبه صندوق که به جای باله فعال در نسخه کوپه نصب شده است را تشخیص داد. رینگ‌های 22 اینچی هم طرحی چشم‌گیر دارد.

کابین و امکانات بنتلی بتور کانورتیبل

در فضای کابین بتور کانورتیبل هم با جزئیات رز گلد و البته نارنجی هم‌رنگ بدنه و همچنین ساعت آنالوگ، روبرو هستیم. کابین کانتیننتال GT با دو صندلی بیشتر، کاربردی‌­تر است اما آن خودرو نمی‌­تواند از نظر تیراژ انگشت شمار تولید با بتور رقابت کند.

بنتلی بتور کانورتیبل

قیمت بنتلی بتور کانورتیبل

بنتلی از اعلام قیمت بتور کانورتیبل خودداری نموده است، ولی می­‌توان اطمینان داشت که قیمت این خودروی روباز بالاتر از 2.1 میلیون دلار باشد. این درحالی است که بنتلی کانتیننتال GT اسپید روباز با قیمت پایه 330 هزار دلار به فروش می­‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje