Wp Header Logo 846.png


منتشر شده در 08 اسفند 1402 ساعت 11:30


نتا SS

شرکت چینی نتا خود را برای معرفی یک استیشن واگن برقی آماده می کند. این استیشن که قبلاً با اسم رمز EP41 شناخته می شد، در ماه آوریل با نام SS در نمایشگاه خودروی پکن معرفی می شود.

نتا زیرمجموعه شرکت خودروسازی هوزون اتو به شمار می رود. استیشن جدید این شرکت در حقیقت بر اساس سدان نتا S توسعه پیدا کرده و با قیمت تقریبی ۳۰۰ هزار یوان (معادل ۴۱,۷۰۰ دلار یا ۲.۴ میلیارد تومان) راهی بازار خواهد شد. این استیشن پیشرفته به سنسور لایدار مجهز خواهد بود.

نتا S طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۸۰، ۱۹۸۰ و ۱۴۵۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری ۲۹۸۰ میلیمتر است. انتظار می رود استیشن نتا SS نیز دارای ابعاد مشابهی باشد. این استیشن جدید به احتمال زیاد همانند مدل سدان در نسخه تمام الکتریکی و EREV (دارای موتور بنزینی به عنوان ژنراتور) به فروش خواهد رسید. در بالاترین تریم این سدان زیبا پیشرانه ای با ۴۵۶ اسب بخار قدرت دارد و می تواند با شارژ کامل باتری تا ۶۵۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. گران ترین نسخه استیشن نتا SS هم احتمالاً دارای چنین مشخصاتی خواهد بود.

فروش نتا SS

نتا به دنبال گسترش حضور خود در جنوب شرق آسیاست. این شرکت در دو کشور تایلند و اندونزی در حال احداث کارخانه است و محصولات آن در مالزی و تایلند به فروش می رسند. برند نوپای چینی در ژوئن سال گذشته ۴۰۰۰ خودرو به بازارهای بین المللی صادر کرده که ۳۶۰۰ دستگاه از آنها راهی تایلند شده اند.

به موازات جنوب شرق آسیا، برند نتا نیم نگاهی هم به بازارهای اروپایی، به ویژه آلمان، دارد. در این کشور که بزرگ ترین بازار خودروی اروپا محسوب می شود، دیگر برندهای چینی مثل نیو، بی وای دی، لینک اند کو و گریت وال محصولات خود را عرضه می کنند. برخلاف چینی ها و آمریکایی ها، شهروندان آلمانی کماکان به مدل های استیشن واگن علاقه مند هستند، از این رو احتمال می رود نتا SS راهی بازار این کشور شود. بد نیست اشاره کنیم برند نیو چندی قبل نسخه استیشن ET5 را با پسوند تورینگ در آلمان عرضه کرد. برند ام جی هم از سال ۲۰۲۲ مدل MG5 را به عنوان اولین استیشن برقی جهان در اروپا به فروش می رساند.

برند نتا قصد دارد مسیری مشابه با شرکت بی وای دی را طی کند. این برند تازه تاسیس می خواهد محصولات خود را در ۵۰ بازار بین المللی عرضه کرده و سالانه تا ۱۰۰ هزار خودرو به کشورهای هدف صادر نماید. این در شرایطی است که طبق آمار نتا در سال گذشته توانسته ۱۲۷,۴۹۶ خودروی برقی بفروشد، یعنی ۱۶.۱۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲. ناگفته نماند پای نتا به ایران نیز باز شده و گروه بهمن محصولات این شرکت را عرضه خواهد کرد.   

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje