یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
امروز یکی از مهم ترین بخش ها در هر خودروسازی واحد تحقیق و توسعه آن محسوب می شود، بخشی که آینده خودروساز را رقم می زند و واحدهای دیگر را برای چالش های پیشِ رو آماده می کند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در دو دهه اخیر تغییرات عمیق و گسترده ای را در صنعت خودرو شاهد بودیم. البته که صنعت خودرو از ابتدا یکی از پیشروترین صنایع تاریخ بوده است، اما در سال های گذشته با توجه به فناوری‌محور شدن تمام بخش ها، تغییر وسیع تر و عمیق تری را در صنعت خودرو می بینیم. کافی است نگاهی به خودروهای جدید و مدرن خودروسازان تراز اول دنیا داشته باشیم تا ببینیم فناوری تا چه میزان بر آن ها تأثیر گذاشته است. اما ورود فناوری به خودرو و تطبیق آن با بخش های مختلف چگونه رقم می خورد؟ در این مرحله است که واحد تحقیق و توسعه (Research and Development) وارد عمل می شود.
شاید در نظر عموم، تیم تحقیق و توسعه یا همان R&D در تاریخ معاصر به شرکت های تولیدکننده اضافه شده باشد، اما در طول تاریخ عملیات تحقیق و توسعه همیشه در حال انجام بوده و پیشرفت را رقم زده است. برای مثال، در شرکت های خودروسازی همیشه گروهی از مهندسان بوده اند تا چالش های تولید و کیفیت را بررسی کنند و برنامه ریزی را برای طراحی و تولید محصولات آینده انجام دهند. در دنیای امروز این کار به طور خاص توسط تیمی خبره و در واحد تحقیق و توسعه خودروسازان انجام می شود. تحقیق و توسعه هر کمپانی در مرکز تحقیقات آن انجام می شود و تیم این بخش وظیفه بررسی چالش های موجود محصولات و برنامه ریزی برای آینده را دارد.
همان طور که گفته شد تحقیق و توسعه در تاریخ خودروسازی همیشه به اشکال مختلف وجود داشته است، اما با گذشت زمان شکلی حرفه ای تر به خود گرفت. این بخش به خصوص در سال های اخیر تغییر گسترده ای داشته است. در گذشته بیش تر تحقیقات معطوف به بررسی های مکانیکی بود، اما حالا نقش فناوری و نرم افزار در این بخش بسیار پررنگ شده است. امروز تیم های تحقیق و توسعه در کمپانی های خودرویی فناوری خودران، فناوری برقی، اینترنت اشیا، طراحی آیرودینامیک و نقش نرم افزار در خودرو را بررسی می کنند و اساس کارشان نسبت به گذشته تغییر بسیار داشته است. همین تغییر باعث شده است حجم سرمایه گذاری شرکت ها، به خصوص در شاخه های نرم افزار خودرو، برقی سازی و فناوری خودران بیش تر شود و نیروی کار نخبه در مراکز تحقیقات خودروسازها به کار گرفته شود.
آمارها نشان می دهد ۲۰ کمپانی خودروساز تراز اول دنیا در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به میزان ۷۱٫۷ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه خود سرمایه گذاری کرده اند. همچنین آمارهای مؤسسه BDO در خصوص ۲۰ کمپانی برتر خودروساز نشان می دهد با گسترش خودروهای الکتریکی میزان هزینه در بخش های تحقیقاتی به ۳۴۱ میلیارد پوند در ۵ سال گذشته رسیده است. براساس گزارش ها سال های اخیر بالاترین میزان سرمایه گذاری را در این بخش خودروسازی شاهد بودیم و انتظار می رود این روند در سال های آینده نزولی شود. دلیل نزولی شدن سرمایه گذاری هم آن است که اکثر این شرکت ها با این سرمایه گذاری ها توانسته اند به سطح مطلوبی در تولید خودروهای برقی برسند و حالا سرمایه گذاری ها متمرکز بر افزایش حجم تولید و تحقیقات بازار خواهد بود، اما در مورد خودروسازانی که در بازارهای در حال توسعه هستند باید روند سرمایه گذاری های R&D صعودی باشد تا به سطح اول دنیا نزدیک شوند.
آمار فوق به ما نشان می دهد بیش ترین سرمایه گذاری در این بخش مختص به خودروسازان اروپایی است و بعد از آن ایالات متحده آمریکا، ژاپن و چین دیده می شوند. سرمایه گذاری ها در آمریکا و ژاپن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اما در اروپا و چین کاهش را در این بخش می بینیم. این نشان می دهد آمریکایی ها همچنان در حال هزینه کردن در راستای رسیدن به سطح مطلوب برقی سازی خودروها هستند و همین روند در  ژاپنی ها هم دیده می شود، اما اروپا و چین به یک تعادل در این بخش رسیده اند و آمار کاهشی را در سرمایه گذاری دارند. البته باید این را هم در نظر گرفت که در مورد چینی ها حمایت گسترده دولت مرکزی این کشور را در این بخش داریم که بسیار از آن چه در این آمار آمده بیش تر است.
همان طور که گفته شد واحد تحقیق و توسعه در تمامی صنایع نقش مهم و کلیدی ای دارد، اما در صنعت خودرو و به خصوص در سال های اخیر تأثیر این بخش بیش تر بوده است. همان طور که اشاره کردیم با تغییرات عمیق در بازار خودرو و توسعه فناوری هایی مدرن نظیر برقی و خودران، اهمیت فعالیت این بخش بیش تر شده است و خودروسازان با سرمایه گذاری های سنگین می خواهند چالش های پیشِ رو را پیش بینی کنند و آماده بهترین عملکرد در سال های آینده شوند. در سال های پیشِ رو نوبت به بازارها و خودروسازهای در حال توسعه می رسد تا با سرمایه گذاری هدفمند خود را به سطح مطلوب کیفیت و فناوری نزدیک کنند. این فرآیند در مرکز تحقیقات هر خودروسازی انجام می شود و به همین دلیل است که مراکز تحقیقات در هر خودروسازی جایی است که ارزشمندترین سرمایه های انسانی آن مجموعه را دارد تا آینده خودروساز را به بهترین نحو رقم بزند.
محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار







تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]







source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje