Wp Header Logo 119.png

کپچر کراس‌اوور ساب‌کامپکتی است که رنو برای اولین بار سال ۲۰۱۳ به سبد تولیدات خود اضافه کرد؛ خودرویی بسیار محبوب در بازار های اروپایی که البته در دو سال عرضه اش در بازار کشورمان توسط ایران‌خودرو، هرگز آنطور که باید، مورد توجه قرار نگرفت. حال که هفت سال از آخرین حضور رنو کپچر در بازار کشورمان می‌گذرد، این کراس‌اوور ساب‌کامپکت فرانسوی، نه تنها یک بار نسل عوض کرده (در سال ۲۰۱۹)، بلکه آماده است تا یک فیس‌لیفت ماژور را نیز برپایه نسل دوم خود، تجربه کند.

به گزارش خودرودیلی، مدل ۲۰۲۴ رنو کپچر به لطف نمای جلو جدیدی که با الهام از نسل جدید Scenic، باز طراحی شده، کاملا متفاوت از نمونه های پیش از فیس‌لیفت این خودرو جلوه می‌کند. اما در نمای جانبی و در نمای عقب، تغییری غیر از رینگ های جدید و طراحی تجدید نظر شده زیر سپر عقب، جلب نظر نمی‌کند. تغییرات در فضای داخلی، از این هم محدودتر بوده و غیر از ساده‌سازی بخش مرکزی داشبورد با با بزرگتر شدن نمایشگر ایستاده و تغییر چیدمان دکمه ها و کنترلگرهای این بخش، و البته، تغییراتی در تریم، تفاوت دیگری با نمونه های پیش از فیس‌لیفت نمی‌بینیم.

در تیپ‌بندی رنو کپچر ۲۰۲۴ شاهد اضافه شدن تیپ جدید Esprit Alpine هستیم که جایگزین تیپ RS Line می‌شود. مشتریان امکان خرید این خودرو در ۱۴ گزینه دو-رنگ برای برای رنگ بدنه را خواهند داشت و حال، ارزان‌ترین تیپ کپچر نیز سوار بر رینگ‌های ۱۷ اینچ عرضه می‌شود که البته از نوع فولادی است. با کمی هزینه بیشتر، می‌توان کپچر را با رینگ های ۱۷ اینچ آلومینیومی نیز خریداری کرد. البته گران‌ترین تیپ، یعنی Esprit Alpine، سوار بر رینگ های ۱۹ اینچ آلومینومی با طرحی متمایز عرضه می‌شود.

در کابین رنو کپچر ۲۰۲۴، دیگر خبری از چرم نیست و رنو این خودرو را با پوشش هایی از جنس مواد بازیافتی عرضه می‌کند. از کروم هم دیگر خبری نیست. نمایشگر اصلی، همانطور که اشاره شد، بزرگتر شده و حال قُطر ۱۰.۴ اینچی دارد. برای پُشت‌آمپرها نیز بسته به تیپ، می‌توان نمایشگر دیجیتال تا قُطر ۱۰.۲۵ اینچ سفارش داد.

رنو کپچر ۲۰۲۴ در مدل پایه با موتور ۳ سیلندر توربو ۱.۰ لیتری که با ۹۰ اسب‌بخار قدرت، به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است، عرضه می‌شود. یک رده بالاتر، موتور ۱.۳ لیتری توربو ۱۴۰ اسب‌بخاری با گیربکس ۶ سرعته دستی قرار دارد و بالاتر از آن نیز نسخه ۱۶۰ اسب‌بخاری همین موتور ۴ سیلندر، با گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ.

به جای این موتورهای پُرخوران، امکان خرید رنو کپچر ۲۰۲۴ با موتور تنفس طبیعی، اما هایبرید ۱.۶ لیتری نیز وجود دارد که با یک موتور برقی ۳۶ کیلووات، یک موتور استارتر ۱۸ کیلووات و باتری ۱.۲ کیلووات‌ساعت ترکیب شده. خروجی این پیشرانه هایبرید، ۱۴۵ اسب‌بخار است و همیشه در حالت تمام-الکتریکی شروع به کار می‌کند. به ادعای رنو، کپچر های مجهز به این پیشرانه نزدیک به ۸۰ درصد از رانندگی های شهری را بصورت تمام-الکتریکی و بدون نیاز به پیشرانه بنزینی می‌پیمایند.

احتمالا حدس زده اید که دیگر خبری از پیشرانه دیزل برای رنو کپچر ۲۰۲۴ نیست، حتی برای بازار های اروپایی. همینطور هم هست. اما کماکان یک گزینه دوگانه‌سوز بنزین-LPG در لیست پیشرانه های این کراس‌اوور ساب‌کامپکت فرانسوی وجود دارد که از نوع ۱.۰ لیتری توربو ۱۰۰ اسب‌بخاری بوده، به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است. با باک پُر و مخزن گاز پُر، کپچر ۲۰۲۴ دوگانه‌سوز می‌تواند تا ۶۸۴ کیلومتر را بدون توقف بپیماید.

رنو طی ماه‌های آتی و با آغاز تولید در سایت اسپانیا، عرضه مدل ۲۰۲۴ کپچر در بازار های اروپایی و دیگر بازارهای جهانی خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje