Wp Header Logo 102.png

به گزارش پرشین خودرو، علیمردان عظیمی، با اعلام این مطلب و با بیان اینکه ایران خودرو آماده است تا با همکاری نهادها و مراکز علمی نسبت به ارتقای کیفیت و توسعه محصولات خود اقدام کند، اظهار داشت: چنانچه مراکز مرتبط دغدغه توسعه صنعت خودرو کشور را دارند و از توانایی فنی، عملی و ایده برای توسعه محصولات و ارتقای کیفیت در این صنعت برخوردار هستند ایران خودرو آماده همکاری و استفاده از این ظرفیت‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه ایران خودرو خودروساز است و در زمینه قطعه و مواد اولیه فعالیت نمی کند، تصریح کرد: شرکت‌های قطعه سازی براساس مجوزهای استاندارد و تولید فعالیت ‌می‌کنند و ایران خودرو نیز نسبت به خرید از این شرکت‌ها و یا تولیدکنندگان مواد اولیه اقدام می‌کند.

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر توسعه همکاری صنعت و دانشگاه، افزود: سال‌هاست که این همکاری شکل گرفته است و باید دور از شعار و به صورت واقعی نتایج این همکاری‌ها را برای مردم شفاف‌سازی کنیم.

وی که در حاشیه نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی سخن می گفت، با بیان این‌که هر روز شاهد ثبت اختراعات جدید در حوزه‌های مختلف هستیم، اما نتایج آن در سطح جامعه مشهود نیست، اظهار کرد: برای تربیت نیروی انسانی متخصص وقت و هزینه زیادی صرف شده و لازم است برای استفاده از این نیروها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا شاهد مهاجرت این ثروت‌های با ارزش کشور نباشیم.

عظیمی، با تاکید بر توجه و احترام به نسل فرهیخته و جوانان تحصیل‌کرده و با دانش، متذکر شد: امکان تامین هر فناوری و محصولی از خارج از مرزهای کشور مقدور است، اما از دست دادن نیروهای متخصص جایگزینی ندارد و نمی‌توانیم بدون آن‌ها برای توسعه و آبادانی کشور برنامه‌ای داشته باشیم. ایران خودرو آماده است تا با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نسبت به جذب نخبه‌های علمی اقدام کند تا از ظرفیت و توانمندی آن‌ها در مسیر توسعه کشور استفاده شود.

عظیمی ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به تحول در صنعت خودرو و ضرورت همگام شدن با خودروسازان روز دنیا، جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری‌ها جدید ورود و به توسعه صنعت خودرو کشور کمک کند.

مدیرعامل ایران خودرو و رئیس سازمان جهاد دانشگاهی

وی با بیان این که، ایران خودرو مایل است از تمام ظرفیت‌ها و توان علمی و فنی جهاد دانشگاهی استفاده کند و فقط به یک یا دو دانشگاه بسنده نکند، خاطرنشان کرد: این توانایی در مجموعه جهاد دانشگاهی وجود دارد و ایران خودرو آماده است پروژه‌های مختلف دانش‌بنیان خود را با این مجموعه پیش ببرد.

این گزارش می افزاید: براساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای مدیرعامل ایران خودرو و رییس سازمان جهاد دانشگاهی رسید، توسعه همکاری‌های فناورانه، فنی، تخصصی، پژوهشی، اجرایی و آموزشی در زمینه‌های پژوهش، تحقیقات، فناوری، آموزش و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات دو طرف در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو، اجرای فعالیت‌های پژوهشی دانش‌بنیان در حوزه ابزار، تجهیزات و قطعات یدکی خطوط تولید، هوشمندسازی و اتوماسیون صنعتی، طراحی، ساخت و توسعه سیستم‌های رباتیک، توسعه شبکه برق و الکترونیک خودرو، خودروهای متصل، فناوری‌های خودروهای برقی و هیبریدی و … از مهم‌ترین محورهای این تفاهم نامه است.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje