Wp Header Logo 72.png


منتشر شده در 10 اسفند 1402 ساعت 16:00


بی وای دی یانگ وانگ U9

عرضه بی وای دی یانگ وانگ U9 در چین آغاز شد. برای خرید این سوپر اتومبیل برقی باید ۱.۶۸ میلیون یوان پرداخت کرد، یعنی چیزی معادل ۲۳۶ هزار دلار یا ۱۴ میلیارد تومان! آیا محصول جدید بی وای دی ارزش پرداخت چنین رقمی را دارد؟

مشخصات فنی بی وای دی یانگ وانگ U9

یانگ وانگ U9 بر اساس پلتفرم e4 توسعه پیدا کرده و از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره می برد. سیستم تعلیق پیشرفته این خودرو Disus X نام دارد و مثل سیتروئن زانتیا امکان حرکت روی سه چرخ را فراهم می کند. ضمن اینکه این سیستم تعلیق مدرن اجازه انجام مانورهایی خاص مثل پرش و یا حرکات موزون را می دهد!

پیشرانه بی وای دی یانگ وانگ U9 شامل چهار موتور برقی مستقل می شود. به عبارت دیگر هر چرخ نیروی خود را از یک موتور مستقل دریافت می کند و U9 خودرویی چهار چرخ محرک به حساب می آید. این موتورها می توانند تا ۲۱۰۰۰ دور در دقیقه، دور بگیرند. مجموع خروجی این پیشرانه چهار موتوره به ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۸۰ نیوتن متر گشتاور می رسد. با اتکا به این نیروگاه برقی بسیار قدرتمند، U9 شتاب صفر تا صد را در عرض فقط و فقط ۲.۳۶ ثانیه طی کرده و مسیر یک چهارم مایل را در زمان ۹.۷۸ ثانیه پشت سر می گذارد. این سوپر اتومبیل چینی در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۹.۱۹ کیلومتر بر ساعت را دارد.

طراحی بی وای دی یانگ وانگ U9

بی وای دی برای اثبات رکوردهای شگفت انگیز یانگ وانگ U9 عملکرد آن را در پیست بین المللی شانگهای ارزیابی کرده است. این خودرو توانسته رکورد ۲ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۶۵ میلی ثانیه را برای یک دور پیست مذکور ثبت کند. برای مقایسه باید گفت ب ام و M5 اتاق F90 رکورد ۲ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۸۲۸ میلی ثانیه را در این پیست ثبت کرده؛ پورشه پانامرا توربو هم رکورد ۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۷۲۷ میلی ثانیه را از خود بر جای گذاشته است.

بهره مندی از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی

برخلاف اکثر خودروهای برقی پیشرفته که از باتری NCM بهره می برند، بی وای دی تصمیم گرفته یانگ وانگ U9 را با باتری LFP تولید کند. ظرفیت این باتری برابر با ۸۰ کیلووات ساعت و وزن آن برابر با ۶۳۳ کیلوگرم است. در صورت شارژ کامل و مطابق با استاندارد چینی CLTC این باتری برای پیمایش حداکثر ۴۶۵ کیلومتر مسافت کفایت می کند. 

بی وای دی یانگ وانگ U9 از معماری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می کند و باتری آن با حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلووات شارژ می شود. به لطف این ویژگی، تنها با ۱۰ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، میزان شارژ باتری U9 از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد. جالب اینکه این خودرو قابلیت شارژ دوگانه را دارد، به این معنی که می توان همزمان آن را به دو پورت متصل کرد. این قابلیت که قبلاً در محصولات برند دنزا استفاده شده، اعتراضاتی را در پی داشته است، چرا که منتقدان معتقدند باعث شلوغی پورت ها و ایجاد صف های طولانی در ایستگاه های شارژ می شود.

شارژ بی وای دی یانگ وانگ U9

ابعاد بی وای دی یانگ وانگ U9

بی وای دی یانگ وانگ U9 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۶۶، ۲۰۲۹ و ۱۲۹۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۹۰۰ میلیمتر می رسد. وزن این خودرو ۲۴۷۵ کیلوگرم اعلام شده که برای یک سوپر اتومبیل رقم بالایی حساب می شود.

همانند شاسی بلند یانگ وانگ U8 که آن هم بسیار مورد توجه قرار گرفته، U9 نیز توانایی انجام مانور دور در جا را دارد. این سوپر اتومبیل برقی فاقد تکنولوژی لایدار است، اما به لطف سامانه کمکی DiPilot می تواند به طور خودکار خود را پارک کند. این خودرو از بدنه ای بسیار مقاوم سود می برد و مقاومت پیچشی فوق العاده بالایی دارد. یکی از ویژگی های ظاهری جذاب این سوپر اتومبیل برقی باله عقب بزرگ آن است که در سرعت های بالا می تواند تا ۲۸۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد کند. بی وای دی این خودرو را با تایرهای پیرلی سری P-Zero به مشتریان تحویل می دهد.

بد نیست اشاره کنیم بی وای دی یانگ وانگ U9 سال گذشته و همزمان با شروع به کار برند یانگ وانگ، رونمایی شد. پس از معرفی، این خودرو به خاطر بهره مندی از سیستم تعلیق پیشرفته Disus X و در نتیجه امکان حرکت روی سه چرخ یا توانایی انجام حرکات موزون، سر و صدای زیادی بر پا کرد. شاید بدانید انجام چنین مانورهایی به دلیل استفاده از پلتفرم ۸۰۰ ولتی است.

ابعاد بی وای دی یانگ وانگ U9

کابینی با سه نمایشگر دیجیتال

در داخل کابین با فضایی متفاوت روبرو هستیم. راننده و سرنشین کناری بی وای دی یانگ وانگ U9 سه نمایشگر دیجیتال را پیش روی خود دارند. نکته منفی اینکه حاشیه این نمایشگرها خیلی زیاد است و حس قدیمی بودن در بیننده ایجاد می شود. نمایشگرهای موجود در مقابل صندلی راننده و سرنشین کناری ۱۰.۲۵ اینچی هستند، اما نمایشگر کشیده حاضر در قسمت میانی، اندازه ای برابر با ۱۲.۳ اینچ دارد. فرمان U9 خیلی بزرگ طراحی شده و برای دسترسی آسان تر به امکانات خودرو، دکمه هایی روی آن تعبیه شده است.

بی وای دی از سیستم عامل یانگ وانگ U9 با نام DiLink یاد می کند. این سیستم به فناوری ارتباطی ۵G مجهز است و وظیفه انجام پردازش های مربوطه را یک تراشه ۴ نانومتری بر عهده دارد. این تراشه با همکاری بی وای دی و شرکت کوالکام توسعه یافته است.

کابین بی وای دی یانگ وانگ U9

محصولات برند یانگ وانگ

یانگ وانگ برند رده بالای شرکت بی وای دی محسوب می شود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، U9 پس از شاسی بلند پر سر و صدای U8 دومین محصول این برند به شمار می رود. سومین مدل یانگ وانگ سدانی برقی با نام U7 است که در آینده نزدیک وارد بازار می شود. این سدان انرژی خود را از باتری حجیم ۱۳۵.۵ کیلووات ساعتی دریافت می کند. بر اساس برخی رسانه های محلی، چهارمین مدل برند یانگ وانگ یک شاسی بلند فست بک خواهد بود.

در رابطه با زمان تحویل دقیق سفارشات مشتریان بی وای دی یانگ وانگ U9 اطلاعاتی در دست نیست. ولی انتظار می رود روند این کار از اواسط سال ۲۰۲۴ شروع شود. فروش این خودرو از روزهای اخیر آغاز شده و علاقه مندان باید با پیش پرداخت ۳۰۰ هزار یوان نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند. جالب اینکه مبلغ پیش پرداخت غیرقابل بازگشت است! بی وای دی برای این سوپر اتومبیل برقی تا ۶ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر، وارانتی ارائه می کند. از جمله رقبای بی وای دی یانگ وانگ U9 باید به لوتوس Emeya و جی ای سی آیون هایپر SSR با ۱۲۲۴ اسب بخار قدرت اشاره کنیم. آیا این خودرو می تواند چینی ها را از خرید محصولات لامبورگینی و فراری منصرف کند؟

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje