Wp Header Logo 234.png
رولزرویس کالینان 2025

شرکت رولزرویس از فیس لیفت شاسی بلند فوق لوکس و اشرافی کالینان رونمایی کرد. این نسخه که به عنوان مدل ۲۰۲۵ با پسوند سری II به فروش خواهد رسید، در کنار تغییرات ظاهری، تغییراتی را در زیر پوسته تجربه نموده و با موتور ۶۰۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد.

طراحی ظاهری

بیشترین تغییراتِ نمای بیرونی فیس لیفت رولزرویس کالینان در نمای روبرو قابل مشاهده است، جایی که گرافیک چراغ ها بروزآوری شده و سپر ساختار متفاوتی نسبت به قبل دارد. در این نسخه، چراغ های روشنایی در روز تا روی سپر امتداد پیدا کرده و ورودی های هوا مشابه یک ذوزنقه هستند.

اینکه جراحی زیبایی اعمال شده روی کالینان تا چه حد موفق بوده، جای بحث دارد و به احتمال زیاد باعث اختلاف نظر خواهد شد. در هر حال با دیدن نسخه فیس لیفت و مقایسه تصاویر آن با تصاویر نسخه اصلی این سوال پیش می آید که آیا رولزرویس و کمپانی مادر آن یعنی ب ام و، نمی توانست طراحان بهتری را استخدام کند؟! البته شرکت ب ام و این روزها رویه متفاوتی را در پیش گرفته و محصولات جدید آن از ظاهری جنجالی برخوردار هستند. با این استراتژی، خودروساز بزرگ آلمانی به ایجاد تمایز بیشتر و جلب توجه حداکثری است. از این رو بعید نیست که فیس لیفت کالینان نیز بر اساس استراتژی مشابهی طراحی شده باشد.

نمای جانبی رولزرویس کالینان 2025

کالینان بیشترین مشتری را در کلانشهرها دارد. به همین خاطر، رولزرویس در طراحی فیس لیفت این شاسی بلند مجلل، از آسمان خراش های نورپردازی شده در کلانشهرها الگوبرداری کرده است. مثل سایر محصولات کمپانی و برخی از تولیدات برند ب ام و،  جلوپنجره این نسخه نورپردازی اختصاصی خود را دارد. اندازه رینگ ها هم در این نسخه به ۲۳ اینچ رشد کرده است.

فیس لیفت رولزرویس کالینان در کنار نسخه استاندارد، در نسخه Black Badge نیز عرضه خواهد شد. این نسخه ظاهر اسپرت تری دارد و با رینگ های ۱۰ پره متفاوت و قطعات تزئینی مشکی رنگ بدنه وارد بازار می شود. خریداران این نسخه می توانند جلوپنجره را با رنگ مشکی سفارش دهند.

چراغ رولزرویس کالینان 2025

طراحی داخلی

در داخل کابین، دامنه تغییرات خیلی محدود است، طوری که افزوده شدن مجسمه معروف روح اکستازی به زیر ساعت آنالوگ شاخص ترین تغییر موجود به حساب می آید. در نسخه Black Badge، ۲۳ قطعه فیبرکربنی به کابین اضافه می شود. به گفته رولزرویس ساخت این قطعات برای استفاده در هر دستگاه کالینان سری II بیست و یک روز زمان می برد. در کابین این نسخه ۱۷.۷ کیلومتر نخ  به کار رفته و در مجموع ۲.۲ میلیون دوخت زده شده است.

مشخصات فنی رولزرویس کالینان ۲۰۲۵

هر دو نسخه استاندارد و Black Badge از رولزرویس کالینان ۲۰۲۵ با موتور ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر تولید خواهند شد. این موتور توئین توربو در نسخه Black Badge توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje