Wp Header Logo 783.png


منتشر شده در 05 اسفند 1402 ساعت 13:09



عکاس
علیرضا پاداش

دو تیپ دنده ای سهند

مشخصات دو تیپ دنده ای سهند با انتشار کاتالوگ این سدان اعلام گردید. گفته می شود سدان پارس خودرو در ابتدا با این دو تیپ به بازار می آید.

سایپا سهند محصول جدید پارس خودرو است که بر پایه پلتفرم X200 سایپا توسعه داده شده و به نوعی فیس لیفتی از ساینا به حساب می آید. این خودرو به عنوان محصولی اختصاصی از پارس خودرو معرفی شد و به همین دلیل هم نشان این خودروساز را روی بدنه این سدان می بینیم. بر اساس اشتراکات فنی بسیار با اطلس، انتظار می رفت که سایپا سهند هم تیپ بندی مشابه اطلس را داشته باشد و تقریبا هم همین اتفاق افتاد. شرکت پارس خودرو به تازگی مشخصات دو تیپ دنده ای سهند را منتشر کرده است البته این را هم در نظر داشته باشید که این سدان تیپ های اتوماتیک CVT و البته دوگانه سوز هم خواهد داشت که مشخصات آن ها بعدا اعلام می شود.

نمای عقب تیپ دنده ای سهند

مشخصات فنی دو تیپ دنده ای سهند

سهند در نسخه دنده ای در دو تیپ ۱ (N325) و تیپ ۲ (N326) به بازار می آید. این دو تیپ از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با هم ندارند و در هر دو تیپ پیشرانه ۱.۵ لیتری M15GSI را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت هم از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. این همان مشخصاتی است که در سایپا اطلس و نسخه های جدید کوییک دیده می شود. استفاده از پیشرانه جدید با تغییرات فنی باعث می شود تا حداکثر گشتاور در دورهای پایین تر وارد مدار شود و به نوعی این خودرو چابک تر از محصولات قدیمی تر با موتور M15 باشد.

مشخصات فنی دو تیپ دنده ای سهند

امکانات دو تیپ دنده ای سهند

اما تفاوت اصلی این دو تیپ در بحث امکانات است. در هر دو تیپ به صورت استاندارد امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است. اما در تیپ ۲ (N326) که درر واقع تیپ فول از نسخه دنده ای به حساب می آید، امکانات بیشتری نظیر رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب را می بینیم.

کابین سهند

با انتشار مشخصات دو تیپ دنده ای سهند به نظر می رسد عرضه این خودرو نزدیک است و قطعا در ابتدا نسخه دنده ای به بازار می آید و بعد ها باید منتظر عرضه نسخه اتوماتیک و دوگانه سوز سهند باشیم. این دقیقا همان رونی است که قبلا در اطلس هم دیده بودیم و هنوز از نسخه های اتوماتیک این دو خودرو خبری نیست.

کاتالوگ دو تیپ دنده ای سهند

کاتالوگ دو تیپ دنده ای سهند

ویدیو معرفی

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje