یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
به تازگی، کمپانی چری به صورت رسمی از یک سدان لوکس و نسبتاً بزرگ (مابین کلاس C و D) با نام آریزو ۸ پرده برداشته است. در این مطلب به معرفی این خودرو و احتمال حضورش در بازار ایران خواهیم پرداخت.
به گفته مسئولان کمپانی چری این سدان نسبتاً بزرگ، پرچم‌دار سگمنت سدان های این برند چینی و رقیبی برای محصولات نام‌داری نظیر هیوندای سوناتا، کیا  K5، تویوتا کمری، هوندا آکورد و… خواهد بود.
با توجه به حضور KMC J7 در ایران و همچنین تا حدودی پایین تر قرار گرفتن آریزو ۶ پرو نسبت به J7 و نیز خالی بودن این سگمنت از برندهای معتبر همچون هیوندای و کیا در بازار کشورمان، به نظر کمپانی چری قصد دارد در آینده ای نزدیک آریزو ۸ را روانه بازار ایران نماید.
بیش تر بخوانید: مقایسه KMC J7 و فونیکس آریزو ۶ پرو؛ کدام سدان لوکس چینی؟
طراحان چری برای خلق آریزو ۸ از جدیدترین زبان طراحی این کمپانی استفاده کرده اند. سبک طراحی دماغه این خودرو متشکل از چراغ ها (چراغ هایی با ظرافت بسیار زیاد که با یک نوار کرومی به لوگوی چری متصل می شوند)، سپر و جلوپنجره Xشکل و همچنین نمای عقب و چراغ های پیوندی اش را پیش از این در خودروی تیگو ۸ پرو فیس لیفت مشاهده کرده بودیم.
به نظر می رسد چری برای سدان جدید خود در نمای عقب دو نوع دیفیوزر متفاوت را در نظر گرفته است که در یکی خروجی های اگزوز به صورت دایره ای و دوبل و در دیگری به صورت مستطیلی جانمایی شده اند.
در نمای داخلی، آریزو ۸ دقیقاً مشابه با تیگو ۸ دارای کلاستر و مانیتور یکپارچه است که سایز هر کدام از آن ها ۱۲.۳ اینچ است. سبک طراحی داشبورد هم دقیقاً دارای زبان و امضایی یکسان با تیگو ۸ پرو جدید است.
از امکانات آریزو ۸  می توان ‌به مواردی نظیر دوربین نظارت بر خستگی و خواب آلودگی راننده روی ستون A، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر وایرلس تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی های جلو بر روی درها (مانند محصولات مرسدس بنز) به همراه حافظه، ده کیسه هوا، گرم‌کن و سردکن صندلی ها، سیستم پارک خودکار، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، هدآپ دیسپلی و… اشاره کرد.
چری آریزو ۸ به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر به همراه یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تَر مجهز است. همچنین از دیگر گزینه هایی که روی این خودرو نصب می گردد، می توان به نمونه ۱.۵ لیتری ۱۵۶ اسب بخاری با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر و گیربکس CVT اشاره کرد.
گفتنی است برخی منابع اعلام کرده اند این خودرو در صورت حضور در بازار ایران با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر به همراه یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه عرضه خواهد شد که در این صورت چری آریزو ۸ به یک سدان لوکس و بی رقیب در بازار تشنه ایران مبدل خواهد شد.
رضا صفرآبادی فراهانی
پایگاه خبری اسب بخار
خوب و خوش ظاهره ولی جلو پنجره اش توی ذوق میزنه و داد میزنه ماشین چینی هست و یه کیا و هیوندا هیچوقت اون جلو پنجره رو نمیذاره
عجب رویی دارن بخدا باز محصول جدید چینی به چند برابر قیمت واقعی هیوندا و کیا میخان به ملت قالب کنن ما هم واسشون دست بزنیم چه تبلیغی هم میکنن کلا با خط کش کشیدن ماشینه رو مثل دنا زمخت و بی انحنا
حرف شما که درسته ولی همون هیوندای و کیا رو هم وارد کنند به چند برابر قیمت بنز و بی ام و تحویل ملت میدن
اینو برای ایران نمی‌آورند این می خواد با هیوندا و هوندا رقابت کنه







قسمت دوم فصل هشتم اسب بخار به تست و بررسی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور اختصاص دارد و در آیتم «خودروچی» هم به سراغ مقایسه هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو دو در اتاق FJ120 رفته ایم که در یک رده قیمتی قرار دارند.
در قسمت اول فصل هشتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی اسپشیال (توربو) رفته ایم و این کراس اوور کره ای را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه کرده ایم.
خوب و خوش ظاهره ولی جلو پنجره اش توی ذوق میزنه و داد میزنه ماشین چینی هست و یه کیا و هیوندا هیچوقت اون جلو پنجره رو نمیذاره
عجب رویی دارن بخدا باز محصول جدید چینی به چند برابر قیمت واقعی هیوندا و کیا میخان به ملت قالب کنن ما هم واسشون دست بزنیم چه تبلیغی هم میکنن کلا با خط کش کشیدن ماشینه رو مثل دنا زمخت و بی انحنا
حرف شما که درسته ولی همون هیوندای و کیا رو هم وارد کنند به چند برابر قیمت بنز و بی ام و تحویل ملت میدن
اینو برای ایران نمی‌آورند این می خواد با هیوندا و هوندا رقابت کنه







source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط viraje